2019-12-16, 08:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Kränkthet och krav från vissa grupper tar udden av botemedlet.
Särbehandling av dessa grupper göder hatet återigen.

Du verkar sakna förmågan att se hur de "godas" agerande, i sin godhet och tolerans, kan bli bränsle för hatet istället för att kväva det.

Man behöver inte vara god för att tro på tolerans, man behöver bara vilja att ett samhälle ska vara till för fler än en begränsad skara och därmed skapa problem.
Tolerans är verkligen inte villkorslöst.
Allt är inte svart-vitt.
Citera
2019-12-16, 08:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Hat gör en människa galen. Det förstör henne inifrån.

Mångkultur föder hat.
Ja, och du verkar hata Lamotte. Du är ju själv galen och inkonsekvent i ditt resonerande. Lamotte gör ett bra jobb, försvara honom istället för att spy galla.
Citera
2019-12-16, 08:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Man behöver inte vara god för att tro på tolerans, man behöver bara vilja att ett samhälle ska vara till för fler än en begränsad skara och därmed skapa problem.
Allt är inte svart-vitt.
Om någon eldar upp din bil och våldtar din mamma, tror du på tolerans då? Det upplysta samhället måste sätta gränser och bygga på förnuft. Vidskepelse, perversa hederskulturer, klantänkande, gängkriminalitet och sharialagar hör inte hemma i det upplysta samhället.
Senast redigerad av jeanclaudevandamme 2019-12-16 kl. 09:02.
Citera
2019-12-16, 09:13
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Om inga invandrare fanns skulle inget hat finnas...
Om alla var heterosexuella skulle inget hat finnas...
Om det endast fanns män skulle inget hat finnas...
Om det bara fanns en typ av konst skulle inget hat finnas...
Om alla var lika skulle inget hat finnas...

Inskränkthet är hatets grundpelare.
Tolerans dess botemedel.
Det betyder att man ändå kan ha en reglerad invandring, att man inte behöver ligga med homosexuella, att det kan vara gött att bara umgås i manligt sällskap ibland, att det är fullt tillåtet att bara beundra hötorgskonst och att det är ok att dras till sina likar i ens vänskapskrets. Det betyder bara att man inte kan kräva att alla tycker lika.
Ju heterogenare ett samhälle är, desto mer polariserat. Ju mer polariserat desto mer inskränkt. Hur ska "du" (eller vi) komma runt detta?
Det är bara den mänskliga naturen. Som kristen så kallar jag det synden.

Du (och jag) målar också ut grupper som problemet. Jag ser de oandliga (eller snarare makten som styr dem) som problemet, du ser de inskränkta (eller inskränktheten) som boven. På sin höjd kan vi bli medvetna om allt detta och därmed kärleksfullare, men runt det kommer vi inte (förr än Herren Jesus återkommer iaf).
Citera
2019-12-16, 09:14
Medlem
Citat:
Ska jag tolka dig som att männen i Lamottes video har högre IQ än svenskar?

Svenskarna är redan slavar. De är slavar eftersom de förlorat sin ande.
Frågan är alltså snarare om svenskarna kan befrias eller ej.
Utan frihet som lön är Ingen strid mödan värd.

Hvis man ikke overlever eller bliver slave besidder man ikke den vigtigste type IQ - nemlig den type IQ som gør at man kan beskytte sig selv, sin familie og sit land.

Kan svenskerne befries? - ja det kan de hvis de via deres intelligens mobiliserer modstandskraft, handlekraft og mandsmod, som er større end muslimernes.

Den samlede intelligensmasse og resurcemasse er større end muslimernes i kraft af svenskernes antal og egendomsret til resurserne, som skal bruges for et genvinde herredømmet i eget land.

Der er ikke noget alternativ til strid, og frihed er lønnen - så kom igang - jo før jo bedre!
Citera
2019-12-16, 09:17
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horby-kvinnan
X eller 2.
Vad hade du själv gjort, nr 1 va?!"Lamotte gör bara sin plikt"? Du menar sin affärsplikt? Ja, han verkar ju lyckas med sin affärsmässiga dokumentation. Såg nån uppgift i sociala medier idag att någon lirare nämnt att han hade swischat en tusenlapp till honom. Bedrövligt.
Ja, du kan naturligtvis kalla det precis vad fan du vill. Jag hade gärna gjort Lamotte till miljonär, om jag haft de ekonomiska förutsättningarna. Det är han väl värd.
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Ja alltså, jag försvarar inte muslimpacket så sett, menar bara att de har rätt att vara upprörda och att ingen tycker att det är kul att en massa snutar cirkulerar runt en hela tiden och att folk kommer och trycker upp livesändande mobilkameror i nyllet på en hela tiden. Detta ursäktar dock inte deras beteende så sett, och hade de levt i ett normalt land så hade snuten slagit eller skjutit ihjäl dem för deras kravaller.
De har säkert rätt att vara upprörda, liksom även araber i Mellanöstern kan ha det. Men så som packet uppförde sig mot Lamotte så borde de ha fått en jävla elchock från en elpistol i ballen.
Citera
2019-12-16, 09:23
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Ja, och du verkar hata Lamotte. Du är ju själv galen och inkonsekvent i ditt resonerande. Lamotte gör ett bra jobb, försvara honom istället för att spy galla.
Jag hatar ingen, och kan inte se varför Lamotte behöver försvaras på det sätt jag anar att du menar.

De vänsterblivna gör jobbet att sprida videon till de ovetande 1000 ggr bättre än "De Onda" kan göra.

Jag tar inte sida för människor utan för sanningen, något jag dessutom anar att Joakim själv gör.
Citera
2019-12-16, 09:25
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Mja, jag vet inte om det är rasism eller om han bara vill lura av rasister och fascister sina pengar. De älskar ju provokationerna och skickar gladeligen delar av sina socialbidrag till honom. Den autistiska Lamotte har helt enkelt hittat sig ett levebröd på att skinna brunhögern så det får man ju credda honom för.
Att Bonnierpacket skinnat svennebanan på många miljarder genom årens lopp är givetvis ett mycket mindre problem än Lamotte?
Citat:
Man behöver inte vara god för att tro på tolerans,
Är du säker?
Citat:
man behöver bara vilja att ett samhälle ska vara till för fler än en begränsad skara och därmed skapa problem.
Då är man helt enkelt ond.
Citat:
Toleransen ska krossas, intolerans ska införas.
Citat:
Allt är inte svart-vitt.
Jo, att såssarna ska kastas ut med huvudet före, det är faktiskt väldigt svart-vitt. https://www.youtube.com/watch?v=3qIb3kuha4k
Senast redigerad av Condottieri 2019-12-16 kl. 09:28.
Citera
2019-12-16, 09:27
Bannlyst
Citat:
Ju heterogenare ett samhälle är, desto mer polariserat. Ju mer polariserat desto mer inskränkt. Hur ska "du" (eller vi) komma runt detta?
Det är bara den mänskliga naturen. Som kristen så kallar jag det synden.

Du (och jag) målar också ut grupper som problemet. Jag ser de oandliga (eller snarare makten som styr dem) som problemet, du ser de inskränkta (eller inskränktheten) som boven. På sin höjd kan vi bli medvetna om allt detta och därmed kärleksfullare, men runt det kommer vi inte (förr än Herren Jesus återkommer iaf).
Du är felinformerad. Den mesta forskning tyder på att homogena populationer skapar mobbing medan heterogena minskar den.
Att du blandar in religion i din analys gör den mindre trovärdig i mina ögon.
Citera
2019-12-16, 09:30
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Du är felinformerad. Den mesta forskning tyder på att homogena populationer skapar mobbing medan heterogena minskar den.
Den forskningen kan du torka dig i arslet med. Vi vill inte ha din "heterogena" skit, eftersom den inte är önskvärd.
Citat:
Att du blandar in religion i din analys gör den mindre trovärdig i mina ögon.
Ingens trovärdighet kan bli mindre än din.
Citera
2019-12-16, 09:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Om någon eldar upp din bil och våldtar din mamma, tror du på tolerans då? Det upplysta samhället måste sätta gränser och bygga på förnuft. Vidskepelse, perversa hederskulturer, klantänkande, gängkriminalitet och sharialagar hör inte hemma i det upplysta samhället.

Håller med. Av samma anledning — förnuftet — hör tex inte rasism, homofobi, kvinnohat, kulturfientlighet, intolerans och fascism hemma i det upplysta samhället.
Citera
2019-12-16, 09:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Den forskningen kan du torka dig i arslet med. Vi vill inte ha din "heterogena" skit, eftersom den inte är önskvärd.
Ingens trovärdighet kan bli mindre än din.
Visst, forskning och vetenskap torkar du dig i arslet med, samtidigt som du ur samma hål drar fram din skit ur dina egna tarmar, för allas beskådan. Byfånen, kallades du för 100 år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in