Citat:
Ursprungligen postat av
Hanssonvetallt
Hur kan du säga att lamotte provocerar, om du inte har dålig hörsel så hör du i videon att lamotte upprepade ggr på ett lugnt sätt förklarar att han inte är där för bråk.
Dra inte in ”rasist” ordet, snälla!
"De kan dra åt helvete" säger han någon gång i ett av klippen därifrån, apropå något om att han också har rätt till platsen eller vad det var. Onödigt utbrott av Lamotte. Man ser ju på det uppträdande han har, vid Kronogården och på en del andra snarlika platser han var och hetsat på, att han triggar utsatta invandrarungdomar.
Rasism kan det nog sägas vara det han ägnar sig åt.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheAlamo
Man får provocera.
Är man arbetslös kan man inte skylla på Lamotte och kasta sten på brandkåren.
Klart man får. Men är den typ av uppviglande form av affärsdriven provokation - s.a.s. profitering på utsatta-pengatiggeri - Lamotte idkar berättigad?
Citat:
Ursprungligen postat av
trailblaser
Du försvarar alltså killarnas beteénde. För mig, och vilken vanligt funtad svensk som helst är deras uppträdande och beteénde helt främmande. Totalt främmande. Det är som att besöka vilket skitland i tredje världen som helst. Närmast kommer jag att tänka på videos med stora mobbar på gatan som ska straffa en person, tex för stöld eller "otrohet". Där stenas folk levande eller blir brända levande.
Jag ser exakt samma mönster och beteende i dessa individer.
Finns inget försvar av ungdomarnas beteende när det gäller våld, såtillvida det skett. Det som Lamotte berättat om, om att någon rört honom bakifrån eller vad det var, är inte bevisat - eller har han lagt ut någon bild på någon skada på kroppen som klart visar på det? Länk i så fall?