2019-12-16, 19:04
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
De gånger jag träffade Wilma så var hon alltid fixad från topp till tå. Tror mer att det var så hon var, inte att hon nödvändigtvis skulle på fest.
Var hon ute med kompisar ofta, med pojkvännen?
Citera
2019-12-16, 19:07
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Bra där ! Ett konkret konstaterande. Jag får gissa att du är relativt ung. Ungdomar av idag klär sig - klär sig modemedvetet, snofsigt, snyggt. Tider när man bytte om från blåställ till helgdagskostym, kastade förklädet och hucklet är borta - sen länge. Vardagsklädsel är som helgdagsklädsel.

Nej gud nej, jag är betydligt äldre än 17!

Men ja, ungdomar ser väldigt fixade ut idag. Annat när jag var tonåring.
Citera
2019-12-16, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Herregud vilket svammel! Detta är DINA tankar, men jag tror knappast att andra människor tänker som du i detta fall.

Vad människor tänker avgör inte vad som har hänt i det här fallet.
Citera
2019-12-16, 19:09
Medlem
Citat:
De gånger jag träffade Wilma så var hon alltid fixad från topp till tå. Tror mer att det var så hon var, inte att hon nödvändigtvis skulle på fest.

Tack. Det är så jag också har uppfattat det.
Citera
2019-12-16, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MauriceP
Nu kommer Tishko bli frisläppt om några dagar.
Med våra inskickade uppgifter så vet vi att Tishko inte är ansvarig för Wilmas Försvinnande.
I am sorry for the accident.
RIP WILMA
Let the Angels take care of you, You now know that you are going to get the piece that you diserve.
That was at least the smallest thing we could do for you.
Du är bra rolig du Men nähej, sanningen har börjat krypa fram nu och det ser inte ljust ut för de som polisen har på sin radar.
Citera
2019-12-16, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blagylta
Jag skrev PK polisen. Detta bestialiska mord är bortsopat från riksmedia liksom andra som inte gagnar globaliseringen, hade gärningsmannen varit en Svensson vem von helst hade det valsat runt i månader. Det är skillnad på att vara vaken och uppmärksam till skillnad från godtrogen och blåögd.

Jaja, känner igen det tugget från en viss falang, och ger inte mycket för den sortens resistens.

Tvärtom är det mer troligt att polisen täpper till läckor för att inte misstänkta, som vet att de är det, ska veta vad polisen har för bevisning, samt skapa osäkerhet bland evt andra inblandade som ännu inte är uttalat misstänkta för delaktighet.
Citera
2019-12-16, 19:11
Medlem
Citat:
Med våra inskickade uppgifter så vet vi att Tishko inte är ansvarig för Wilmas Försvinnande.
RIP WILMA
Let the Angels take care of you, You now know that you are going to get the piece that you diserve.
Vilka inskickade uppgifter syftar du på?
Du menar att W dog i en olycka och att MGM inte är vållande. Är det korrekt uppfattat?
Citera
2019-12-16, 19:13
Medlem
Caticorns avatar
Tillägg

Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Var hon ute med kompisar ofta, med pojkvännen?

Inte vad jag märkt. Hon hängde mycket med sina tjejkompisar och syster, träffat flera vänner och syster.

Jag reagerade första gången jag träffade T. W stod utanför porten och rökte tillsammans med en kvinnlig vän. Jag stannade och pratade som vanligt, W var en riktigt trevlig och glad tjej (i mina ögon). Iallafall, vi pratade så kommer T. W blir glad och säger ”hej älskling!” Han muttrar fram något, hälsar inte på hennes kompis eller mej. W och T pratar lite smått och han skulle gå iväg, så han vänder sej helt enkelt för att gå. Då säger W ”men älskling, får jag ingen puss?” Han går tillbaka för att ge henne en puss och går sedan iväg. Vet inte varför men när detta mötet mellan dom pågick så fick jag en olustig känsla, dåliga vibbar. Han sänkte humöret direkt på en. När han gått så sa W ”nä jag får nog ta en cigg till!” Och här sa vi hej då.

De hade dock mycket fester, nästan varje helg. Det lugnade ner sej efter ett tag.

Tillägg: just det. W presenterade T för mej (var ju första gången jag träffade honom) och sa ”detta är min pojkvän T”. Hon sa inte sambo, hon sa pojkvän. Hon refererade alltid T som sin pojkvän när vi pratade.
Senast redigerad av Caticorn 2019-12-16 kl. 19:29. Anledning: Glömde en sak
Citera
2019-12-16, 19:15
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Nej gud nej, jag är betydligt äldre än 17!

Men ja, ungdomar ser väldigt fixade ut idag. Annat när jag var tonåring.

My bad Ditt / dina minnen och upplevelsen och förståendet, vad gäller dagen ungdom är det då inget fel på.
Citera
2019-12-16, 19:16
Medlem
Citat:
RIP WILMA
Så du menar att det var en olycka? Och att han är oskyldig? Hur har kroppsdelen hamnat där den hittades?
Och varför i hela världen lägger polisen extra lock på om det inte är ett brott?
Citera
2019-12-16, 19:16
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tack. Det är så jag också har uppfattat det.

Inga problem ☺️
Citera
2019-12-16, 19:20
Medlem
Korta-kjolars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Ja, det kan vara så att de fått nys om något graverande via NFC. Eller från annat håll, det gör detsamma. Något har förändrats - jag gissar att ett genombrott i fallet är nära förestående.

Bemanningen minskar väl rimligen under storhelgerna - det vore en klar fördel om de inblandade satt häktade då. Det inser även åklagaren, skulle jag tro.

Är helt säker på att den ökade sekretessen beror på de misstänkta sommfortfarande är på fri fot.
Om polis och åklagare skulle varit säkra på att den enda inblandade satt bakom galler så skulle betydligt mycket mer information läckt ut.

Det intressanta är ju att man redan från början va ganska försiktig med information till press och allmänhet. Kanske ett tecken på att man väldigt tidigt i utredningen insåg att där fanns fler inblandade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in