2019-12-16, 14:15
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Då får du väl helt enkelt ge bort din lön till denne imam.
Inte fan ger jag den till Bonniers, iallafall.
Citat:
Jodå, han är en vloggare idag. Och han var ingen duktig journalist ens när han jobbade på frilansbasis åt SVT. Sen såg dom vad han var och ville inte jobba med honom mer. Så enkelt var det.
Journalist är inget hedersomnämnande, det finns många arslen i den yrkeskåren, kalla sig vad fan de vill. För min egen del får Lamotte gärna kalla sig något annat, "iakttagare" eller "observatör", jag skiter fullständigt i vilket och håller honom minst lika högt i vilket fall. Det är bara utvecklingsstörda hönshjärnor som inbillar sig att en jävla titel har någon avgörande betydelse.
Citera
2019-12-16, 14:22
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Han är inte journalist hur många gånger ni än säger det. Han är en vloggare och uppviglare som tjänar pengar på skiten han drar igång på kamera

Lamotte åker till platsen där det varit oroligheter och vill låta lokala människor prata om det. Journalism heter det tydligen.
Men även om det varit SVT med kameran där skulle de få liknande behandling "eyyyy horunge filma inte mig", skillnaden är att SVT skulle klippt bort det.
Citera
2019-12-16, 14:35
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Lamotte åker till platsen där det varit oroligheter och vill låta lokala människor prata om det. Journalism heter det tydligen.
Ingen bryr sig ett skit om "det heter". "Journalist" låter så jävla töntigt 90-tal.
Citat:
Men även om det varit SVT med kameran där skulle de få liknande behandling "eyyyy horunge filma inte mig", skillnaden är att SVT skulle klippt bort det.
SVT kan ta sig i arslet. Det finns inget som säger att allting SVT gör är Guds gåva till mänskligheten. Lamotte jobbar på sitt eget sätt och visar upp den sanna verkligheten. Lev med det.
Senast redigerad av Condottieri 2019-12-16 kl. 14:42.
Citera
2019-12-16, 14:35
Bannlyst
Kom igen nu. Det går såklart inte att försvara eller låta bli att fördöma de hot och det våld som JL blev utsatt för. Det är illa, precis som de hot som flera kommunpolitiker i södra Sverige blev utsatta för genom upphängda dockor med tillhörande hotfulla lappar eller de som arrangerade överklassafari som blev mötta av äggkastning och ungdomar med tillhyggen i högsta hugg.

Att utöva våld eller hot om våld mot människor bara för att man inte gillar deras åsikter - journalister, samhällsengagerade eller politiker - kan aldrig vara acceptabelt i en demokrati.
Citera
2019-12-16, 14:38
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Apropos #1393

Citat af dig:

De som fått godkänt på värdegrundskursen har skapat problemet och kan givetvis inte delta i någon lösning, men vi andra förstår att personen Joakimär irrelevant för problemet som synliggörs i hans film.
Ja?
Citera
2019-12-16, 14:39
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Han är inte en journalist

Du kanske blandar ihop Lamotte med någon annan? Den Lamotte som vi skriver om här i tråden arbetar som journalist.

Citat:
... jag har inget kvinnoförakt som resten av Flashback.

Du uttrycker dig sexistiskt och förminskande mot det kvinnliga könet. Precis som kvinnohatarna.

Usch för kvinnohatare!
Citera
2019-12-16, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Lennart Matikainen nämner i sitt Jultal att Lamotte är under attack på torget i Trollhättan. . Någon som vet om Stefan Löfven nämnde något dylikt i sitt Jultal? Som statsminister borde han hållit talet i Trollhättan istället för Visby för att visa invånarna att han verkligen bryr sig...

Polisen lämnade väl stället i lödags.
Så det är väl ortborna som styr nu.
Citera
2019-12-16, 14:48
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Hur som helst så är det här ett växande problem med unga muslimska killar som ränner runt på stan i grupp och kör värsta ockupationsbeteendet och ställer till problem. Och Löfven har ju tänkt fortsätta släppa in mer av dessa djur.
Det korrupta politikerpacket ska kastas ut, helt enkelt. https://www.youtube.com/watch?v=3qIb3kuha4k
Citera
2019-12-16, 14:52
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Han är inte journalist hur många gånger ni än säger det. Han är en vloggare och uppviglare som tjänar pengar på skiten han drar igång på kamera
Du får nog allt beskriva lite närmare vilka kriterier som gäller för att vara journalist, och hur Lamotte inte uppfyller de kriterierna.

Annars finns bara ett svar på ditt inlägg:
Han är journalist hur många gånger du än säger motsatsen.
Citera
2019-12-16, 14:54
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Jag bor här och det är tryggt. Det är skyddsombud som har stoppat vakter i 6 timmar om dagen från att vara här ute "och uppvigla" i sina uniformer. Tryggare utan dom faktiskt
Vet du vad? Vi avskaffar väktare, ordningsvakter och polisen också. Så vi äntligen kan få lite lugn och ro! Och enligt samma logik så avskaffar vi räddningstjänsten och brandkåren samtidigt så det slutar brinna.
Citera
2019-12-16, 15:03
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Han har jobbat på SVT och Göteborgsposten, de måste ju ha tyckt att han var journalist när de hade honom anställd? Du har alltså större auktoritet att avgöra om han är journalist än vad statens TV och en stor tidning har?
Citera
2019-12-16, 15:03
Medlem
[quote=EliasAlucard|69626308]Är du helt efterbliven eller? Jag brukar doping? Var har du fått det ifrån? Eller klassar du cannabis som doping? lol, på tal om stolpskott. Nej jag är absolut inte kurd, men även om jag vore det så hade cannabislegalisering fortfarande varit det moraliskt rätta. Du snackade skit om cannabislegaliseringen i Colorado och kan tydligen inte backa upp ditt skitsnack med länkar, och börjar istället yra om doping och kurder, snacka om att vara helt efterbliven.

Hemligt! Ja du, det är bara att googla lite så ser du mina svar.

Haha typiskt vänster att ge sig på personangrepp istället för att argumentera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in