2019-12-14, 14:34
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
LaMotte var ju seriös SVT-journalist innan. Det han håller på med nu kallar jag inte journalism. En provokatör med mobilkamera som tigger pengar. Swish-journalism.

Det varekn fanns eller än mindre finns något seriöst med SVT.

De kör agenda journalistik och deras nyheter är vinklade efter de som betalar deras plånbok.

Han är ju åtminstone där och står ansikte mot ansikte med detta pack, när gjorde en seriös journalist från SVT samma sak?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarryScheinen
Antingen skenar du medvetet iväg - eller så vill du inte förstå vad jag skriver. Eller så orkar du inte tänka ett varv extra kring det jag skrev.

Har jag skrivit att Lamotte är en fysisk våldsverkare? Har jag skrivit att folk borde puckla på Lamotte? Har jag skrivit något om att han ränner med järnrör och heilar när "kameran är släckt"? Har jag skrivit att det är OK att kasta smällare på folk? Har jag skrivit att våldsverkare inte borde straffas? Många frågor. Lamotte är (i mina ögon) en tiggare/underhållare; jag är för tiggeriförbud, både på fysiska som internetska gator. Det hör inte hemma i vårt välmående samhälle 2019.
Du skrev något om att ett mynt har två sidor, och jag frågar vad som gömmer sig på den andra sidan, svara på det nu i stället för att påstå att jag inte förstår vad du skriver.

För övrigt så skriver du klart och tydligt att Lamotte får skylla sig själv. Hur kan man tolka det på något annat sätt än att du tycker att det är okej att kasta smällare på honom? Är det helt enkelt så att du inte själv förstår vad du skriver?
Citera
Medlem
Citat:
LaMotte var ju seriös SVT-journalist innan. Det han håller på med nu kallar jag inte journalism. En provokatör med mobilkamera som tigger pengar. Swish-journalism.
Fast hur seriös var han innan. Hans grej e väl att spela extremt arg oavsett om det gäller att danskar inte e lika kloka som svenskar eftersom dom inte förstår hur fantastisk feminismen e. Debatten mellan Sverige och Danmark borde ses av alla som inte förstår att Lamotte e en skådespelare. Hans idéer om bröstmjölk var inte precis vetenskapliga. Han har många gånger anklagats för att ljuga och erkände för några år sedan för Expressens chefredaktör att han ljög om kravallerna i Husby.
Citera
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Men herregud. Han använde sin mobil efter den riktiga utrustningen blev stulen.
De enda som infriar alla fördomar är kaozblattarna själva.

Varför har han då inte skrivit något mer efter sitt besök och då debatten rasar på hans facebooksida? Han är smart den där Lamotte. Skapar kaos i en timme, lägger ut sitt Swish, säger att ”det är illa” så han får sympatier, och åker hem och håller sig undan. Utöver detta är det kolugnt i Kronogården.
Citera
2019-12-14, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Problemet är att människor kontrolleras av sina känslor och tankar komna från dessa känslor. Det gör människan lätt att styra.

Vem skrev det jag citerar? Du, eller den som provocerade fram din känsla?

Då bör man styra bort buset och dess uppsåt. Der var ingen som provocera mig.
Citera
2019-12-14, 14:35
Medlem
Och vaktbolagen får inte längre jobba 18-03 i Trollhättan. Bara en tidsfråga innan skyddsombudet på polisen förbjuder även dem att vara där.
Citera
2019-12-14, 14:37
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Varför har han då inte skrivit något mer efter sitt besök och då debatten rasar på hans facebooksida? Han är smart den där Lamotte. Skapar kaos i en timme, lägger ut sitt Swish, säger att ”det är illa” så han får sympatier, och åker hem och håller sig undan. Utöver detta är det kolugnt i Kronogården.

Han fick faktiskt slag matade mot sig. Vet du inte det? Han har ingen skyldighet att uppdatera oss varje dag. Han kanske inte mår så bra just nu.
Citera
2019-12-14, 14:37
Medlem
Var har du läst att vaktbolagen inte får jobba natt där?
Citera
2019-12-14, 14:38
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always

Det är så lugnt att vaktbolaget inte får verka i området under vissa tider.
Get a grip, man....
Citera
2019-12-14, 14:38
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T02
Han är skicklig, han visste precis vad han skulle få för reaktioner. Swich!!

Han kunde ju åkte en annan dag och intervjuat de 5000 andra som bor i Krongården om att det faktiskt är en bra stadsdel. Det görs mycket från föreningar, skola och sporty friday. Där har ungdomar det bra!

Men nej, han valde att åka för att söka det han ville ha. Han fick det. Finns ingen som gillar de här 40 ungdomarnas beteende, absolut inte. Men se dig själv i ögat. Han är bara ute efter dina pengar! De som du gladeligen utan eftertänksamhet ger honom.

Om Krongården nu är en så "bra stadsdel" som du hävdar, hur kommer det sig då att:

"Ordningsvakter och väktare slutar patrullera på Kronogården
TrollhättanPå grund av den senaste tidens oroligheter på Kronogården stoppas nu både väktare och ordningsvakter från att patrullera i området under kvälls- och nattid. Beslutet är taget av det regionala skyddsombudet enligt arbetsmiljölagen."
(FB) Joakim Lamotte besöker Kronogården i Trollhättan och blir attackerad

Tror du att skyddsombudet är i maskopi med Lamotte?
Citera
2019-12-14, 14:39
Medlem
Flammarions avatar
Citat:

"seriös SVT-journalist"

"Swish-journalist" = oberoende journalist.
Citera
2019-12-14, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biggus99
Var har du läst att vaktbolagen inte får jobba natt där?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Wb2bWK/vaktare-slutar-patrullera-efter-upplopp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in