2019-12-14, 21:14
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Trådar sammanfogade och rubrik justerad: datum tillagt.

/Moderator
Citera
2019-12-14, 21:15
Medlem
Gislaved verkar ju vara så otroligt litet. Kanske åkte de dit från Jönköping, Borås eller Halmstad. Någon större ort i alla fall.
Senast redigerad av Lanternlight 2019-12-14 kl. 21:18.
Citera
2019-12-14, 21:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Lite udda händelse trots allt. Att det skulle handla om svenska missbrukare kan man nog utesluta. Det handlar uppenbarligen om ett planerat rån där gärningsmännen har maskerat sig och beväpnat sig med machetes för att sen slå till mot en restaurang i Gislaved under tidig kväll. Hur jävla blåsta är de egentligen? Trodde de att de skulle bli rika? Tror inte att gärningsmännen är direkt erfarna av liknande kriminalitet tidigare utan att detta handlar om rena idioter som inte vet nåt om hur svenska samhället funkar. Själva rånplanen är enormt orutinerad och att de dessutom genast tar till dödligt våld tyder på rätt så begränsad intelligens. Att tre gärningsmän kan komma överens om nåt så idiotiskt är helt häpnadsväckande.

Dessvärre så kan det nog bli lite halvsvårt att klara upp händelsen, eftersom jag inte tror att gärningsmännen tillhör de vanliga kända grupperingarna. Med lite tur har väl nån av dem begått nåt våldsdåd tidigare så att polisen har DNA, men jag skulle nog gissa att gärningsmännen inte varit i Sverige särskilt länge. Alternativt att det är mycket unga gärningspersoner utan spärrar och rutin.

Tror du att det finns människor som kan utföra en sådan här idotisk gärning utan att ätit en väldans massa knark, jag tvivlar.
Citera
2019-12-14, 21:17
Medlem
Det ska vara hotell restaurangen det rör sig om. Dom har också en bar som är öppet till 01:00 idag. Osäkert om rånarna fick med sig något. Tror inte rånarna är ifrån orten dom skulle lätt kännas igen i en liten stad. Hotellet är känt att vara en stökig och osäker plats både för besökare och dom som jobbar där speciellt på natten. Det händer inte mycket brott i staden pga det finns polisstation på plats. Dom blir upptäcka snabbt när dom utför ett brott. Däremot är det ingen fattig byhåla. Det ska vara den rikaste kommunen i Jönköpings Län.
Senast redigerad av Ricardos 2019-12-14 kl. 21:49.
Citera
2019-12-14, 21:18
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LE37
Tror du att det finns människor som kan utföra en sådan här idotisk gärning utan att ätit en väldans massa knark, jag tvivlar.
De kan ju skjuta ner kvinnor med spädbarn i famnen så varför inte.
Citera
2019-12-14, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Professorgvd
Enligt snacket på stan ska BO varit bosatt i Halmstad men tidigare bott i Gislaved, han ska ha ett pris på sitt huvud så det kanske inte är så slumpartat som det verkar. B* K*rlsson sägs det,
*=o *=a
INGET BEKRÄFTAT

Låter mer troligt enligt mig, än att det skulle vara ett rån som gått snett.
Time will tell.
Citera
2019-12-14, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
De kan ju skjuta ner kvinnor med spädbarn i famnen så varför inte.

Att dom mördar varandra till höger och vänster är jag medveten om, det jag hakar upp mig på är att uppgifterna säger att det skulle vara ett rån, det är väldigt sällan någon betalar med kontanter så det finns liksom inget i potten.
Citera
2019-12-14, 21:22
Medlem
Råna en restaurang. I Gislaved.

Då ligger man verkligen i samhällets absoluta bottenskikt.
Citera
2019-12-14, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LE37
Låter mer troligt enligt mig, än att det skulle vara ett rån som gått snett.
Time will tell.
Nya uppgifter säger att det inte är BO som haft ett pris på sitt huvud utan en annan person som befann sig i restaurangen, BO har gått emellan och fått ta stöten.
Kommer fram mycket uppgifter nu så ta det med en nypa salt tills det är bekräftat.
Citera
2019-12-14, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Macheten är väl afrikanernas favorit jämte Kalasjnikov?

https://www.thesun.co.uk/news/10229937/machete-brawl-barcelona-metro-injured/

helt rätt de har en stor vilja att ta fram den och lösa dispyter.
Citera
2019-12-14, 21:26
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Enligt snacket på stan ska BO varit bosatt i Halmstad men tidigare bott i Gislaved, han ska ha ett pris på sitt huvud så det kanske inte är så slumpartat som det verkar. B* K*rlsson sägs det,
*=o *=a
INGET BEKRÄFTAT

Finns det hitmans i Gislaved...
Citera
2019-12-14, 21:27
Bannlyst
Citat:
Nya uppgifter säger att det inte är BO som haft ett pris på sitt huvud utan en annan person som befann sig i restaurangen, BO har gått emellan och fått ta stöten.
Kommer fram mycket uppgifter nu så ta det med en nypa salt tills det är bekräftat.

Tragiskt om det stämmer, ett par år kvar till pension och så blir man genomborrad av en machete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in