Citat:
Ursprungligen postat av
BajsBoo
Är inte att ha grandios självbild bara för att man lyckas med det man företar sig.
Att du känner dig nedtryckt av att andra lyckas nå sina mål är nog nåt du får be en psykolog att hjälpa dig med. Dålig självkänsla får man om man blivit mobbad, slagen som ung eller om man växt upp med föräldrar som tryckt ned en.
Så sluta sprid dynga över de som gör det de vill med sina liv och skaffa dig ett liv som du trivs med istället.
Tror gör man bara i kyrkan sa du. Vad grundar du dina påståenden på egentligen? Var har jag skrivit att känner mig nedtryckt av dig? Och var skriver jag dynga över dom som gör det de vill?
Jag är helt enkelt nyfiken på hur andra tänker kring ekonomisk oberoende. För mig personligen skulle det vara helt otänkbart att leva sparsamt och jobba övertid i 30 år för att sedan vara ekonomiskt oberoende. Utan jag vill leva här och nu och kunna unna mig att tex fylla på vinkällaren för någon tusenlapp av och till eller köpa senaste iPhone. Jag är livsnjutare. Detta innebär inte att jag inte sparar/investerar och amorterar på sommarstugan.
Min drivkraft är nyfikenhet. Jag respekterar andras val men är helt enkelt nyfiken på hur man ser på livet och vilka prioriteringar man gör.
Min drivkraft är inte att framhäva hur bra jag är och klanka ner på andra.