Citat:
Ursprungligen postat av
EliasAlucard
och de är vänstersympatiserar eftersom de helt enkelt är onda människor, innerst inne alltså; de sympatiserar med ondska.
Tror du bommer litt når du legger alt dette på venstre vs. høyre. Denne politiske akse-teorien alle blir oppdratt i gir jo egentlig ikke så mye mening. Høyre i dag er ikke som høyre før, og samme med venstre. Du har individualister og kollektivister blandet sammen i en suppe, forskjellige økonomiske teorier på samme side, veldig like egalitær-kollektivistiske bevegelser i motsetning. Konservatisme er generelt ikke representert. Stort sett er den bare rot og kaos.
Men du har rett i at en betydelig andel av befolkningen har stor
toleranse for ondskap. Som jo kan med rette sies å være en form for ondskap i seg selv. Men for min del skiller jeg på denne typen og de som faktisk er drevet av onde impulser. Etter min erfaring finner man gjerne disse faktisk onde menneskene på toppen av slike kollektivist-pyramider, og de er relativt få. Nedover i pyramiden finner du i økende grad folk som er så feige at de tåler all slags ondskap for å slippe å ha ansvar i sine egne liv, ned til bunnen som stort sett består av rene masochister og suicidale folk. Resultatet er selvsagt i enden ondt, men det er ikke selve
drivkraften.
Men dette er altså ikke et høyre-venstre fenomen såvidt jeg kan se, men en generell trend i det kollektivistiske segmentet av befolkningen, som jo er helt jevnt distribuert over denne aksen. Samme med intelligens, fra lav til høy.