2019-12-15, 15:55
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjocklad
För att det är jävla diagnoser.
För 40 år sedan hade de institutionaliserats, knäppt folk blev helt enkelt inlåsta för att de inte
skulle hitta på skit i samhället och mot normalt fungerande personer.

Att rusta ned psykiatrin och stänga ned mentalvården är det absolut mest korkade beslut svenska politiker genomfört.

Sant, och ofta lider nog de psyksjuka själva också av att vistas fritt i en tillvaro de inte kan hantera. Det är knappast värdigt liv.
Citera
2019-12-15, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Nu ska jag inte strö salt i såret på din vän men han sitter häktad för att ha våldtagit två olika kvinnor så han verkar inte vara henne trogen direkt.

Säger det igen. Det är fortfarande inte okej att gå på henne, hota och misshandla så hon förlorar sitt barn (mord), hon hade ändå gått så pass länge att denna bebis var en bebis och inte ett foster.

Hon mår väl tillräckligt dåligt över allt det som hänt eller va tror du?
Att hon har haft poliser hemma hos sig 3ggr.
Och dom har då även tagit saker som är hennes.
Tänk dig den ångest, panik och rädsla hon får leva med just nu.
Försök tänka dig in i hennes situation.

Hon vet att han har vart otrogen och detta gör inte att hennes mående blir bättre precis men hon är stark men det kommer ta tid för henne att smälta detta och klara av att vara ute längre stunder om hon är ute själv.
Fattar inte hur människor kan göra så här mot en oskyldig tjej som inte gjort något fel endast att gå tillbaka till den killen hon älskat länge.
Citera
2019-12-15, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet081417
Säger det igen. Det är fortfarande inte okej att gå på henne, hota och misshandla så hon förlorar sitt barn (mord), hon hade ändå gått så pass länge att denna bebis var en bebis och inte ett foster.

Hon mår väl tillräckligt dåligt över allt det som hänt eller va tror du?
Att hon har haft poliser hemma hos sig 3ggr.
Och dom har då även tagit saker som är hennes.
Tänk dig den ångest, panik och rädsla hon får leva med just nu.
Försök tänka dig in i hennes situation.

Hon vet att han har vart otrogen och detta gör inte att hennes mående blir bättre precis men hon är stark men det kommer ta tid för henne att smälta detta och klara av att vara ute längre stunder om hon är ute själv.
Fattar inte hur människor kan göra så här mot en oskyldig tjej som inte gjort något fel endast att gå tillbaka till den killen hon älskat länge.

Så förstår jag detta rätt. Din vän har barn sedan tidigare och hon har älskat Olafsen länge? Vad tycker hon om Julia då? Känner de varandra? Är det Olafsen som hänger på Julia eller tvärtom?
Citera
2019-12-15, 19:09
Medlem
Citat:
Så förstår jag detta rätt. Din vän har barn sedan tidigare och hon har älskat Olafsen länge? Vad tycker hon om Julia då? Känner de varandra? Är det Olafsen som hänger på Julia eller tvärtom?

Ja det har hon och vad hon berättat tidigare så har FO vart underbar mot hennes barn.

Hon har träffat FO till och från sen 2017 och han har alltid varit helt underbar mot henne men att dom det tillfället dom slutade träffas var ett gemensamt beslut men har ändå inte kunnat hålla sig borta från varandra.

Hon visste inte om någon Julia vad jag vet.

Hon pratar inte så mkt med ngn just nu.
Hon är helt knäckt och jag förstår henne mkt väl. Hon kan inte få ngt svar överhuvudtaget just nu och det gör det inte så mkt lättare.
Citera
2019-12-15, 19:39
Medlem
Citat:
Ja det har hon och vad hon berättat tidigare så har FO vart underbar mot hennes barn.

Hon har träffat FO till och från sen 2017 och han har alltid varit helt underbar mot henne men att dom det tillfället dom slutade träffas var ett gemensamt beslut men har ändå inte kunnat hålla sig borta från varandra.

Hon visste inte om någon Julia vad jag vet.

Hon pratar inte så mkt med ngn just nu.
Hon är helt knäckt och jag förstår henne mkt väl. Hon kan inte få ngt svar överhuvudtaget just nu och det gör det inte så mkt lättare.

Vad gjorde han i Gävle? Din vän bor inte i Gävle så jag förstår inte varför han och Julia flyttade dit.
Citera
2019-12-15, 19:45
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:

Den 17 Augusti hotar och misshandlar Fredrik en person på Nyponvägen 68 B i Mariefred Strängnäs kommun.

Är han åtalad för detta och vet man vad det handlade om?
Citera
2019-12-15, 19:51
Medlem
Citat:
Vad gjorde han i Gävle? Din vän bor inte i Gävle så jag förstår inte varför han och Julia flyttade dit.

Vad vet du om hon inte bor i Gävle? Du visste ju inte ens om att hon fanns?

Hur ska jag veta ngt om Julia när inte ens FO's "flickvän" visste om henne?
Citera
2019-12-15, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Är han åtalad för detta och vet man vad det handlade om?

Häktad för detta
https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fminfil.com%2FXd2d93E0n1% 2FG_vle_TR_B_2913-19_Aktbil_38_H_ktningsframst_lla n_nytillko_pdf
Citera
2019-12-15, 20:47
Medlem
Citat:
Vad vet du om hon inte bor i Gävle? Du visste ju inte ens om att hon fanns?

Hur ska jag veta ngt om Julia när inte ens FO's "flickvän" visste om henne?

Om de varit tillsammans sedan 2017 så kan hon inte bo i Gävle. Fredrik bodde i Stockholm hos Mikael Roos då enligt Fup och dom. Sedan bodde han och Julia i Västervik under sommaren 2018 och i hennes lgh på Hornsberg i Augusti enligt domen om misshandel.
Citera
2019-12-15, 21:16
Medlem
Citat:
Om de varit tillsammans sedan 2017 så kan hon inte bo i Gävle. Fredrik bodde i Stockholm hos Mikael Roos då enligt Fup och dom. Sedan bodde han och Julia i Västervik under sommaren 2018 och i hennes lgh på Hornsberg i Augusti enligt domen om misshandel.

Skrev att dom vart tillsammans till och från sen 2017, inte att dom vart tillsammans sen dess.
Under sommaren 2018 träffades dom inte
Citera
2019-12-16, 00:03
Medlem
Citat:
Skrev att dom vart tillsammans till och från sen 2017, inte att dom vart tillsammans sen dess.
Under sommaren 2018 träffades dom inte

Du skrev att polisen gjort 3 husrannsakningar och även tagit hennes saker. Vad tog polisen?
Du skrev att han alltid varit snäll mot hennes barn, varför är han inte snäll mot sina egna barn? De är ju omhändertagna och han struntar i dom och dök inte ens upp i förvaltningsrätten när han blev kallad.
Citera
2019-12-16, 00:11
Medlem
Citat:
Du skrev att polisen gjort 3 husrannsakningar och även tagit hennes saker. Vad tog polisen?
Du skrev att han alltid varit snäll mot hennes barn, varför är han inte snäll mot sina egna barn? De är ju omhändertagna och han struntar i dom och dök inte ens upp i förvaltningsrätten när han blev kallad.

Varför frågar du mig om allt det där?
Hur ska jag kunna veta något om de?
Och ja han har alltid vart underbar mot hennes barn och idag kommer frågan hela tiden när FO kommer hem.
Om han inte hade vart snäll så hade inte den frågan kommit på tanken hos ett barn eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in