2019-12-16, 01:31
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Lamotte lurar gamla kärringar att skänka pensionen till honom så att han kan åka ut till nästa förort och skrämma upp människor. Visst finns det saker som behövs belysas och fixas, men det är inte att som Lamotte eller Lars Vilks, åka omkring i förorterna med en kamera. Men Lamotte gör ju detta för pengar och skiter fullständigt i folket där eller om Sverigebilden.

Luras ?
Man skänker väl honom om man vill , varför bryr du dej om det så mycket . Har dina pengar tagit slut eller ? Hihi fattig eller ?
Behöver du låna till en cheeseburgare eller ? Du verkar dum som fan din fattiglapp
Citera
2019-12-16, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Man är inte "utsatt" när man bor i ett välfärdssamhälle med alla möjligheter och rättigheter som finns. Lamotte och vem som helst har rätt att stå där vilken tid på dygnet de än vill.

Jobbar du gratis?
Tvingar nån dig att swisha pengar till en annan person?

Nej verkligen inte! Man är inte utsatt, när man har tak över huvudet, mat och kläder. Man får ha vilken religion man vill utan att bli förföljd. Likaså(nåväl)politiskt åskådning.

Vidare får man gratis språkutbildning. Vilket är nyckeln till allt, då man bosätter sig i ett annat land. Efter det, ligger hur många utbildningar som helst och väntar. Även de gratis. Nu är kanske många av dessa ungdomar födda här, tänker säkert någon, som absolut måste missförstå med flit. Ja, det är möjligt, men då har man ännu färre ursäkter faktiskt.

Men den springande punkten är fortfarande, vad kommer allt hat ifrån? Vad gör dessa så uppgivna att de finner mening med att elda bilar och attackera blåljuspersonal?

Socioekonomiska faktorer räcker inte. Inte heller ”struktuell rasism” eller något sådant hittepå. Detta land anses var ett av det minst rasistiska länderna i världen. Socioekonomiska faktorer finns i andra delar av världen, utan att människor agerar dom dessa.

Jag köper det inte!

Vi lever i en marknadsekonomi där det inte fungerar att ge bort sin tid gratis.
Så varför inte släppa tjatet om att J.M får betalt för något han utför? Det är inte ens ett argument i denna tråd. Själv skulle jag inte betala ett öre för en Aftonbladet t.ex. Jag förstår dock varför den kostar pengar.
Citera
2019-12-16, 01:44
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Lamotte lurar gamla kärringar att skänka pensionen till honom så att han kan åka ut till nästa förort och skrämma upp människor. Visst finns det saker som behövs belysas och fixas, men det är inte att som Lamotte eller Lars Vilks, åka omkring i förorterna med en kamera. Men Lamotte gör ju detta för pengar och skiter fullständigt i folket där eller om Sverigebilden.

Lars Vilks lever under dödshot för att han tecknat en hund, han åker inte runt med någon kamera; Lamotte jobbar som journalist och intervjuar "folket" (som du värnar om) på plats.

Tråkigt att din Sverigebild inte överensstämmer med verkligheten.
Citera
2019-12-16, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horby-kvinnan
Lamottes "avskedsbrev" han pratade om i ett inlägg på Facebook...

Mats Eriksson, politisk sekreterare hos LO, har blivit sjukt påhoppad efter sina befogade kommentarer rörande Lamottes swischtiggeri-Svärjevänliga text under söndagen.https://twitter.com/MatsErikson/status/1206252294506979330https://twitter.com/MatsErikson/status/1206274199305773058

Aleaxandra Pascalidou har också kommenterat Joakim Lamottes vemodiga, tårdrypande Facebookpostning:https://twitter.com/pascalidou/status/1206306756466487302

Kan du inte berätta om lite egna tankar, istället för att posta twitterlänkar. Det blir trist tror jag om alla gjorde det.
Citera
2019-12-16, 01:45
Medlem
TheFrenchGuys avatar
Citat:

Ja, visst är det hemskt. Varför gör du inte det samma?
Citera
2019-12-16, 01:53
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Luras ?
Man skänker väl honom om man vill , varför bryr du dej om det så mycket . Har dina pengar tagit slut eller ? Hihi fattig eller ?
Behöver du låna till en cheeseburgare eller ? Du verkar dum som fan din fattiglapp

Nej jag har två jobb och är förmodligen bra mycket äldre och vettigare än dig med tanke på hur du formulerar dig.

Varför jag bryr mig om att Lamotte lurar och skrämmer upp gamla rädda tanter?
Citera
2019-12-16, 01:55
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Lars Vilks lever under dödshot för att han tecknat en hund, han åker inte runt med någon kamera; Lamotte jobbar som journalist och intervjuar "folket" (som du värnar om) på plats.

Tråkigt att din Sverigebild inte överensstämmer med verkligheten.

Båda har symbolstatus, därav upploppsstämningen. Åker jag till kronogården med kamera ser det inte ut sådär. Det är fittan Lamotte de inte vill tala med. Åkerlund light liksom.
Citera
2019-12-16, 01:55
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Nej jag har två jobb och är förmodligen bra mycket äldre och vettigare än dig med tanke på hur du formulerar dig.

Varför jag bryr mig om att Lamotte lurar och skrämmer upp gamla rädda tanter?

Vem lurar och skrämmer den afrikanske mannen som står vid sin uppeldade bil och säger "det är som krig"?
Citera
2019-12-16, 01:56
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFrenchGuy
Ja, visst är det hemskt. Varför gör du inte det samma?

För att jag är en ärlig människa och har ett gott samvet. Jag är varken en fitta eller en hyena.
Citera
2019-12-16, 01:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheFrenchGuy
Självklart så har svartskallarna fullt support från område. Eller finns det inga riktiga män som tycker annat? Lol.

Jasså? Ja det får väl du/ni tro då. När det var upplopp precis där jag bor 2013 såg jag däremot exakt noll stöd för ligisterna. Ligisterna var ju allas fiende, det var de som förstörde, vandaliserade och gjorde det otryggare...

Invandrare anordnade däremot lokala protester och nattvandringar MOT ligisterna. Likaså såg jag inte heller att polisen och lokalinvånarna i allmänhet stod på olika sidor i detta, det var enbart ligisterna vs. polisen det handlade om.

Men både yttre vänstern och yttre högern (i media) verkade ju lika eniga om att man hade fel i min uppfattning där! Eniga på så sätt att båda sidor sa att de som var emot polisen representerade hur förortsborna såg på saken (fast i olika syften). Kul att agendorna är eniga om något och kan berätta för de som lever i verkligheten och ser på nära håll hur den ”egentligen ser ut :-)

Problemet med båda ytterkanter är att det inte finns någon som helst plats för fler nyanser än deras ensidiga beskrivningar. Där båda sidor klumpar ihop tusentals invånare och målar upp en bild som sedan ska representera ett helt område.

Men tur att man har agendorna som kan tala om vilken (enda) verklighet som existerar när man råkar se något helt annat med egna ögon :-)

Men folk på båda sidor får tro på sina egna sanningar om hur det ”egentligen är”, jag köper dock inte att 50 000 invånare som här stödjer det 50-tal som stod för vandaliseringen. Men visst, vi säger väl att hela bunten supportade att ens lokala närområde blev otryggare och att det vandaliserades.

För mig är det dock inte ett dugg märkligt att även ”svartskallar” är emot detta, för det var även deras bilar och butiker som vandaliserades. Och om man nu inte tror att några invandrare arbetar så har de väl också behov av att gå på apoteken och till mataffärerna som vandaliseras!?

Och vem sjutton driver alla butiker och äger bilarna i förorterna som vandaliseras där det nästan bara bor invandrare? Och vilka misshandlas och rånas egentligen där det nästan bara bor invandrare? (Förutom de enstaka gångerna journalister kommer på besök då). Vill invandrare i allmänhet utsättas för våld och bli rånade alltså?
Citera
2019-12-16, 01:57
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Vem lurar och skrämmer den afrikanske mannen som står vid sin uppeldade bil och säger "det är som krig"?

Ingen. Men Lamotte drar nytta av den händelsen och eldar på det mer. Likt Hitler ungefär
Citera
2019-12-16, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Några invandrare från området som varken (verkliga) rasister eller vissa av dagens så kallade antirasister lyssnar på: https://svt.se/nyheter/lokalt/vast/trollhattebor-efter-oroligheterna-jag-kanske-maste-flytta

En mörkhyad man som känner sig rädd och otrygg och vill flytta därifrån, samt vad som ser ut som en muslimsk kvinna. Som berättar om en händelse där man kastade stenar mot en bil där hon verkar väldigt förvånad över att polisen inte grep dom som gjorde så... (Innan Lamotte ens hade varit där och ”startat” det hela)

Den typen av reportage med lokalinvånarna tycker jag verkar ovanliga i samtliga medier, och politiska sidor. Även om det finns undantag. Som klippet i länken ovan, där de fick hela 2 minuter.

Allt verkar handla om politiska striderna mellan rasister och ”anti-rasister”. SD vs anti-SD. Heja Lamotte vs. hata Lamotte. Osv.

Lokalinvånarna som resonerar som dessa invandrare ovan är de som glöms bort i det hela. På en sida finns det verkliga rasister som såklart skiter i att en svart man och en muslimsk kvinna är stora offer i det hela...

På andra sidan har de inte heller så himla mycket mer stöd, tvärtom likställs deras berättelser med de som anses överdriva och sprida ”rasistiska myter”.

För det existerar inga andra nyanser än så.

Att någon som ogillar Lamotte, SD och rasister samtidigt bara säger såhär blir allt mer sällsynt:

”Våld och hot är såklart aldrig acceptabelt bara för att man ogillar någons åsikter och dylikt, för det är motsatsen till yttrandefrihet, dessa kriminella ligister som förstör för alla andra ska såklart likväl bekämpas”.

Om säg 100 personer i området beter sig såhär så har vi ytterligare cirka 4900 som INTE beter så (5000 bor där vad jag sett).

Dessa lokalinvånare blir mest lidande, och allt färre verkar nämnvärt intresserade av att lyssna på deras berättelser och istället låta dom representera förorten. Vi har idag istället för en enad kamp mot våldet en ”för eller emot Lamotte”-strid och ursäktande av kriminella ligisters beteenden.

Ogillar man honom och vill leva i en yttrandefrihet så supportar man övriga 4900 i området som INTE har behovet av att skylla sina egna kriminella handlingar på alla andra än sig själv... Som varken skyller det på Lamotte, polisen eller samhället.

4900 klarade det! Ni som inte klarar det är kriminella ligister som själva har gjort det valet, alternativt ursäktar beteendet med att ni ogillar någon inom ”politiken”.

Dessa ligister hade precis som 4900 andra det egna valet att antingen ignorera eller argumentera mot Lamotte och visa hur fel han hade och visa att man är bättre än de man ser som antidemokratiska rasister. Genom att själva betee sig som antidemokrater? Ni valde själva att göra så.

Och alla andra invandrare i området drabbas av ert beteende. Som även noll nytta av de som ursäktar beteendet, som på så sätt indirekt bidrar till att sprida en bild av att ligisterna är ”representanter för förorten”. Att ta avstånd till kriminella ligister ger sannolikt en mer representativ bild, förutsatt att man inte tror att majoriteten invandrare resonerar och beter sig såhär då...

Sannolikt så är det även många i utsatta förorter som inte ser polisen och samhället som fiender.

Eller såhär: Många ser sannolikt polisen och samhället som fiender på så sätt att man inte lyckas göra något mer åt de kriminella ligisterna som tror sig äga områdena. Som utöver lokalinvånarna även har lyckats kidnappat hela den politiska debatten.

Dagens bästa inlägg!

Håller med, och är så trött på sandlådenivån och tjat om höger/vänster rasister/antirasister, bla bla bla....Nu är väl Fb ganska extremt på så sätt kan jag tycka. Mycket enkelspårande. Svart-vitt.

Men! Den biten om 4900 andra, som exempel, har jag funderat en del kring. Jag tycker uppriktigt synd om de som kommer hit med goda intentioner och driv, men får hela området och sina lev neddragna av dessa ligister. Jag saknar också journalistik, reportage med dessa, som träder fram och berättar, kritiserar, ibland kanske sina landsmän och deras avkommor.

Jag har funderat så länge på detta, så jag börjar undra om de finns...? Varför gör de inget väsen av sig? Fan, när jag bott utomlands, hade jag blivit fly förbannad om andra från Sverige hade sabbat mina möjligheter. För att inte tala om bristen på respekt mot det nya landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in