Citat:
Ursprungligen postat av
peterj76
Felsökte HDMI-ljudet till tvn i Kontrollpanelen men fick någon sorts ledsen smiley/blåskärm då.
Är det "Sök efter maskinvaruförändringar" som är felsökningen i Enhetshanteraren? Vilka drivisar ska jag pröva att ominstallera där? Hur installerar man på nytt efter att man tagit bort något därifrån?
Intel HD Graphics verkar förövrigt fortfarande vara primära grafikkortet framför Nvidia Geforce 335M, vet inte om det har något med HDMI-felet att göra men.
En annan sak som också är skum (som funkade innan fast jag hade 10) är att om jag går in på Youtube när jag kopplat via HDMI och går in på en video så står det "Det uppstod ett fel" och videon sätts inte igång. Tar man bort HDMI funkar det igen.
Detta program -
https://www.resplendence.com/whocrashed - kommer tala om vilken drivis som ligger bakom blåskärmen.
Felsök: Inställningar - uppdatering och säkerhet - felsök.
Om man bara tar bort en drivis så återinstallerar Windows den vid en omstart. Ibland är det allt som behövs.
Kolla upp om grafiken kan uppdateras på deras respektive sidor. Där finns uppdateringsprogram för desamma.
För HDMI och resterande problem så kan du använda dig av de gratisprogram jag länkat till. Kanske fixar dem