2019-11-29, 19:59
Medlem
Fy fan...skyddstillsyn vilket skämt
Citera
2019-11-30, 06:24
Medlem
I normalt funtade länder hade han åkt in på livstid i ordets sanna bemärkelse.
Citera
2019-12-03, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnyDoe
Den lilla flickan följde med mannen in i ett förråd. Sedan låste han dörren och våldtog henne. Nu döms han till skyddstillsyn.

Händelsen inträffade i ett bostadsområde i Falun i början av september. Mannen, som är i 25-årsåldern, frågade en liten flicka om hon ville kolla på hans cykel och hon följde med in i ett förråd som han hade tillgång till. I polisförhör har flickan berättat att han sedan låste dörren och förgrep sig på henne sexuellt.

Efter att flickan berättat om händelsen för en förälder kontaktades polisen och mannen greps. I nästan två månader har han varit häktad.

I början av november väcktes åtal mot mannen. Nu har Falu tingsrätt kommit med sin dom.

Tingsrätten menar att flickans berättelse är trovärdig, och det finns ingen anledning att tro att hon skulle ljuga. Mannen medgav att han varit i förrådet med flickan, men nekade till att han hade utsatt henne för något sexuellt.

Det fanns dock starka bevis mot mannen. I förrådet hittades hans sperma, och dna som matchar hans hittades också på flickan.

Ett vittne såg också flickans cykel stå utanför förrådet som var stängt, inte öppet som mannen hade hävdat.

I en dator som mannen hade tillgång till upptäckte polisen att det gjorts sökningar på sexuellt innehåll med minderåriga.

Falu tingsrätt dömer mannen för våldtäkt mot barn till skyddstillsyn med särskild behandlingsplan. Rätten bedömer att han behöver och är mottaglig för behandling. Om fängelse i stället hade valts skulle straffet ha blivit två år och fyra månader.

Mannen ska också betala skadestånd på 115 000 kronor till flickan.

I samma mål döms mannen även för tre fall av vapenbrott, ringa narkotikabrott och försök till narkotikabrott.

Vart kommer detta ifrån? Har du läst det eller har du skrivit texten?
Citera
2019-12-03, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iBirds
Vart kommer detta ifrån? Har du läst det eller har du skrivit texten?

DTs nyhets artikel från i fredags om jag minns rätt
Citera
2019-12-03, 17:47
Medlem
Jävla sjukt det är fan fritt fram att göra vad man vill i det här jävla skitlandet.
Citera
2019-12-07, 14:57
Medlem
Har läst domen och han erkänner sig skyldig på alla punkter.
Hörde rykten om att folk sett honom här i veckan i Bojsen?
Citera
2019-12-08, 10:26
Medlem
https://minfil.com/z3E6i0Efn6/B3068-19_PDF
Citera
2019-12-14, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pitbull17
Har läst domen och han erkänner sig skyldig på alla punkter.
Nu har jag också läst domen och jag förstår inte vad du fått det ifrån. Han blånekar ju till allt som har med våldtäkten att göra. Att han erkänner en lång rad andra mindre allvarliga brott har ju inte med den här tråden att göra. I domen skriver ju tingsrätten angående våldtäkten ” I övrigt har Green förnekat att något brottsligt som åklagaren påstått inträffat.”
Tingsrätten konstaterar att han ljuger om att
- dörren till brottsplatsen ska ha varit öppen
- hur hans sperma hamnat i förrådet
- hur hans dna hamnat i brottsoffrets trosor
- varför det finns sökningar på barnporr i datorn.
Och framförallt konstaterar de att det är ställt utom rimligt tvivel att han begått den våldtäkt som åklagaren hävdat.
Citera
2019-12-14, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pitbull17
Hörde rykten om att folk sett honom här i veckan i Bojsen?
Det får vi ju verkligen hoppas att det inte stämde. Enligt domen skulle han ju hållas omhändertagen fram tills han transporteras till behandlingshemmet och sedan inte beviljas någon ledighet på tre månader.
Citera
2019-12-14, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FUTUREDALE
https://minfil.com/z3E6i0Efn6/B3068-19_PDF
Tack! Intressant men skrämmande läsning. Skrämmande inte bara - och kanske inte ens främst - pga den detaljerade beskrivningen av det fruktansvärda brottet, utan också pga tingsrättens horribla resonemang och enligt mig mycket märkliga slutsats när det gäller påföljden.
Tingsrätten kommer fram till att straffvärdet är fängelse i 2 år och 4 månader och att det egentligen enligt praxis innebär att kontraktsvård (behandlingshem) inte kan komma på fråga. Men eftersom de tror på gärningsmannens vilja till förändrad livsstil väljer de att frångå praxis och ändå döma till behandling och skyddstillsyn. Dvs de konstaterar att han ljuger om brottet (se mitt inlägg ovan) men tror på honom när det gäller att han vill ändra sitt liv. Det må ha betydelse när det gäller hans notoriska drogrelaterade brottslighet men på vilket sätt det skulle ha med hans pedofila beteende (våldtäkt mot barn och barnporrsökningar) att göra det förbigår tingsrätten med tystnad. Jag kan inte för mitt liv förstå hur missbruksbehandlingen ska ses som vare sig ett straff eller ett försök till behandling för det mest allvarliga brott han nu döms för.
Jag hoppas att åklagaren överklagar, han har till 20 december på sig för det. Är det någon som läst eller hört något om det?
Citera
2019-12-15, 02:16
Medlem
Det skickades in en överklagan till hovrätten har skickats in, den skickades in i Torsdag

Hörde att behandlings hemmet är så att killar och tjejer är där, vet inte om dom får vara tillsammans eller om det är separat avdelningar
Senast redigerad av JohnyDoe 2019-12-15 kl. 02:19.
Citera
2019-12-15, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnyDoe
Det skickades in en överklagan till hovrätten har skickats in, den skickades in i Torsdag
Vet du om det var åklagaren eller försvaret som skickade in den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in