2019-12-14, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaajsan
Enligt andra källor är det ägaren till bilen som blev hämtad utav bärgaren offret ( B* Li*de *=o *=n) Jag kan dock ej bekräfta att det är han men en Gislavedsbo hade tydligen fått det bekräftat.

Förjävligt om det är han. Världens goaste gubbe, involverad i de flesta föreningar i Gislaved och framförallt fotbollen som ligger honom varmt om hjärtat, han var definitivt inte målet för attacken. Fyfan vad sorgligt...
Citera
2019-12-14, 21:51
Medlem
Herostratoss avatar
Utpressning eller indrivning mot restaurangen, stammis blev sur och gick emellan vilket ledde till att han blev dödad? Gällande indrivning så finns det väl fortfarande en del svarta pengar i restaurangbranschen och skulder i den svarta ekonomin kan bara drivas in med hjälp av gangstermetoder eftersom det inte finns avtal i laglig mening.
Citera
2019-12-14, 21:51
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
"Maskerade småkillar" talar väl för att det handlar om ensamkommande afghaner eller nåt sånt. Småväxta, unga, går ofta på heroin och saknar hämningar.

Du har säkert rätt.

Tror inte detta handlar om rån, vad ska de ta av värde? Var nog ett planerat mord. Känns nästan lite som ett småskaligt terrorattentat faktiskt.
Citera
2019-12-14, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Gislaved verkar ju vara så otroligt litet. Kanske åkte de dit från Jönköping, Borås eller Halmstad. Någon större ort i alla fall.

Gissar på borås eller falkenberg.
Citera
2019-12-14, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annahoj99

De flydde på cykel, osannolikt att dom cyklar till de städerna. Det är lokala förmågor, garanterat
Citera
2019-12-14, 21:54
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LE37
Att dom mördar varandra till höger och vänster är jag medveten om, det jag hakar upp mig på är att uppgifterna säger att det skulle vara ett rån, det är väldigt sällan någon betalar med kontanter så det finns liksom inget i potten.
Fatta en sak. De är inte primärt ute efter pengar. De är ute efter att slakta och förnedra. Vänsterns snack om fattigdom är en fabricerad lögn. Fattigdom finns med den är inte orsaken till våldet. Sluta resonera efter lögnarnas skitsnack.
Senast redigerad av kungarolf 2019-12-14 kl. 21:57.
Citera
2019-12-14, 21:55
Medlem
Tok-Franss avatar
"– Det är helt galet det som hänt, att nån ska förlora livet för ingenting. Han som driver stället säger att det är kontantlöst. Inte en krona ska de fått med sig."

Att gärningsmännen har en iq-nivå närmare 70 låter troligt.
Citera
2019-12-14, 21:56
Medlem
Hulkapulkas avatar
Citat:

Tyder inte cyklarna som de flydde på att der rörde sig om lokala "förmågor"? Dessutom maskerade för att ej bli igenkända.
Citera
2019-12-14, 21:57
Medlem
2 maskerade sprang raka vägen in i köket. Det här är inget random dåd iaf. Att någon i köket var måltavlan är ju ganska uppenbart. Varför stormar man rakt in dit annars?

1 av gms fick en biljardkö i nacken på vägen ut.

Jag pratade precis med ett ögonvittne som befann sig där så där är min källa innan nån börjar ifrågasätta.
Citera
2019-12-14, 21:57
Medlem
199797s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Du har säkert rätt.

Tror inte detta handlar om rån, vad ska de ta av värde? Var nog ett planerat mord. Känns nästan lite som ett småskaligt terrorattentat faktiskt.

Det var ett rån, jag satt och drack en kall när det hände. Dom gick upp till kassan och hotade kassörskan, varpå en man hoppar på ryggen på en av gärningsmännen för att brotta ner honom. Han får ner honom, men blir sedan huggen av dom andra gärningsmännen med macheten. Då springer jag och alla andra ut.
Senast redigerad av 199797 2019-12-14 kl. 22:02.
Citera
2019-12-14, 21:58
Medlem
Citat:
Långt och kallt att cykla hur påtända de än var. Mera troligt med lokala förmågor.
Ursäkta, 3:a på bollen!
Citera
2019-12-14, 21:58
Medlem
Rånarna var småkillar enligt ett vittne

Citat:
– Vi stod där med köer och plötsligt kommer två maskerade småkillar inrusande, de sprang rakt in i köket, säger gästen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in