2019-12-11, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Du får en värdekupong på hemresan om du checkar in senast 3 timmar efter avgång från Rødby.

Får man den oavsett om man bokar via medlem på Smile eller om man köper biljetten direkt från Helsingborgsfärjan?
Citera
2019-12-11, 10:26
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonass7
Får man den oavsett om man bokar via medlem på Smile eller om man köper biljetten direkt från Helsingborgsfärjan?

Ja, om du köper en 1-dagsbiljett

Citat:
*SMILE 1-dagsbiljett gäller vid ut- och hemresa samma datum. Du får reserverad plats på den bokade avgången, men biljetten är även giltig på alla andra avgångar samma dag. Du betalar SEK 759:- och får tillbaka en värdekupong på SEK 344:- på hemresan samma dag som avgång från Rødby. Du kan få beloppet kontant (endast i DKK 250) eller använda värdekupongen ombord. Längdtillägg för bilar över 6m enligt gällande regler. Priset förutsätter medlemskap i Scandlines kundklubb SMILE och kan endast bokas online. Priset är visat inkl. online bokningsavgift på SEK 10:-.

https://www.scandlines.se/resor/1-dags-graenshandel
Citera
2019-12-14, 23:37
Medlem
Någon som varit ner senaste veckorna?
Hur ser de ut med tullen på båda sidor bron? Ingen som torskat?
Citera
2019-12-16, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expeis
Någon som varit ner senaste veckorna?
Hur ser de ut med tullen på båda sidor bron? Ingen som torskat?

Åkte igår och blev utskälld utavbarahelvete av en stursk kvinnlig tullare i Hbg. Konversationen var ungefär. Hur mycket har du? 10 ggr rekommenderad mängd...hur mycket dricker du? Detta är ju gripbart. Nu har du väl en årsförbrukning så vi inte behöver se dig här igen.

Jag sa bara att jag skulle ha allt själv.

Fick åka

Såg nu du ska åka bron så detta är till de som funderar på färjan
Citera
2019-12-16, 09:45
Medlem
Citat:
Åkte igår och blev utskälld utavbarahelvete av en stursk kvinnlig tullare i Hbg. Konversationen var ungefär. Hur mycket har du? 10 ggr rekommenderad mängd...hur mycket dricker du? Detta är ju gripbart. Nu har du väl en årsförbrukning så vi inte behöver se dig här igen.

Jag sa bara att jag skulle ha allt själv.

Fick åka

Såg nu du ska åka bron så detta är till de som funderar på färjan

Och hur mycket hade du med dig?
Citera
2019-12-16, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billy5
Och hur mycket hade du med dig?

Sa jag hade 140 flak och 10 l sprit, hade nog 10 ggr så mycket sprit men som hon skrek när jag sa 140 flak öl så kände jag inte för att hälla bensin på elden och berätta om all sprit
Citera
2019-12-16, 10:04
Medlem
Citat:
Sa jag hade 140 flak och 10 l sprit, hade nog 10 ggr så mycket sprit men som hon skrek när jag sa 140 flak öl så kände jag inte för att hälla bensin på elden och berätta om all sprit

Var nog en bra taktik! Hon verkade ju ha fått upp pulsen ändå.

Ja 140 plattor öl är en del, är lite förvånad att de inte tog dig.
Citera
2019-12-16, 12:34
Medlem
Citat:
Var nog en bra taktik! Hon verkade ju ha fått upp pulsen ändå.

Ja 140 plattor öl är en del, är lite förvånad att de inte tog dig.

Hur mycket brukar gemene man ha i lasten?
Citera
2019-12-16, 13:51
Medlem
Jag har varit på jobb utomlands en del sista tiden, tyskland och Polen. Jag har märkt en kraftig upptrappning i Helsingborg på bron och i Ystad senaste tiden! De verkar bara vara intresserade av alkohol, visst jag har haft med mig mer än vad EU REKOMENDATONEN är den rekomendation som svenska tullare vill få till att vara en ranson.

Tullarna har blivit agresiva det senaste vill jag påstå när jag kommer med min Renault master springer dem för att stanna mig vid bron då jag naturligtvis åker där det inte står någon i brobizz filerna.

Har haft flickvän nere i travemunde som jag har besökt

en hel del, hon är flygvärdinna så det har väldigt ofta bara varit endagarsbesök, har inte blivit så hårt ansatt att de har kollat kontoutdrag ännu.

Lite lätt obehagligt när de går iväg med passet och är borta i 10 minuter, jag undrar vad de får fram via detta? De har aldrig vare sig plockat ur ölen eller fotograferat och följdaktligen räknat ölen(det är mest öl jag har tagit med mig) jag har aldrig sålt öl men är rätt frikostig mot vänner och sådana som hjälper mig.

Jag har fått visa kvitto några gånger, har fått frågor om hur jag har betalat med kontanter eller kort plus att de förvränger det jag har sagt så att jag får rätta dem. Jävla DDR samhälle vi lever i!

Då vi är med i EU är det ju fri införsel av varor som är införskaffade inom EU men öl och alkohol är en nagel i ögat! Jag har blivit kallad alkoholist och anklagad för att ha alkoholproblem men svarat ”när blev det olagligt att vara alkoholist”

Någon som har åkt Fredrikshamn Göteborg? Är det lika jävligt där?
Senast redigerad av Anywhan 2019-12-16 kl. 13:54. Anledning: Tillägg
Citera
2019-12-17, 00:49
Medlem
Citat:

Ingen aning faktiskt. Men med tanke på att man får ta in max 110 liter öl från ett annat EU land.
Men är väl väldigt luddigt med den ransonen.

Jag har aldrig varit och köpt öl i Tyskland men någon gång i Danmark men har då haft ca 100 liter öl.
Citera
2019-12-17, 11:43
Medlem
Citat:
Ingen aning faktiskt. Men med tanke på att man får ta in max 110 liter öl från ett annat EU land.
Men är väl väldigt luddigt med den ransonen.

Jag har aldrig varit och köpt öl i Tyskland men någon gång i Danmark men har då haft ca 100 liter öl.

Ja det där är ju bara rekommendationer, inom EU får du ju rent krasst föra ut och in din personliga mängd dricka och vart den gränsen går är ju det luddiga. Kan ju säga att jag dricker mer än 100 liter per år i öl av det man även bjuder polare på. Sprit blir ju "aldrig" gammalt så vad som är en personlig ranson där är ju inte helt lätt fastställa.
Citera
2019-12-19, 00:27
Medlem
Citat:
Vi brukar sikta på 100 flak var, jag och en kompis och det brukar ofta bli lite tugg... Du får ju handla för dej och din familj, så att jag och kärringen hinkar 50 flak var varje år går knappast att motbevisa. Hälsosamt? Knappast, olagligt? Tveksamt...
Det känns som att de viktigaste är att hålla lugnet och argumentera sakligt. För att tullen ska ta någon krävs klara bevis, typ beställningslistor, mystiska insättningar på konton, väldigt låg inkomst osv. Som sagt, det är inte olagligt att ha sjuka dryckesvanor!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in