2019-12-16, 00:12
Medlem
TheFrenchGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Man får provocera.

Är man arbetslös kan man inte skylla på Lamotte och kasta sten på brandkåren.

Buhu, är man en loser kan man skylla alla sina problem på alla andra, men man har inget i Sverige å göra, man ska ut!
Citera
2019-12-16, 00:13
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horby-kvinnan
Klart man får. Men är den typ av uppviglande form av affärsdriven provokation - s.a.s. profitering på utsatta-pengatiggeri - Lamotte idkar berättigad?
Man är inte "utsatt" när man bor i ett välfärdssamhälle med alla möjligheter och rättigheter som finns. Lamotte och vem som helst har rätt att stå där vilken tid på dygnet de än vill.

Jobbar du gratis?
Tvingar nån dig att swisha pengar till en annan person?
Citera
2019-12-16, 00:27
Medlem
Horby-kvinnans avatar
Lamottes "avskedsbrev" han pratade om i ett inlägg på Facebook...

Mats Eriksson, politisk sekreterare hos LO, har blivit sjukt påhoppad efter sina befogade kommentarer rörande Lamottes swischtiggeri-Svärjevänliga text under söndagen.
Citat:
Detta kan vara det töntigaste inlägg som skrivits i år. Lamotte hälsar från pojkrummet 😀
https://twitter.com/MatsErikson/status/1206252294506979330
Citat:
Jag tvivlar på att han verkligen tror det på riktigt. Då vore han helt enkelt dum i huvudet, och det tror jag inte han är. Han är bara cynisk. Dög inte som journalist och försöker istället försörja sig på swish från Svärjevänner. Funkar kanske ett tag
https://twitter.com/MatsErikson/status/1206274199305773058

Aleaxandra Pascalidou har också kommenterat Joakim Lamottes vemodiga, tårdrypande Facebookpostning:
Citat:
Ska till tvättstugan denna söndag kväll med ett lass lakan som behöver tvättas och manglas men jag har skrivit ett tidsinställt #avskedsbrev ifall något skulle hända mig där nere. Och det avskedsbrevet är inte nådigt. Det är så skoningslöst starkt att det borde bli en bok. Farväl
https://twitter.com/pascalidou/status/1206306756466487302
Senast redigerad av Horby-kvinnan 2019-12-16 kl. 00:32.
Citera
2019-12-16, 00:29
Medlem
TheFrenchGuys avatar
Citat:
affärsplikt?

Rapporterar som det är buhu, Jocke är samhällets fiende nummer ETT! Du är judens nyttiga idiot nummer ETT! Åk hem till skurkstaten Israel NU!
Citera
2019-12-16, 00:35
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Du verkar vara en riktig professor som föreslår legalisering av marijuana.. Haha där brast din intelligens nivå..
Ja jag är ju inte lika dum i huvudet som dig, den saken är klar.

Citat:
Läs lite utländska tidningar om Colorado så förstår du nog varför vi ej ska legalisera cannabis..
Som expert i ämnet kan du väl ändå upplysa oss mindre vetande med lite länkar? Funkar ju hur bra som helst med cannabislegalisering, och du kan absolut räkna med att cannabis kommer att legaliseras inom några år även här i Sverige. Då kommer vi få se mindre kriminella gäng som livnär sig på cannabisförsäljning och just därför inte längre har råd att köpa tunga vapen och därmed mindre gängkrig, bland annat.

Citat:
Vilket stolpskott du är.
Stolpskottet är snarare du, och cannabislegalisering är den intelligenta positionen. Dock bör man inte legalisera cannabis för Muhammed's skull, utan helt enkelt eftersom hela samhället vinner på det, inte minst Sverige. Cannabislegalisering och då framförallt industrihampa, är ju nationell självständighet om något.

Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Det finns ju en jävla massa saker här i livet som man kan bli "upprörd" över. Men är de inte intresserade av att delta i några spektakel är det väl bara att gå hem till mamma? Jag ser inte problemet. Lamotte uppehöll sig på allmän plats, vilket han har all rätt i världen att göra. Snacka om sjukligt kontrollbehov om jag själv skulle bli vansinnig så fort någon jag inte gillar går runt på torget i min hemstad, liksom. Man har daltat med denna skabbinfekterade drägg under alltför lång tid, den saken är klar.
Det har de säkert, men de borde ändå ha fått pannbenen inslagna, så jävligt som de uppförde sig mot Lamotte.
Det finns mycket man vill ha här i livet, men det är inte alltid man kan få det. Och kan man inte uppföra sig förtjänar man stryk, så enkelt är det.
De kan faktiskt brinna i helvetet, så långt mig anbelangar.
Ja alltså, jag försvarar inte muslimpacket så sett, menar bara att de har rätt att vara upprörda och att ingen tycker att det är kul att en massa snutar cirkulerar runt en hela tiden och att folk kommer och trycker upp livesändande mobilkameror i nyllet på en hela tiden. Detta ursäktar dock inte deras beteende så sett, och hade de levt i ett normalt land så hade snuten slagit eller skjutit ihjäl dem för deras kravaller.
Senast redigerad av EliasAlucard 2019-12-16 kl. 01:27.
Citera
2019-12-16, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Han var en riktig Bagdad-Bob, han snackade om att Lamotte skulle lugna sig, varpå Lamotte blir dödshotad någon sekund senare.
Ja exakt, känns som han åkt upp till Trollhättan för att bevisa hur bra och duktiga invandrarna är där egentligen så ser man bredvid honom hur folk dödshotar Lamotte. Ett pinsamt försök av "egenföretagaren" att dölja sanningen.
Citera
2019-12-16, 00:51
Medlem
Hemi57s avatar
Citat:
Du menar sin affärsplikt? Ja, han verkar ju lyckas med sin affärsmässiga dokumentation. Såg nån uppgift i sociala medier idag att någon lirare nämnt att han hade swischat en tusenlapp till honom. Bedrövligt.

Du är bara bitter! Bitter för att din politiska tillhörighet som du trodde på genom åren förvanskat landet till vad det är idag.
Den stasiledda televisionen, samt radio har genom decennier försökt mörka verkligheten. Men nu när vi har fått helt andra verktyg och infokanaler har bilden av verklighetens Sverige blivit svår att mörka.
Citera
2019-12-16, 00:59
Avslutad
Några invandrare från området som varken (verkliga) rasister eller vissa av dagens så kallade antirasister lyssnar på: https://svt.se/nyheter/lokalt/vast/trollhattebor-efter-oroligheterna-jag-kanske-maste-flytta

En mörkhyad man som känner sig rädd och otrygg och vill flytta därifrån, samt vad som ser ut som en muslimsk kvinna. Som berättar om en händelse där man kastade stenar mot en bil där hon verkar väldigt förvånad över att polisen inte grep dom som gjorde så... (Innan Lamotte ens hade varit där och ”startat” det hela)

Den typen av reportage med lokalinvånarna tycker jag verkar ovanliga i samtliga medier, och politiska sidor. Även om det finns undantag. Som klippet i länken ovan, där de fick hela 2 minuter.

Allt verkar handla om politiska striderna mellan rasister och ”anti-rasister”. SD vs anti-SD. Heja Lamotte vs. hata Lamotte. Osv.

Lokalinvånarna som resonerar som dessa invandrare ovan är de som glöms bort i det hela. På en sida finns det verkliga rasister som såklart skiter i att en svart man och en muslimsk kvinna är stora offer i det hela...

På andra sidan har de inte heller så himla mycket mer stöd, tvärtom likställs deras berättelser med de som anses överdriva och sprida ”rasistiska myter”.

För det existerar inga andra nyanser än så.

Att någon som ogillar Lamotte, SD och rasister samtidigt bara säger såhär blir allt mer sällsynt:

”Våld och hot är såklart aldrig acceptabelt bara för att man ogillar någons åsikter och dylikt, för det är motsatsen till yttrandefrihet, dessa kriminella ligister som förstör för alla andra ska såklart likväl bekämpas”.

Om säg 100 personer i området beter sig såhär så har vi ytterligare cirka 4900 som INTE beter så (5000 bor där vad jag sett).

Dessa lokalinvånare blir mest lidande, och allt färre verkar nämnvärt intresserade av att lyssna på deras berättelser och istället låta dom representera förorten. Vi har idag istället för en enad kamp mot våldet en ”för eller emot Lamotte”-strid och ursäktande av kriminella ligisters beteenden.

Ogillar man honom och vill leva i en yttrandefrihet så supportar man övriga 4900 i området som INTE har behovet av att skylla sina egna kriminella handlingar på alla andra än sig själv... Som varken skyller det på Lamotte, polisen eller samhället.

4900 klarade det! Ni som inte klarar det är kriminella ligister som själva har gjort det valet, alternativt ursäktar beteendet med att ni ogillar någon inom ”politiken”.

Dessa ligister hade precis som 4900 andra det egna valet att antingen ignorera eller argumentera mot Lamotte och visa hur fel han hade och visa att man är bättre än de man ser som antidemokratiska rasister. Genom att själva betee sig som antidemokrater? Ni valde själva att göra så.

Och alla andra invandrare i området drabbas av ert beteende. Som även noll nytta av de som ursäktar beteendet, som på så sätt indirekt bidrar till att sprida en bild av att ligisterna är ”representanter för förorten”. Att ta avstånd till kriminella ligister ger sannolikt en mer representativ bild, förutsatt att man inte tror att majoriteten invandrare resonerar och beter sig såhär då...

Sannolikt så är det även många i utsatta förorter som inte ser polisen och samhället som fiender.

Eller såhär: Många ser sannolikt polisen och samhället som fiender på så sätt att man inte lyckas göra något mer åt de kriminella ligisterna som tror sig äga områdena. Som utöver lokalinvånarna även har lyckats kidnappat hela den politiska debatten.
Senast redigerad av sjelvefan 2019-12-16 kl. 01:06.
Citera
2019-12-16, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
https://youtu.be/MU77bHy0Wcs

Här ser du inslaget om överklassafari.

Som någon tidigare skrev är det en typisk ungdomsreaktion att snabbt gå ut och ”försvara” sin ort, vilket även svenska killar gör som klippet visar.

Skillnaden består väl i att de inte ropar ”horunge, hora” konstant och hotar med att ”daff” (läs: kniva) någon som beger sig till deras område.

Således - kulturell likhet i försvarandet och sedan rasbiologisk/etnisk skillnad i hur ilskan uttrycker sig.

Men va? Inslaget från rapport var alltså på nyheterna. Inte något humorprogram?

Vet inte vad jag ska säga faktiskt. Det var alltså någon i den här tråden som drog en pararell till denna ”överklassafari”? De skillnader du tar upp, är ganska avgörande faktiskt.

Offtopic, men hur kan man välja att leva sitt liv så bitter och avundsjuk. ”Klasshat” liksom. Ja, det verkar ju konstruktivt.
Citera
2019-12-16, 01:09
Medlem
TheFrenchGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Några invandrare från området som varken (verkliga) rasister eller vissa av dagens så kallade antirasister lyssnar på: https://svt.se/nyheter/lokalt/vast/trollhattebor-efter-oroligheterna-jag-kanske-maste-flytta

En mörkhyad man som känner sig rädd och otrygg och vill flytta därifrån, samt vad som ser ut som en muslimsk kvinna. Som berättar om en händelse där man kastade stenar mot en bil där hon verkar väldigt förvånad över att polisen inte grep dom som gjorde så... (Innan Lamotte ens hade varit där och ”startat” det hela)

Den typen av reportage med lokalinvånarna tycker jag verkar ovanliga i samtliga medier, och politiska sidor. Även om det finns undantag. Som klippet i länken ovan, där de fick hela 2 minuter.

Allt verkar handla om politiska striderna mellan rasister och ”anti-rasister”. SD vs anti-SD. Heja Lamotte vs. hata Lamotte. Osv.

Lokalinvånarna som resonerar som dessa invandrare ovan är de som glöms bort i det hela. På en sida finns det verkliga rasister som såklart skiter i att en svart man och en muslimsk kvinna är stora offer i det hela...

På andra sidan har de inte heller så himla mycket mer stöd, tvärtom likställs deras berättelser med de som anses överdriva och sprida ”rasistiska myter”.

För det existerar inga andra nyanser än så.

Att någon som ogillar Lamotte, SD och rasister samtidigt bara säger såhär blir allt mer sällsynt:

”Våld och hot är såklart aldrig acceptabelt bara för att man ogillar någons åsikter och dylikt, för det är motsatsen till yttrandefrihet, dessa kriminella ligister som förstör för alla andra ska såklart likväl bekämpas”.

Om säg 100 personer i området beter sig såhär så har vi ytterligare cirka 4900 som INTE beter så (5000 bor där vad jag sett).

Dessa lokalinvånare blir mest lidande, och allt färre verkar nämnvärt intresserade av att lyssna på deras berättelser och istället låta dom representera förorten. Vi har idag istället för en enad kamp mot våldet en ”för eller emot Lamotte”-strid och ursäktande av kriminella ligisters beteenden.

Ogillar man honom och vill leva i en yttrandefrihet så supportar man övriga 4900 i området som INTE har behovet av att skylla sina egna kriminella handlingar på alla andra än sig själv... Som varken skyller det på Lamotte, polisen eller samhället.

4900 klarade det! Ni som inte klarar det är kriminella ligister som själva har gjort det valet, alternativt ursäktar beteendet med att ni ogillar någon inom ”politiken”.

Dessa ligister hade precis som 4900 andra det egna valet att antingen ignorera eller argumentera mot Lamotte och visa hur fel han hade och visa att man är bättre än de man ser som antidemokratiska rasister. Genom att själva betee sig som antidemokrater? Ni valde själva att göra så.

Och alla andra invandrare i området drabbas av ert beteende. Som även noll nytta av de som ursäktar beteendet, som på så sätt indirekt bidrar till att sprida en bild av att ligisterna är ”representanter för förorten”. Att ta avstånd till kriminella ligister ger sannolikt en mer representativ bild, förutsatt att man inte tror att majoriteten invandrare resonerar och beter sig såhär då...

Sannolikt så är det även många i utsatta förorter som inte ser polisen och samhället som fiender.

Eller såhär: Många ser sannolikt polisen och samhället som fiender på så sätt att man inte lyckas göra något mer åt de kriminella ligisterna som tror sig äga områdena. Som utöver lokalinvånarna även har lyckats kidnappat hela den politiska debatten.

Självklart så har svartskallarna fullt support från område. Eller finns det inga riktiga män som tycker annat? Lol.
Citera
2019-12-16, 01:14
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi57
Du är bara bitter! Bitter för att din politiska tillhörighet som du trodde på genom åren förvanskat landet till vad det är idag.
Den stasiledda televisionen, samt radio har genom decennier försökt mörka verkligheten. Men nu när vi har fått helt andra verktyg och infokanaler har bilden av verklighetens Sverige blivit svår att mörka.

Lamotte lurar gamla kärringar att skänka pensionen till honom så att han kan åka ut till nästa förort och skrämma upp människor. Visst finns det saker som behövs belysas och fixas, men det är inte att som Lamotte eller Lars Vilks, åka omkring i förorterna med en kamera. Men Lamotte gör ju detta för pengar och skiter fullständigt i folket där eller om Sverigebilden.
Citera
2019-12-16, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lemonzhello
Det här är ju faktiskt den helt centrala frågan, och den fråga som man - om man nu ger Lamotte the benefit of the doubt - får anta att han vill försöka ta reda på.

Kan ingen av trådens många apologeter försöka besvara den?

Är det upplevd rasprofilering, brist på fritidsgårdar, brist på jobb, brist på hemspråksundervisning, brist på knark, brist på knarkarkvartar, bibliotek eller något annat som får dessa människor att uppföra sig som de gör när Lamotte INTE är på plats?

Jag har bekanta i Göteborg som fått sina bilar uppeldade, och de undrar samma sak, även utan Lamotte. Vad är grejen?

Förklara gärna. Utan att hemfalla åt ”socioekonomiska faktorer”. Sådana finns nämligen även på annat håll.

Ja, jag skulle vilja påstå att, jag inte kommer på något land som det skulle vara bättre och enklare att invandra till, än Sverige. Alltså med de förutsättningar som de flesta från MENA har med sig.

Jag vidhåller att det är ren ockupation, och att de inte vill ha med vårat samhälle att göra. Bara de bitar som de kan dra nytta av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in