2019-12-15, 21:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Hade jag vart sverigevän så hade jag nog stört mig på att en sådan ärketönt som Lamotte slogs för min sak. Lite samma med Birro.
Dem är skapade av vänstern. De har med största sannolikhet blivit det dom är ofrivilligt, för att de någon gång för länge sedan i förbifarten råkat säga sanningen. Sanning uppskattas aldrig av kommunist-etablissemanget som såklart direkt brunsmetar. Efter en brunsmetning kan man aldrig återgå till sitt gamla liv. Man är dömd till ett liv som sanningssägande dissident i utanförskap.
Citera
2019-12-15, 21:56
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biljon
"Det är som krig" säger en person.
https://www.youtube.com/watch?v=_F8fp8hANyU

Precis, och som denna video visar så är det just skötsamma invandrare som bor och drabbas i de här helvetena.
Detta skildras ju i Lamottes sändningar också, där en hel del invandrare är trötta på skiten.

Egentligen berättar ju medverkande i Lamottes videos på samma sätt om situationen som i ovan videoklipp (där den svarta killen säger att det är som att befinna sig i ett krig) med den skillnaden att Lamotte låter de som lider och de som ställer till det får mötas.

Faktiskt inte helt olikt Aschbergs tv-program "Grannfejden" där grannar får mötas och snacka direkt med varandra.

Det är ju egentligen ganska nyttigt att få sätta sig in i den andres situation.

Men jag fattar inte vad Lamotte hade i getingboet i Trollhättan och göra. Det var för riskabelt.
Senast redigerad av dialektiker 2019-12-15 kl. 22:01.
Citera
2019-12-15, 21:58
Medlem
Jinglers avatar
Varför skjuter inte polisen muslimerna när de mordhotar osv? De bryr sig inte, de bara står där, sjukaste jag sett, så agerar inte några poliser i något annat land.
Citera
2019-12-15, 22:05
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Dem är skapade av vänstern. De har med största sannolikhet blivit det dom är ofrivilligt, för att de någon gång för länge sedan i förbifarten råkat säga sanningen. Sanning uppskattas aldrig av kommunist-etablissemanget som såklart direkt brunsmetar. Efter en brunsmetning kan man aldrig återgå till sitt gamla liv. Man är dömd till ett liv som sanningssägande dissident i utanförskap.
Nej, dessa två lider av stort bekräftelsebehov vilket gör att de dras åt det hållet där de får mest uppmärksamhet och beröm. Era applåder och bidrag blir som ett gift för dem och deras ego. De hade kunnat slagits för vem som helst. Tro mig när det gäller detta.
Citera
2019-12-15, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Jag kan tycka att Lamotte faktiskt får skylla sig själv. Han vet att han uppfattas som provokativ och är hatad av de grupper han besöker. Det blir lite samma effekt som alla de ”nigger pranks” som finns på youtube. Man gör det för att provocera och kunna visa upp den bild som man önskar förmedla.

Om Lamotte hade velat visa hur det verkligen är i förorten hade han skickat någon annan än sig själv. Gärna olika, okända personer varje gång.

Skylla sig själv? Alltid lika fräscht med lite victim-blameing.

Det är väl en jävla skillnad på humor och att driva med saker på internet, och detta?

Så du tycker att man ska stå tillbaka och acceptera hatet, och därmed vara begränsad i var man kan röra sig? Är det ett bra samhälle tycker du? Det är liksom det som är poängen för mig här. Det är så mycket oväsentligt. Poängen är fortfarande de djuriska agerandet och mottagandet han fick. För mig(kanske lite äldre)är det helt overkligt att se sådana här scener i Sverige.

Sverige ska väl fan inte gå bakåt i utveckling, när det gäller friheten att uttrycka sig, och kunna vistas var man vill? Det har det tyvärr gjort. Men vi behöver ju inte sitta och acceptera det. Och nästan ta det i försvar också.

Ja, går det bra, så kanske han kan anställa i Aktiebolaget. Då behöver han kanske inte ut själv varje gång. Frågan är hur lätt det är att hitta någon som vill göra skitgörat? Jag tror att de flesta som kommer ut från journalisthögskolan har tänkt sig något glassigare.

Väktarbolag avsäger sig uppdrag i vissa områden av säkerhetsskäl. Det krävs lite pondus att gå in som journalist. Iaf om man inte bara har tänkt att stryka dem medhårs. Man kan ju råka provocera. Och då kanske man ska få skylla sig själv?

Härlig utveckling!
Citera
2019-12-15, 22:10
Medlem
Proras avatar
Hur många når Lamotte ut till? Att döma av Youtube verkar det röra sig om i storleksordningen hundratusen, mellan tummen och pekfingret.

Så länge inte Let's Dance-pöbeln får kännedom om tillståndet i nationen kommer det inte att hända ett skit.

"Folk är inte så dumma som man tror -- de är dummare" -- Stikkan Andersson

Så länge traditionell media mörkar kommer inget att hända, såvida inte rena upplopp med tjogtals döda äger rum.

Att de flesta i den här tråden har koll på läget betyder inte att gemene man har det. Som sagt, en majoritet är idioter.

Lars von Trier hävdade en gång i tiden i en intervju till en svensk reporter att 80 % av svenskarna var idioter. Innan reportern hann hämta sig och gå till motangrepp sade han att det inte var så illa eftersom hela 90 % av danskarna var idioter.
Citera
2019-12-15, 22:11
Medlem
moralhoras avatar
Det är fascinerande att se hur många som försöker få det till att Lamotte "provocerade" dessa juveler - hur? De kunde faktiskt stannat hemma och då hade Lamottes reportage fallit helt platt. Ingen hade varit där och därmed inget att se. Inga swishpengar till Lamotte.

Egentligen så säger det rätt mycket om människosynen som en del har av dessa pågar då man uppenbarligen ska behandla dom som vilda djur som man inte får gå för nära då de inte kan bete sig som folk...
Citera
2019-12-15, 22:12
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Självklart blir unga blattar upprörda när det dyker upp en massa poliser och swishjournalister med kameror osv överallt där de umgås.
Det finns ju en jävla massa saker här i livet som man kan bli "upprörd" över. Men är de inte intresserade av att delta i några spektakel är det väl bara att gå hem till mamma? Jag ser inte problemet. Lamotte uppehöll sig på allmän plats, vilket han har all rätt i världen att göra. Snacka om sjukligt kontrollbehov om jag själv skulle bli vansinnig så fort någon jag inte gillar går runt på torget i min hemstad, liksom. Man har daltat med denna skabbinfekterade drägg under alltför lång tid, den saken är klar.
Citat:
Sett från deras perspektiv så har de givetvis helt rätt i att bli upprörda också.
Det har de säkert, men de borde ändå ha fått pannbenen inslagna, så jävligt som de uppförde sig mot Lamotte.
Citat:
De vill liksom bara softa och röka en joint på sin fritid
Det finns mycket man vill ha här i livet, men det är inte alltid man kan få det. Och kan man inte uppföra sig förtjänar man stryk, så enkelt är det.
Citat:
Samtidigt så skämmer dessa blatteungar ut sig själva och de gör inte direkt bra reklam för deras sak.
De kan faktiskt brinna i helvetet, så långt mig anbelangar.
Senast redigerad av Condottieri 2019-12-15 kl. 22:18.
Citera
2019-12-15, 22:12
Bannlyst
Citat:
Nej, dessa två lider av stort bekräftelsebehov vilket gör att de dras åt det hållet där de får mest uppmärksamhet och beröm. Era applåder och bidrag blir som ett gift för dem och deras ego. De hade kunnat slagits för vem som helst. Tro mig när det gäller detta.
Allt som visar sanningen är bra. Om applåder och bidrag stärker deras ego så är det bara bra.
Citera
2019-12-15, 22:15
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:

Så kan det vara, men det är i sammanhanget helt irrelevant. Det spelar ingen roll vad Lamottes eventuella motiv är, det är fortfarande brottsligt att fysiskt angripa honom och/eller stjäla hans egendom.
Citera
2019-12-15, 22:17
Medlem
Svenska politiker, journalister fortsätter hatet mot Lamotte, allt för att skydda invandrargänget som misshandlade, rånade Lamotte och slog Polisen och sätter eld på bilar i Trollhättan.

Citat:
Nu hånas Lamottes brev av Mats Erikson, politisk sekreterare på LO och veteran med flera höga poster inom Socialdemokraterna.

Citat:
Han får medhåll av SvD:s journalist Mathias Ståhle, som själv sprang omkring i skottsäker väst efter att ha "granskat högerextrema Fria Tider" när han jobbade på Eskilstuna-Kuriren.

Citat:
Även Johan Stade, politiskt sakkunnig hos Stefan Löfven, har gillat inlägget. Lilian Sjölund, politisk redaktör på liberala Ljusnan har också gillat inlägget, liksom SKL:s pressekreterare Irene Tingslöv, skriver Nyheter Idag.

SvD:s Mathias Ståhle hånar Lamotte efter rånmisshandeln: "Kan inte sluta fnissa"
https://www.friatider.se/svds-mathias-st-hle-h-nar-lamotte-efter-r-nmisshandeln-kan-inte-sluta-fnissa
Senast redigerad av krystian 2019-12-15 kl. 22:23.
Citera
2019-12-15, 22:17
Medlem
Citat:
Hade jag vart sverigevän så hade jag nog stört mig på att en sådan ärketönt som Lamotte slogs för min sak. Lite samma med Birro.

Vad är en ”sverigevän”? Gissar att när du använder uttrycket så betyder det något annat än att vara vänligt inställd till Sverige.

Vad är det för sak som J.L slåss för, enligt dig?

Off topic, men Marcus Birro? Vad menar du med honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in