2019-12-14, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
[/u][/i][/b]

Absolut en ide som för det hela framåt, att kunna se en tidslinje på skeenden, personer m.m.

Kan det vara nån som sitter och plitar ner fakta och själv vill göra en sån, så vore det välkommet.

Mycket enklare att se var bristerna finns och det som vi inte vet, och därmed fokusera på detta.

Men snälla 53, jag har varit med från sida 1!!
Vi har gått igenom namn, pseudonymer, tider, klockslag, datum och tänkta scenarion i evigheter redan.
Det verkar du inte veta?
Just DÄRFÖR kan jag tycka att man får vinkla det hela ibland.

Och det jag själv skrev om mina erfarenheter (obs ETT inlägg) faller under samma ämnesområde faktiskt. Har ju blivit utsatt själv.
Och hade INTE skrivit om det om det varit full fart med datum här nu, man just för att utredningen är
i ett lugnt läge.
Ingen måste läsa det som inte verkar intressant eller relevant för klockslagen eller kulturpolitiken.

Jag tycker det verkar finnas en "trend" hos en del invandrargrupper att på olika sätt ge sig på svenska samhället och svenskar. Därför.
Jag sa inte att alla beter sig så. Men det är så uppenbart att många inte gillar/ respekterar Sverige, ändå är de här.
Citera
2019-12-14, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Och när du blir trött på tider, platser, datum och annat som kan relateras till fallet tycker du att det är okej med sidodiskussioner och fördjupning i ämnen som inte kan visas ha med fallet att göra?

Trötthet botas bäst med sömn, håll dig ifrån tråden några dagar, det gör oss andra mindre trötta på dig, och du kommer tillbaks med bättre skärpa som eventuellt kan föra fallet närmare en lösning.

Personligen tycker jag att det kan vara relevant att föra hederskultur på tal i kontexten, dock anser jag att fördjupning i ämnet bör ligga i en tråd om hederskultur, finns sannolikt redan ett antal sådana.

Jag har inte den kunskapen i ämnet så jag har inte kunnat fördjupa mig i ämnet hederskultur.
Mest av allt har jag tyckt till om andra som skrivit om hederskultur, om deras rättighet att skriva.
Alltså deltagit i "diskussion" kring om man ska eller inte skriva om det.
Varför är du så enkelspårig OY?
Jag tyckte du skrev ett eller annat bra här, och blir nu besviken.
Istället för att bråka med mig, skriv själv vad du tycker och tror kring detta brott,
motivet bakom och hur du vet att det handlar bara om svartsjuka (retoriskt, till allt o svartsjuka som skrivits här)?
Är svartsjuka verkligen mer intressant eller relevant än ev anknytning till hedersbrottskultur?
Citera
2019-12-14, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sugerbra
Sökte efter mgm2 och 3 på Facebook nu och kontona verkar avaktiverade

Kanske har de fått ta emot hotelser som gör att dem dragit sig tillbaka.
Nån som vet om dem bor kvar hemma? Det verkade inte så på några i tråden.
Tror de stuckit iväg nu när de fick chansen.
Citera
2019-12-14, 23:00
Medlem
MLANEE, kika igenom mina sista inlägg
Citera
2019-12-14, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knux
Dåååå... hur går det i utredningen egentligen? Något mer än en kroppsdel som hittats? Om ingen kropp hittas så kan turken inte fällas för mord, VÄL?

Vad tror ni, hur kommer det sluta?

Sätt dit turken!
Utredningen har gått in i en lugnare fas - mycket i inväntan på resultat från NFC. Sökinsatserna i sjöar, skog och mark har pausats för stunden - av allt att döma utan fler fynd - det utesluter dock inte att polisen kan fastställa dödsorsak med vad de har.
Citera
2019-12-14, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cardgame
Dagen innan försvinnandet ska pojkvännen ha velat att Wilma konvertera till Islam men hon sa nej.
Detta enligt pojkvännens och Wilmas bästa kompispar som träffade dom den kvällen
Citat:
Jag vet med säkerhet att han ville att hon skulle konvertera men att hon vägrade
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Vintig info som bör förmedlas till polisen.
Citat:
Det är redan gjort. Orden kommer ifrån hennes bästa kompis och hennes partner
Citat:
Ursprungligen postat av aubar
Jag går in och styrker att detta är sant. Mer säger jag inte, det kommer att framkomma framöver.
Polisen vet om det.

Wilmas muslimske pojkvän T*shko A*med Shab*z (*=i,h,a) ville att Wilma skulle konvertera till Islam.
Huruvida detta har något med mordet att göra eller ej, det vet jag inte.
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Är det på torsdagen som den kurdiska mannen vill att Wilma ska konvertera till islam? Hon ska då ha sagt "Nej, det vill jag inte" och därefter berättat för sitt "bästa kompispar" om omvändelseförsöket? Sedan blir det bråk på kvällen som avlyssnas av grannar och därefter är hon försvunnen.
Är det rätt uppfattat?
Citat:
Allt är rätt uppfattat
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
Han var väl inte vidare trevlig mot hennes kompisar. Kom till hennes gymnasieskola när hon fortfarande gick där, skrek ”hora” efter en av hennes vänner...och när en annan försökte lugna ner honom, hotade han med att komma tillbaka och knivskära honom..
En postare som har skrivit i tråden, säger att pappan var en bra människa, men sonen ett svin.
Oklart hur bra pappan var. Ur sonens synpunkt, och vår.
Hur kul är det att hänga med svin (som iofs är vänliga och intelligenta varelser). Gruff gruff, liksom.
Trist för alla drabbade familjer, ffa barnen. Och arma, ensamma Wilma.
Citat:
Ursprungligen postat av Ajaj.3
Hm.. Jag vet inte hur mycket man vågar berätta utan att folk ska känna igen en från händelserna. Men T har kommit på ”besök” på plusgymnasiet till W ett X antal gånger. Blivit ovän med hennes vänner etc. Det finns flera händelser som varit oroväckande för många och han har bl.a hotat med att skjuta en klasskompis till W med pistol för han lagt sig i när T skrikit h*ra efter Ws kompis. Frågar du Ws Fd klasskompisar skulle alla hålla med om att T var ett riktigt svin.
Han tränade även fotboll och både lagkompisar och tränare kan vittna för en kille som såg svart när saker gick snett.
Citat:
Ursprungligen postat av Tannii
Har en kollega som jag arbetat med som berättat att hennes barn har arbetat med den MGM. Där har denne hört både de ena å andra hur han varit svartsjuk och när W*ilma och MGM bråkat har W*lma ibland lämnat lägenheten..Hon brukade ibland åka till sina föräldrar då.. sen har hon inte fått komma tillbaka hem förens MGM sagt att hon fick det osv.. Han var tydligen väldigt kontrollerande. Sen om detta e sant eller inte vet jag inte men detta e vad jag har hört. Låter ju ändå ganska trovärdigt med tanka på vad man läst innan om honom.

Magnus Ranstorp‏ @MagnusRanstorp
Polisen: Behövs mer forskning kring klansamhällen | SvD
https://twitter.com/MagnusRanstorp/status/1189755671669092352
Citera
2019-12-14, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Kanske har de fått ta emot hotelser som gör att dem dragit sig tillbaka.
Nån som vet om dem bor kvar hemma? Det verkade inte så på några i tråden.
Tror de stuckit iväg nu när de fick chansen.
Våra tidigare spekulationer landade i att de ligger lågt, kanske bor de hos vänner/släktingar i krokarna runt Uddevalla. De bor definitivt inte hemma, och det skulle se lite för suspekt ut om de valt att lämna landet. Thisko är lika rökt som ett stycke halalbefriat fläsklägg om de tar ett så oövervägt beslut. Finns goda skäl att tänka sig att polisen har ett vakande öga på dem
Senast redigerad av Olbars 2019-12-14 kl. 23:17.
Citera
2019-12-14, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Är det någon kunnig här som vet var man hittar statistik över var mördare brukar gömma sina offer?

Det verkar vara väldigt olika. Betvivlar att sådan statistik finns ...
Citera
2019-12-14, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av extranode
MLANEE, kika igenom mina sista inlägg

Sorry, du pratar inte till mig men MLANEE verkar inte finnas här, är du på rätt tråd? Kollade alla dina sista inlägg, vad finns i dem?
Citera
2019-12-14, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Våra tidigare spekulationer landade i att de ligger lågt, kanske bor de hos vänner/släktingar i krokarna runt Uddevalla. De bor definitivt inte hemma, och det skulle se lite för suspekt ut om de valt att lämna landet. Finns goda skäl att tänka sig att polisen har ett vakande öga på dem

Jo, har de t.o. M lämnat sina arbete och lever på bidrag.
Kanske har de frysts ut på sina arbetsplatser.

Lämna landet hade ju vart som att erkänna.
Citera
2019-12-14, 23:19
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Men snälla 53, jag har varit med från sida 1!!
Vi har gått igenom namn, pseudonymer, tider, klockslag, datum och tänkta scenarion i evigheter redan.
Det verkar du inte veta?
Just DÄRFÖR kan jag tycka att man får vinkla det hela ibland.

Och det jag själv skrev om mina erfarenheter (obs ETT inlägg) faller under samma ämnesområde faktiskt. Har ju blivit utsatt själv.
Och hade INTE skrivit om det om det varit full fart med datum här nu, man just för att utredningen är
i ett lugnt läge.
Ingen måste läsa det som inte verkar intressant eller relevant för klockslagen eller kulturpolitiken.

Jag tycker det verkar finnas en "trend" hos en del invandrargrupper att på olika sätt ge sig på svenska samhället och svenskar. Därför.
Jag sa inte att alla beter sig så. Men det är så uppenbart att många inte gillar/ respekterar Sverige, ändå är de här.

Du kan "snälla" dig själv, du vet inte mer än mig som oxå "vart med" sen sida 1.
Jag menar att när nu sökandet går på slow mo kan det vara ide att ta allt igen från början, dra tidslinjerna lite saktare och kolla upp allt som finns tillgängligt och försöka fylla hålen som är stora.

Finns en del uppgifter som behöver verifieras, bl.a. "trappmötet". Varför tror vi att W. var på väg ut?.... hon kanske var på väg upp till lägenheten. Enkla missar kan som kan vara viktiga.
Citera
2019-12-14, 23:20
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Jag har inte den kunskapen i ämnet så jag har inte kunnat fördjupa mig i ämnet hederskultur.
Mest av allt har jag tyckt till om andra som skrivit om hederskultur, om deras rättighet att skriva.
Alltså deltagit i "diskussion" kring om man ska eller inte skriva om det.
Varför är du så enkelspårig OY?
Jag tyckte du skrev ett eller annat bra här, och blir nu besviken.
Istället för att bråka med mig, skriv själv vad du tycker och tror kring detta brott,
motivet bakom och hur du vet att det handlar bara om svartsjuka (retoriskt, till allt o svartsjuka som skrivits här)?
Är svartsjuka verkligen mer intressant eller relevant än ev anknytning till hedersbrottskultur?

Jag har presenterat min tro på vad som har hänt, minst en gång. Det har inte tillkommit mer fakta, därför anser jag att det är meningslöst att hitta på tänkbara scenarion i detalj, bara för att man kan.

Jag tror att mordmotivet var att tysta ett vittne, MGM misshandlade W i samband med ett bråk, och det slutade med mord. Alternativt dödade han W oavsiktligt. Bråk, misshandel och det slutade med att hon avled, dråp.

Styckning av logistikskäl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in