Vill först säga att de pekpinnar moderatorn delar ut inte har att göra på Flashback, det är hela vitsen med flashback att man här kan skriva utan att någon med PK attityd kommer med sin hammare och skära.
Nu till ämnet.
Detta verkar vara ett märkligt "rån" är det ett rån?
Några frågor först:
Hur stor är restaurangen? eller var det ett gatukök?
Om det nu var en restaurang. Som är kontantlös. Var det verkligen ett rån?¨
hypotes:
I mina ögon känns det som en restaurang som serverar julbord.
Instormandes kommer 3 st icke identifierade snubbar/tjejer/tigrar/brunbjörnar eller laxar. Uppenbart beväpnade med machete, eftersom tidningarna uppenbart ändrat sig på inrådan från Stasi.
Då polisen på direkt fråga säger att de inte vill uppge vilken typ av tillhygge (machete) som förövarna använt sig av. Och rusar genom köket river ner det mesta, stormar ut i restaurangen och hugger första bästa gäst i bröstet. Sen kan det uppstått en tumult som gör att gärningsmännen (terroristerna) får panik och inser att vi kommer få spö, och flyr platsen. ( kan ju vara så att ett gäng grovhuggna verkstadsarbetare råkade vara på restaurangen för att inta sig årliga ihop tjänade julbord).
Så min slutsats:
Detta är ett misslyckat terrordåd (eller lyckat beroende på hur man ser det) som försöker döljas som ett rånförsök. Om det skulle framkomma något annat skulle ju många boka av sina kommande julbord denna vecka för rädslan att ett gäng kriminella brunbjörnar/ökenråttor/kameler/älgar eller renar kommer in för att råna. Troligast är ju att det var en älg (skit nu kränkte jag någon) då detta är placerat mitt ute i skogen

.