2019-11-16, 12:21
Medlem
Varför så bråttom? Den är över 300 sidor så du kanske måste betala för den om dom inte har den på pdf
Citera
2019-11-16, 12:25
Medlem
Vad jag hört och det äran trovärdigt som det går, så är det ingen tvekan att han kommer åka in frågan är hur länge och om åklagaren kan få han stämplad som pedo, men kan kommer åka ditt och rättegången är om några dagar sen är det väl en vecka att vänta på domen
Citera
2019-11-16, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnyDoe
Vad jag hört och det äran trovärdigt som det går, så är det ingen tvekan att han kommer åka in frågan är hur länge och om åklagaren kan få han stämplad som pedo, men kan kommer åka ditt och rättegången är om några dagar sen är det väl en vecka att vänta på domen

Normalt kommer dom tidigast 2 veckor efter rättegång. Sen 6 veckor på sig att överklaga.
Citera
2019-11-16, 21:08
Medlem
Rättegången kommer ta flera dagar fick jag reda på nu
Citera
2019-11-17, 02:46
Medlem
Ang fup då måste man nästan alltid betala om man vill ha den från tingsrätten eftersom de inte finns på pdf så skriver de ut den åt en.
Jag fick ut en nyligen på ca 30 sidor kostade 200:-
Citera
2019-11-17, 15:18
Medlem
Om jag minns rätt så fick jag hanns häktnings information i en pdf men kan minnas fel
Citera
2019-11-19, 16:45
Medlem
Ja alla info från häktningsförhandling beslut mm går att få via pdf men inte fup
Eftersom fup inte är från tingsrätten utan från Polisen
Citera
2019-11-21, 22:35
Medlem
Sådana avarter borde fan lynchas.
Citera
2019-11-22, 16:42
Medlem
Nu är rättegången över beslut/domen kommer om några veckor
Citera
2019-11-22, 22:37
Medlem
Hur länge har en pedofil en markering i belastningsregistret? Försvinner den?
Citera
2019-11-29, 17:05
Medlem
I dag kom domen han åker in på behandlingshem 6/7 månader för missbruk och sen översyn han ska även betala skadestånd

domstolen har bedömt att behandlingshem är bästa påföljden. De anser att alla brott han begått har sin grund i missbruk

och hans tillstånd så va det det som gjorde han gjorde våldtäkt på en 6åring

Jag ska beställa dom protokollet nästa vecka
Citera
2019-11-29, 19:30
Medlem
Den lilla flickan följde med mannen in i ett förråd. Sedan låste han dörren och våldtog henne. Nu döms han till skyddstillsyn.

Händelsen inträffade i ett bostadsområde i Falun i början av september. Mannen, som är i 25-årsåldern, frågade en liten flicka om hon ville kolla på hans cykel och hon följde med in i ett förråd som han hade tillgång till. I polisförhör har flickan berättat att han sedan låste dörren och förgrep sig på henne sexuellt.

Efter att flickan berättat om händelsen för en förälder kontaktades polisen och mannen greps. I nästan två månader har han varit häktad.

I början av november väcktes åtal mot mannen. Nu har Falu tingsrätt kommit med sin dom.

Tingsrätten menar att flickans berättelse är trovärdig, och det finns ingen anledning att tro att hon skulle ljuga. Mannen medgav att han varit i förrådet med flickan, men nekade till att han hade utsatt henne för något sexuellt.

Det fanns dock starka bevis mot mannen. I förrådet hittades hans sperma, och dna som matchar hans hittades också på flickan.

Ett vittne såg också flickans cykel stå utanför förrådet som var stängt, inte öppet som mannen hade hävdat.

I en dator som mannen hade tillgång till upptäckte polisen att det gjorts sökningar på sexuellt innehåll med minderåriga.

Falu tingsrätt dömer mannen för våldtäkt mot barn till skyddstillsyn med särskild behandlingsplan. Rätten bedömer att han behöver och är mottaglig för behandling. Om fängelse i stället hade valts skulle straffet ha blivit två år och fyra månader.

Mannen ska också betala skadestånd på 115 000 kronor till flickan.

I samma mål döms mannen även för tre fall av vapenbrott, ringa narkotikabrott och försök till narkotikabrott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in