Citat:
Ja, man får helt klart va lite off i övrigt om man kan leverera spontanframträdanden på den nivån. Lyssnar inte ens på hennes typ av musik men liven hon körde med sin polare kl 5 på morgonen för någon dag sen var magisk.
Idealburen: 1 engagerad eldsjäl som kan köra spontana brandtal och prata om ämnet på ett sätt som inte känns så platt som det gjort i år (kalla honom Timbuktu). 1 genuint rolig och energisk, lite otippad och kreativ som höjer stämningen och har bra idéer till spontana inslag (t.ex. Kodjo). 1 musikalisk begåvning som kan bjuda på livesång/musik när det blir segt, samarbeta med gäster osv eftersom det är just musikhjälpen (typ Miriam, fast ännu mer sång).
Idealburen: 1 engagerad eldsjäl som kan köra spontana brandtal och prata om ämnet på ett sätt som inte känns så platt som det gjort i år (kalla honom Timbuktu). 1 genuint rolig och energisk, lite otippad och kreativ som höjer stämningen och har bra idéer till spontana inslag (t.ex. Kodjo). 1 musikalisk begåvning som kan bjuda på livesång/musik när det blir segt, samarbeta med gäster osv eftersom det är just musikhjälpen (typ Miriam, fast ännu mer sång).
Problemet är det jag påpekade ovan. Många begåvade är heterosexuella män och P3 tar hellre in en grinig tjej från Min Gata i P3 som tack för trogen tjänst i regimmedias frilansarskrå än någon som av random kåsör kan anklagas för att vara man. Yta är allt. Med det sagt så håller jag med i din förhoppning.
Årets trio har överraskat ganska positivt men de kan inte vända trenden av att evenemanget känns gammalt, trött och att det inte längre engagerar oavsett vilken grupp på planeten vi ska snyfta över i en vecka innan jul. Hur gick det med projekten för flickor som skulle få gå i skolan 2011 och bryr sig P3 ens om det?
Jag skulle vilja ha: Silvana Imam En artist som säger sig vara engagerad och kan även tillfredsställa PK-iterna som måste ha med en lesbisk tjej med invandrarbakgrund som kan bocka för många minoritetsluckor. Naturligtvis ska det vara en insamling för att välja låtar i hennes minigig.
Håkan Hellström. Tror han klarar en vecka bättre än man tror. En insamling där folk kan få rösta om vilka låtar han ska framföra akustiskt på lördagskvällen lär engagera landets popsnören.
Peg Parnevik. Behagligare i radion än många av P3:s sopiga frilansare. En stabilare Miriam Bryant helt enkelt. Precis som ovan ska man ha en insamlingsdel för att välja vad hon ska framföra.
Locka med att Kent återförenas för ett litet gig i buren via en insamling. 30 mille är en lagom gräns för den insamlingen. Det måste vara unika grejer som folk måste vara sugna på att se och höra.
Byt insamlingstema. Snyftet blir mer abstrakt men jag tror en insamling för Östersjön eller isbjörnar får med Svärjevännerna och eleverna från Livets Hårda Skola. Bättre än ännu en samling projekt som ska hjälpa mörkpigmenterade i Långtbortistan med katastrofer de ofta ställt till med själva. Möjligen ett tema mot fittsmide - det tror jag engagerar SD-väljarna.
Musikintresserade musikläggare och temakvällar. Kör DJ-set även efter midnatt på fredag och lördag. Minska kanske antalet akter och låt de som uppträder göra lite längre uppträdanden. Tre låtar istället för två och släng alla som önskar Bilie Eilish i papperskorgen. Temakvällarna med hiphop, metall och julmusik är uppskattade de gånger de har dem men en timme är snålt. Kör tre timmar efter midnatt och låt bisittarna ha något med temakvällen att göra. Timbuktu kan sitta med på eller leda hiphopnatten. Sebastian Ingrosso eller någon på dansmusikkvällen och Tobias Forge på metallkvällen.
Sätt av lite tid under veckan och berätta om hur det gick för de tidigare insamlingarna. Nu brukar de vagt nämnas ett år senare när någon torr PR-kärring med sjal och problematiska glasögon meddelar att allt är bra.
Senast redigerad av Ratad 2019-12-14 kl. 23:53.
Senast redigerad av Ratad 2019-12-14 kl. 23:53.