2019-12-14, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag ser inte riktigt vad detta har med FB att göra.

Tja. Selvom hannes.muller har forladt tråden
Citat:
Om det nu blir av så kommer mitt vidare agerande och berättande om det ske på annan plats.
Og Katerina Janouch heller ikke deltager her, så har Medianox også tidligere skrevet:
Citat:
Min son har med stor tvekan ställt upp och hjälpt till med det här ärendet men har nu definitivt satt stopp för vårt fortsatta samarbete.
Vi håber på uenighed mellem far og søn.
Citera
2019-12-15, 00:16
Medlem
Hold your horses.

Inlägget på Katerinas blogg är inte rasistiskt, det är mest ett citat av Hannes insändare på en lokal Gotlandstidning. Självklart har den f.d. SD-pajasen kontaktat Katerina i tron att de står på samma planhalva.

Men visst, när två sådana här skämtpersonligheter ger sig till att sammanfatta något så kan det skada "SAKEN". Den som vi alla väntar på. Dvs. Nujens räfst och rättarting. Ställda inför domstol.

Men hur många läser Katerinas Magasin? Va?

Alldeles rätt att hon har ertappats med en mängd ofördelaktiga saker, beskrivet ovan i ett citat från en person som också kan betraktas som lite sisådär. Varför ska vi tro på Aktuellt Fokus och Maria Johansson för?

Skärpning, mina herrar och damer. Vi ska ju stå för kritiskt granskande och ha en egen synpunkt.

Kom igen nu, vi ger inte upp innan åtminstone en av klanen har dömts.
Citera
2019-12-15, 02:14
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
Tyvärr har idag det inträffat, som både min far och jag länge befarat. En från Sverigedemokraterna utesluten partimedlem och före detta regionfullmäktige på Gotland försöker nu tillsammans med Katerina Janouch skapa uppmärksamhet kring sin egen person genom att göra rasistisk bypolitik av Nujen-affären. De rättsvårdande myndigheterna kunde inte få en bättre julklapp. Jag och min far lämnar nu för gott FB.

N.N./Advokat

Jag vill börja med att tacka dig och din far. Det ni gjort är värt en lång stående applåd. TACK!!

Jag hoppas ni omprövar ert beslut att lämna FB. Din far och nu också du är syret i tråden. Jag tror inte att det skrivs så seriöst om Lex Nujen någon annanstans. Försvinner ni kommer kvaliteten rasa och intressent strax ebba ut. Om ni nu upplever att klantar klampar omkring med leriga stövlar i ärendet så borde det väl vara ännu mera sporrande att fortsätta hålla fanan högt.
Citera
2019-12-15, 04:08
Avslutad
Citat:
Tyvärr har idag det inträffat, som både min far och jag länge befarat. En från Sverigedemokraterna utesluten partimedlem och före detta regionfullmäktige på Gotland försöker nu tillsammans med Katerina Janouch skapa uppmärksamhet kring sin egen person genom att göra rasistisk bypolitik av Nujen-affären. De rättsvårdande myndigheterna kunde inte få en bättre julklapp. Jag och min far lämnar nu för gott FB.

N.N./Advokat

Enligt min mening är Katerina Janouch och Özz Nujen nästan lika goda kålsupare, vilket följande artikel i Aktuellt Focus visar:

Verkligen? Artikeln du bifogat var ju dessutom ett sällsynt taffligt lågvattenmärke, där man förringar Janouchs arbete till att handla om rent tiggeri samt blandar in privata detaljer vars upplägg man varken känner till eller har med att göra, att hon skulle "utnyttja" sina föräldrar. Det är inte ovanligt att gamla föräldrar skänker bort delar av arvet i livets slutskede. Att Janouch sedan utnyttjar ett system som hon samtidigt kritiserar ligger ju i sakernas natur medan Özzen blåser ett system som han samtidigt försvarar och gladeligen är en del av, med hjälp av korrupta politiker och andra tjänstemän som det ser ut. Ej heller att förglömma det viktigaste - Janouch har ännu ej betalat svartlöner tii blivande terrorister.

Är detta nästan samma sak så lever vi på olika planeter.

Nåväl, om ni kommer på andra tankar eller hittar en ny plattform så skulle det uppskattas om ni ville meddela oss här i tråden om det. Tack för er insats.
Citera
2019-12-15, 11:27
Medlem
Jag är litet trött efter veckans "terapibehandling" men skall försöka reda ut några missförstånd. Min fru och båda mina barn tycker att jag skall sluta skriva på Flashback - av hälsoskäl - vilket jag har gått med på. För en vecka sedan höll jag på att i skriva mitt sista inlägg i tråden men orkade inte fullfölja. Det var alltså bestämt att jag skulle lämna FB-tråden (åtminstone för överskådlig tid) redan flera dagar innan Hannes Müller vek ut sig i Katerina Magasin.

Att min son lagt ut ett skvallerinlägg i tråden om Katerina Janouch skall nog betraktas som en sorts provokation - mot mig. Fast han har ju på sätt och vis rätt i sak. Samtidigt som Katerina Janouch i januari 2018 "avslöjar" Özz Nujen som en skattesmitare håller hon själv tillsammans med sin advokat på att sy ihop en osannolik historia om sken(hyres)kontrakt och sken(mantals)skrivning för att slippa betala sina egna skatteskulder på drygt en halv miljon kronor. Katerina Janouch har haft i det närmaste två hela år på sig att skriva om Nujen-affären i sitt magasin. Men hon gör det först när en Hannes Müller från Klintehamn hör av sig med bifogat foto för benägen publicering. Hon "återpublicerar" hans insändare i Gotlands Allehanda i sin helhet utan att begripa att hela det sista stycket, där Hannes redogör för sin plakatdemonstration, som tur är besparades läsarna. Jag har lagt ner mycken möda på att försöka få Hannes Müller att begripa vad Nujen-Akilovärendet handlar om och på att få honom att avstå från sådana själviska "aktioner" som skapar ett löje kring ärendet - tydligen helt fögäves.

Ärendet handlar inte om anlitandet av svart arbetskraft i största allmänhet och det handlar absolut inte om de illegala arbetarnas och hantverkarnas arbetsvillkor och säkerhet. Om Hannes Müller och Katerina ömmar för en polsk arbetare som ramlat ned från ett tak på Gotland och hans familj som nu sägs leva i armod i Polen, så är det deras sak - men det har absolut inget med familjen Nujens misstänkta brottsliga gärningar att göra. Det har inte heller något med regionens förtroendemän eller miljö- och byggnadsnämndens ordförande Eva Ahlin att göra. Om en bergsbestigare förlorar livet på en uppstigning på Mount Everest kan man inte klandra de nepalska eller tibetanska myndigheterna för det. Var och en har till stor del sig själv att skylla. Illegal arbetskraft tar sig sällan eller aldrig till Sverige på tvång, särskilt inte välutbildade byggnadsarbetare och hantverkare. De kommer dit för att berika sig - på de svenska skattebetalarnas och den svenska välfärdens bekostnad. Som jag nyligen påpekat kunde till och Rakhmat Akilov på kort tid med familjen Nujens och Migationsverkets hjälp få ihop åtskilliga tusen kronor på sina bankkonton.
Senast redigerad av medianox 2019-12-15 kl. 11:43.
Citera
2019-12-15, 13:49
Medlem
Jag lovade i ett PM att inte kommentera Hannes Müllers inlägg i den här tråden. När han nu istället har uttalat sig i ärendet via Gotlands Allehanda och Katerina Magasin får han finna sig i att här bli både kritiserad och tillrättavisad.

Det är en fullständigt idiotisk fråga HM ställer sig själv, Eva Ahlin och GA:s läsare i sin andra insändare: "Ska Regionen kontakta polisen?" Han kunde lika gärna ställa frågan om hälare skall larma polisen efter att de har tagit emot stulet gods av en inbrottstjuv. Och Eva Ahlin har vad jag vet inte direkt med det här ärendet att göra. Det har däremot Hannes Müllers vän och förtrogne, ordföranden i den tidigare byggnadsnämnden, miljöpartisten Karl-Allan Nordblom. Han hade ett direkt ansvar för att ärendet delegerades och för att bygglov i strid mot bestämmelserna i plan- och bygglagen beviljades för "Villa Zetterling" - ett till tvåbostadshus maskerat asylboende för ensamkommande flyktingbarn med åtta badrum och två separata WC-rum på en undanskymd plats i skogen vid Tingstäde Träsk. Tala om vänskapskorruption! Under ett års tid förnekar den före detta regionfullmäktigeledamoten Hannes Müller att något fel överhuvudtaget har begåtts vid handläggningen av detta bygglovsärende. Och nu efter att den nya miljö- och byggnämnden har utfärdat ett lovföreläggande gentmot fastighetsägarna påstår han lika ogenerat, att han av den ansvariga handläggaren fått upplysningen att ärendet har lagts på hyllan för att samla damm.

Tillägg: Nu tar jag en paus från FB på obestämd tid. Jag skall fira jul hos min dotter och kommer att lämna min dator hemma. Tack för i år - det mesta som står i mina och min sons skrivelser härrör från uppslag och inlägg som gjorts av andra här i tråden!
Senast redigerad av medianox 2019-12-15 kl. 14:32.
Citera
2019-12-15, 15:35
Medlem
Slappdroskas avatar
Citat:
Jag är litet trött efter veckans "terapibehandling" men skall försöka reda ut några missförstånd. Min fru och båda mina barn tycker att jag skall sluta skriva på Flashback - av hälsoskäl - vilket jag har gått med på. För en vecka sedan höll jag på att i skriva mitt sista inlägg i tråden men orkade inte fullfölja. Det var alltså bestämt att jag skulle lämna FB-tråden (åtminstone för överskådlig tid) redan flera dagar innan Hannes Müller vek ut sig i Katerina Magasin.

Att min son lagt ut ett skvallerinlägg i tråden om Katerina Janouch skall nog betraktas som en sorts provokation - mot mig. Fast han har ju på sätt och vis rätt i sak. Samtidigt som Katerina Janouch i januari 2018 "avslöjar" Özz Nujen som en skattesmitare håller hon själv tillsammans med sin advokat på att sy ihop en osannolik historia om sken(hyres)kontrakt och sken(mantals)skrivning för att slippa betala sina egna skatteskulder på drygt en halv miljon kronor. Katerina Janouch har haft i det närmaste två hela år på sig att skriva om Nujen-affären i sitt magasin. Men hon gör det först när en Hannes Müller från Klintehamn hör av sig med bifogat foto för benägen publicering. Hon "återpublicerar" hans insändare i Gotlands Allehanda i sin helhet utan att begripa att hela det sista stycket, där Hannes redogör för sin plakatdemonstration, som tur är besparades läsarna. Jag har lagt ner mycken möda på att försöka få Hannes Müller att begripa vad Nujen-Akilovärendet handlar om och på att få honom att avstå från sådana själviska "aktioner" som skapar ett löje kring ärendet - tydligen helt fögäves.

Ärendet handlar inte om anlitandet av svart arbetskraft i största allmänhet och det handlar absolut inte om de illegala arbetarnas och hantverkarnas arbetsvillkor och säkerhet. Om Hannes Müller och Katerina ömmar för en polsk arbetare som ramlat ned från ett tak på Gotland och hans familj som nu sägs leva i armod i Polen, så är det deras sak - men det har absolut inget med familjen Nujens misstänkta brottsliga gärningar att göra. Det har inte heller något med regionens förtroendemän eller miljö- och byggnadsnämndens ordförande Eva Ahlin att göra. Om en bergsbestigare förlorar livet på en uppstigning på Mount Everest kan man inte klandra de nepalska eller tibetanska myndigheterna för det. Var och en har till stor del sig själv att skylla. Illegal arbetskraft tar sig sällan eller aldrig till Sverige på tvång, särskilt inte välutbildade byggnadsarbetare och hantverkare. De kommer dit för att berika sig - på de svenska skattebetalarnas och den svenska välfärdens bekostnad. Som jag nyligen påpekat kunde till och Rakhmat Akilov på kort tid med familjen Nujens och Migationsverkets hjälp få ihop åtskilliga tusen kronor på sina bankkonton.

All heder till "dig" för att du orkar fortsätta. Jag förstår dock inte meningen med att ständigt prata om fru, barn, son, min far osv. Vi vet alla redan att du är en och samma person, så lägg ner det ständiga tramset om att ni är fler som arbetar med detta.
Citera
2019-12-15, 15:57
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slappdroska
All heder till "dig" för att du orkar fortsätta. Jag förstår dock inte meningen med att ständigt prata om fru, barn, son, min far osv. Vi vet alla redan att du är en och samma person, så lägg ner det ständiga tramset om att ni är fler som arbetar med detta.

Nu är jag alldeles säker på att herr Medianox menar andra deltagare i tråden som bidragit med olika uppslag sedan våren 2018. Lite foton, på-plats-redogörelser, boendeförhållanden etc etc. Så nog är vi flera som grävt.

Men Medianox stora del i detta är att han på ett förtjänstfullt sätt författat skrivelser som distribuerats till rätta instanser. Och också förklarat en hel del för oss andra, icke särskilt insatta i juridiken.
Citera
2019-12-16, 07:35
Medlem
Som av en händelse har GT idag en nyhetsartikel om anmälningar av svartbyggen. Man kan misstänka att uppslaget till artikeln kommer från insändarna som publicerats. Men som vanligt går journalisten inte in på de specifika fallen....

Citera
2019-12-16, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Verkligen? Artikeln du bifogat var ju dessutom ett sällsynt taffligt lågvattenmärke, där man förringar Janouchs arbete till att handla om rent tiggeri samt blandar in privata detaljer vars upplägg man varken känner till eller har med att göra, att hon skulle "utnyttja" sina föräldrar. Det är inte ovanligt att gamla föräldrar skänker bort delar av arvet i livets slutskede. Att Janouch sedan utnyttjar ett system som hon samtidigt kritiserar ligger ju i sakernas natur medan Özzen blåser ett system som han samtidigt försvarar och gladeligen är en del av, med hjälp av korrupta politiker och andra tjänstemän som det ser ut. Ej heller att förglömma det viktigaste - Janouch har ännu ej betalat svartlöner tii blivande terrorister.

Nåväl, om ni kommer på andra tankar eller hittar en ny plattform så skulle det uppskattas om ni ville meddela oss här i tråden om det. Tack för er insats.

Dom är Korrupta! Ditt problem som hjärntvättad svensk är att du är så marinerad i korruption, att du kan inte se när det händer.Om det är en person du gillar. Är det nån du ogillar, som tex Özz, låter det helt annorlunda.

Janouch fuskar! "Det gör inget", säger du.
Özz fuskar! "Vilket jävla as", säger du

Det finns människor som föraktar fuskare. Oavsett om de är i det egna eller motståndarlaget.
Senast redigerad av jättefisk 2019-12-16 kl. 09:31.
Citera
2019-12-16, 13:10
Medlem
Nyt fra Regionens Diarium. Gazeliigården/ Tingstäde Teater

Riktning Ut
Registreringsdatum 2019-12-16
MBN 2019/1696:28 Svar på fråga gällande tillsynsärende

Riktning Ut
MBN 2019/1696:29 Svar på frågor om tillsynsärende

Riktning In
MBN 2019/1696:30 Fråga gällande bygglov
Citera
2019-12-16, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys

Jag har ju ingen direkt anledning att delta i den här tråden men vill berätta hur mina kontakter med media varit. I månadskiftet maj/juni i år när jag fick besked om att ett förslag till beslut från en tjänsteman om sanktionsavgifter antagligen skulle bli klart i slutet och medtaget i kallelsen till MBN´s arbetsutskott i slutet av juli och att jag som anmälare skulle få det tillsänt tänkte jag att det vore bäst att vara beredd och sondera terrängen i alternativa media för att de skulle kunna uppmärksamma sanktionsavgifter mot Özz Nujjen för olovligt byggande.

Först kontaktade jag Katerina Janouch som jag tycker faller sig helt naturligt eftersom det var hon som fick uppgifterna om de 85.000 utläckta och publicerade dem. Jag tycker hon gjorde det bra och vet att vissa andra här i tråden tycker hon var fel person. Hur som helst gav hon ett lite snarvt svar på mitt sista mail så jag drog mig så jag tyckte det var klokt att inte lägga alla ägg i samma korg.

Så jag kontaktade samhällsnytt och Egor Putilov. Han var mycket intresserad men blev vad jag uppfattar lite irriterad på mig när jag sa att jag gärna skulle bli anonym eftersom det finns folk i SD som ogillar mig. Han skrev lite surt att han är anställd som fri journalist och verkar som sådan utan skygglappar.

Det är sådana här webskribenter som vill ha en levande person i sina stories och det är enkelt att förstå: Läsvärdet ökar och det blir en intressantare läsning med personifierade skurkar och hjältar.

Nåväl: Det finns ännu mer skit från AFA-Expo om Egor Putilov och en massa andra mobbare än Janouchatt hämta
på nätet så varsågod XXXXXXXXXXX.

Jag skulle gärna berättat här i tråden om en massa andra saker, uttalanden, information och händelser kring detta ämne. Jag avstår på grund av att denna tråd är fylld av elaka personangrepp och destruktivt tjafs som enbart gynnar makthavarna.

Vill man göra något bra för Sverige nu innan jul skall man sätta in en slant på Joakim Lamottes konto/swish. Han riskerade verkligen sitt liv för att beskriva dagens verklighet i många sk utanförskapsområden för de boende och fattar man inte hur illa ställt det är när man ser denna film så är man helt hjärn/känslodöd. Jag hoppas han inte riskerar detta en gång till - det räcker och han och hans familj skall känna vår tacksamhet nu till julen.

God jul!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in