2019-12-15, 12:04
Medlem
Split-eds avatar
Men varför? Varför far dom fram på det här viset? Vad har dom vunnit av allt detta?
Citera
2019-12-15, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed
Men varför? Varför far dom fram på det här viset? Vad har dom vunnit av allt detta?

Psykisk ohälsa
Citera
2019-12-15, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollegah1
Till TS.

Vad har du för intresse att skriva om dessa personer förutom det rätt uppenbara att dom är en börda för samhället - som så många andra.

Börjar lukta personlig motiv. Avundsjuka? En inre önskan om att stå i centrum som något typ av detektiv? Jag vet inte, men jag tycker det är märkligt.

Ja jag har oxå undrat detta.
Mkt av den information denna person lägger ut stämmer inte ens och detta vet jag med all säkerhet.
Att FO skulle vara skytten på HOL är helt omöjligt och misstankarna angående detta verkar i alla fall inte vara aktuella längre.
Sen har vi även vissa åtalspunkter som inte ens stämmer med verkligheten men det verkar som att det ändå är rätt att hänga ut innan man har den blekaste om vad som verkligen är sant.

Att denna person vet så mkt om FO och hans Så kallade "flickvän" är vad jag tycker väldigt fascinerande men ändå kan inte rätt information läggas ut. Skrattretande

Personen bakom detta verkar absolut ha ett personligt motiv när det gäller FO då det även var han/hon blandade in FO i tråden om HOL.
Citera
2019-12-15, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet081417
Ja jag har oxå undrat detta.
Mkt av den information denna person lägger ut stämmer inte ens och detta vet jag med all säkerhet.
Att FO skulle vara skytten på HOL är helt omöjligt och misstankarna angående detta verkar i alla fall inte vara aktuella längre.
Sen har vi även vissa åtalspunkter som inte ens stämmer med verkligheten men det verkar som att det ändå är rätt att hänga ut innan man har den blekaste om vad som verkligen är sant.

Att denna person vet så mkt om FO och hans Så kallade "flickvän" är vad jag tycker väldigt fascinerande men ändå kan inte rätt information läggas ut. Skrattretande

Personen bakom detta verkar absolut ha ett personligt motiv när det gäller FO då det även var han/hon blandade in FO i tråden om HOL.

Du skrev även i HOL tråden att åklagarnas häktningspunkter var fel. Men jag tror inte åklagarna går in med felaktiga misstankar till en häktningsförhandling.

Du skrev i andra tråden om Olafsen.

Citat:
Alla kan göra sina misstag även sent i livet men alla kan förändras och det är nästan alla (inte pedofiler och våldtäktsmän) värda.
Det värsta är de påståenden som inte är sanna plus bristen på fakta och att ge ut information som inte stämmer. Det visar att människor i vårt samhälle hellre dömmer en person i förväg istället för att ge de som vill förändra sitt liv en chans till att få göra det.

Du har en agenda att förminska Olafsen hemskheter.

Citat:
Har tidigare redan läst dessa domar och jag tror att FO haft fler flickvänner än 2st under sin livstid.
Och som jag skrivit tidigare så kan faktiskt alla förändras och det ska människor ha rätt till. Ena anmälan är gjord av Felicia en tidigare flickvän och det är väldigt konstigt att man gör en anmälan och man är så rädd men ändå går tillbaka till denna person då hela tiden. Jag vet av säker källa att Felicia och FO var ett par tidigare iår?
Jag tror inte att någon egentligen ska yttra sig angående FO överhuvudtaget utan att ens känna eller ens har träffat honom, inte ens jag ska göra det men blir så besviken på mänskligheten och hur man kan bete sig som människa och smutskasta än annan och inte ens rannsaka sig själva.
Vilka har inte gjort misstag här i livet?
Vissa små men vissa också stora?

Nu verkar det som om att jag sitter och försvarar någon som misshandlar/misshandlat och jag ser ingen skillnad på om man misshandlar en kvinna eller en man.

Frisk? Jodå. Det enda jag tycker är att mänskligheten går bara mer utför hela tiden och jag kan inte fatta hur människor tänker i många ändamål och detta gör inte på ngt sätt att jag inte skulle vara frisk. Jag har vart med om mkt i mitt liv och försvarar inte många angående deras fel som det gjort i livet utan det jag vill få fram är att information (äkta information) är det som ska komma fram om ngt alls. Att inte sitta och anta saker och anklaga personer innan denne person verkligen är dömd för detta och som jag skrivit många ggr nu så är nästan ALLA värda en andra chans.

För egentligen vem är du? Vem är du som kan trycka ner en annan människa? Känner du personen i fråga? Har du någon som helst aning om allt som sägs är sant oavsett va domarna säger?
Det är ingen som vet förutom de inblandade i dessa situationer.
Så egentligen kan ingen av oss döma en annan person utan att veta till 100% att detta är sant och då menar jag om man sett detta med egna ögon.

Och det du skriver om att du verkligen hoppas på att FO var skytten så ledsen att göra dig besviken men det var/är han inte hur mjt du än önskar det.

Hans belastningsregister och alla kontaktförbud mot olika kvinnor och nu även häktad för flera kidnappningar, våldtäkter, hot och misshandel visar helt klart att han är en fara.

Jag frågar dig igen, vilka misstankar som åklagarna lade fram är fel enligt dig. Kan du försöka svara på det.
Senast redigerad av Efternamn08 2019-12-15 kl. 12:59.
Citera
2019-12-15, 13:21
Medlem
Varför sitter han inte inlåst? Hur han de få hemlig identitet på en snyftis utan belägg?

Katastrofdåliga myndigheter. Skäms att betala skatt till förbannade amatörer. Döm den som gav ut hemlig identitet, döm poliserna som inte gjorde sitt jobb! Gör man tillräckligt fel i sitt yrke ska man iaf bli av med jobbet.
Citera
2019-12-15, 13:27
Medlem
Lyssnat på halva första ljudfilen, hon måste vara rejält drogad annars är det skrämmande hur landstinget och utbildningsväsendet släpper fram en så patetisk individ att vårda andra...
Citera
2019-12-15, 13:35
Medlem
Pandalina4s avatar
[quote=TheRubixCube|69613398]Plusartikel
https://www.gd.se/artikel/man-misstanks-for-grov-valdtakt-och-ha-frihetsberovat-kvinnor-greps-efter-en-manad-pa-rymmen

Detaljerna kring de misstänkta brotten ligger bakom sträng sekretess. Men det som står klart är att han misstänks för brott mot fyra olika kvinnor.

Kvinna 1: Mannen misstänks ha hållit kvinnan fången under ett dygn i september på en plats i västra Gästrikland. Mannen ska även ha misshandlat kvinnan.

Kvinna 2: Ska ha blivit misshandlad på en adress i Gävle i slutet av juli.

Kvinna 3: Ska ha misshandlats och hotats i augusti på en adress i en annan del av landet.

Kvinna 4: Mannen ska ha hållit henne fången på en adress i Gävle under nästan ett dygn i början av sommaren. Hon ska då även ha misshandlats. Enligt häktningsframställan ska kvinnan även ha utsatts för en grov våldtäkt av mannen vid ett tillfälle i början av året.
........
Hur många tjejer kör han samtidigt? Vet inte dessa offer något om hans historia? Träffas online kanske?
Verkar ha ett stor behov av att ha en kvinna minst vid sin sida. Sedan av/på tjejen Julia samtidigt. Hon har tidigare varit ett av hans offer. Kanske denna ggn med, sekretess än så länge.
Senast redigerad av Pandalina4 2019-12-15 kl. 13:39.
Citera
2019-12-15, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Du skrev även i HOL tråden att åklagarnas häktningspunkter var fel. Men jag tror inte åklagarna går in med felaktiga misstankar till en häktningsförhandling.

Du skrev i andra tråden om Olafsen.

Du har en agenda att förminska Olafsen hemskheter.

Hans belastningsregister och alla kontaktförbud mot olika kvinnor och nu även häktad för flera kidnappningar, våldtäkter, hot och misshandel visar helt klart att han är en fara.

Jag frågar dig igen, vilka misstankar som åklagarna lade fram är fel enligt dig. Kan du försöka svara på det.

Allt lär komma fram i januari och tills dess tycker jag som jag skrivit tidigare att det är fel att lägga ut så mycket information om honom när man inte vet allt eller?
Varför lägga så mycket energi på någon om du inte har ett personligt agg mot honom?

Jag har idag en flickvän som tidigare blivit våldtagen, tror du att hon eller någon i hennes närhet skulle göra så som du gör?
Denna person som gjorde det mot henne har ännu inte åkt fast.
Tror du att någon av dessa kvinnor som detta handlar om skulle tycka att det känns bättre av att du gör det du gör?

Jag vet att FO's "nya" flickvän mår riktigt piss just nu.
Hon får ta emot hot från olika personer och har även blivit misshandlad efter det att FO blev häktad, allt pga att personer som har agg mot honom försöker tvinga henne att vittna mot FO trots att han aldrig gjort henne illa.
Är detta rätt tycker du?
Under misshandeln så fick hon missfall.
I dagsläget vågar hon knappt gå ut och inte heller kontakta polisen angående detta då hon är rädd för att alla kommer tro att hon ljuger.
Hela den här grejen är sjuk.
Varför ska de här personerna gå på henne?
Kan du ta reda på fakta/information om detta oxå?
Det enda du kan se är det som FO är misstänkt för men du tänker inte på de runtomkring honom som får ta så mkt skit och som sagt varför henne?
Du hade inte ens en aning om att FO hade träffat en annan.
Dessa personer som är skyldiga till hoten och misshandeln på henne kanske är rätt att lägga ut så här oxå men eftersom ingen av oss känner till eller vet vilka de här personerna är så kan vi inte göra detta och skulle inte vilja göra det heller för hennes skull.

Hade vart så mycket bättre om du kunde tänka och ta reda på mer innan du lägger ut så mkt som du gör!

Jag har fått tillåtelse idag att berätta om henne och det som hänt henne
Citera
2019-12-15, 15:08
Medlem
Citat:
Allt lär komma fram i januari och tills dess tycker jag som jag skrivit tidigare att det är fel att lägga ut så mycket information om honom när man inte vet allt eller?
Varför lägga så mycket energi på någon om du inte har ett personligt agg mot honom?

Jag har idag en flickvän som tidigare blivit våldtagen, tror du att hon eller någon i hennes närhet skulle göra så som du gör?
Denna person som gjorde det mot henne har ännu inte åkt fast.
Tror du att någon av dessa kvinnor som detta handlar om skulle tycka att det känns bättre av att du gör det du gör?

Jag vet att FO's "nya" flickvän mår riktigt piss just nu.
Hon får ta emot hot från olika personer och har även blivit misshandlad efter det att FO blev häktad, allt pga att personer som har agg mot honom försöker tvinga henne att vittna mot FO trots att han aldrig gjort henne illa.
Är detta rätt tycker du?
Under misshandeln så fick hon missfall.
I dagsläget vågar hon knappt gå ut och inte heller kontakta polisen angående detta då hon är rädd för att alla kommer tro att hon ljuger.
Hela den här grejen är sjuk.
Varför ska de här personerna gå på henne?
Kan du ta reda på fakta/information om detta oxå?
Det enda du kan se är det som FO är misstänkt för men du tänker inte på de runtomkring honom som får ta så mkt skit och som sagt varför henne?
Du hade inte ens en aning om att FO hade träffat en annan.
Dessa personer som är skyldiga till hoten och misshandeln på henne kanske är rätt att lägga ut så här oxå men eftersom ingen av oss känner till eller vet vilka de här personerna är så kan vi inte göra detta och skulle inte vilja göra det heller för hennes skull.

Hade vart så mycket bättre om du kunde tänka och ta reda på mer innan du lägger ut så mkt som du gör!

Jag har fått tillåtelse idag att berätta om henne och det som hänt henne

Vem är det som misshandlat henne? Känner hon till att han misshandlat två andra kvinnor som han har 2 barn med och fått kontaktförbud mot dem?
Citera
2019-12-15, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Vem är det som misshandlat henne? Känner hon till att han misshandlat två andra kvinnor som han har 2 barn med och fått kontaktförbud mot dem?

Det är de vi inte har någon aning om.
Verkar bara som om att dessa personer vill skrämma henne till att göra något som hon inte kan då han aldrig gjort henne illa.
Men denna person eller dessa personer måste ha koppling till de som har anmält FO men det är bara vad jag/vi tror.
Vad han gjort i tidigare i sitt liv vet jag inte om hon vet om men det har ingen betydelse just nu. Det enda som har betydelse är att faktiskt ta hänsyn till är de som inte vill behöva må dåligt.

Så jävla sjukt att man kan ge sig på oskyldiga personer och hon som aldrig gjort någon något, är det rätt att hon ska få genomlida denna psykiska ocv fysiska misshandel?
Att hon inte kan göra ett jävla skit åt det här?
Hon har oxå barn som inte ska bli inblandade i detta.
Att barnet/barnen ska behöva känna av att deras mamma mår så dåligt att hon knappt vågar gå ut!

Att hon nu oxå fick missfall av en misshandel och det spelar ingen roll om hon tänkt att behålla barnet eller inte för det är fan mord enligt mig!
Och då är dessa personer mer skyldiga än vad FO är misstänkt för

Jävla idioter
Citera
2019-12-15, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed

För att det är jävla diagnoser.
För 40 år sedan hade de institutionaliserats, knäppt folk blev helt enkelt inlåsta för att de inte
skulle hitta på skit i samhället och mot normalt fungerande personer.

Att rusta ned psykiatrin och stänga ned mentalvården är det absolut mest korkade beslut svenska politiker genomfört.
Citera
2019-12-15, 15:54
Medlem
Citat:
Det är de vi inte har någon aning om.
Verkar bara som om att dessa personer vill skrämma henne till att göra något som hon inte kan då han aldrig gjort henne illa.
Men denna person eller dessa personer måste ha koppling till de som har anmält FO men det är bara vad jag/vi tror.
Vad han gjort i tidigare i sitt liv vet jag inte om hon vet om men det har ingen betydelse just nu. Det enda som har betydelse är att faktiskt ta hänsyn till är de som inte vill behöva må dåligt.

Så jävla sjukt att man kan ge sig på oskyldiga personer och hon som aldrig gjort någon något, är det rätt att hon ska få genomlida denna psykiska ocv fysiska misshandel?
Att hon inte kan göra ett jävla skit åt det här?
Hon har oxå barn som inte ska bli inblandade i detta.
Att barnet/barnen ska behöva känna av att deras mamma mår så dåligt att hon knappt vågar gå ut!

Att hon nu oxå fick missfall av en misshandel och det spelar ingen roll om hon tänkt att behålla barnet eller inte för det är fan mord enligt mig!
Och då är dessa personer mer skyldiga än vad FO är misstänkt för

Jävla idioter

Nu ska jag inte strö salt i såret på din vän men han sitter häktad för att ha våldtagit två olika kvinnor så han verkar inte vara henne trogen direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in