2019-12-07, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Det låg en video ute i denna tråd dagarna efter mordet. Den har garanterat polisen. Inte kollat de tidiga inläggen för att se om den ligger kvar.
Menar du ”övervakningsfilmen”? Det finns en annan video där man filmar offren på nära håll, inte från en lägenhet.
Citera
2019-12-08, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Det låg en video ute i denna tråd dagarna efter mordet. Den har garanterat polisen. Inte kollat de tidiga inläggen för att se om den ligger kvar.
Från balkongen?

För övrigt börjar man undra lite för ja det börjar närma sig 6 månader...Ska man tolka det som att det finns bevisning.....?
Citera
2019-12-08, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Från balkongen?

För övrigt börjar man undra lite för ja det börjar närma sig 6 månader...Ska man tolka det som att det finns bevisning.....?
Borde vara så. Om de inte hade haft bevis så borde de ha släppts längesen, varför ska man låta de sitta häktade fortfarande om det inte finns någon bevis.
Citera
2019-12-08, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hehehe5
Borde vara så. Om de inte hade haft bevis så borde de ha släppts längesen, varför ska man låta de sitta häktade fortfarande om det inte finns någon bevis.
Mariehäll....
Citera
2019-12-08, 20:56
Medlem
Citat:
Mariehäll....
Är inte så insatt i det här men det känns bara fel att låta någon sitta häktad om det inte finns någon bevis, vet inte hur det fungerar.
Citera
2019-12-09, 21:37
Medlem
fekknoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hehehe5
Är inte så insatt i det här men det känns bara fel att låta någon sitta häktad om det inte finns någon bevis, vet inte hur det fungerar.

Det brukar oftast vara lång häktingstid vid grova brott, man har ju följt endel trådar genom åren och det brukar "vanligtvis" handla om 6-12 månader. Och nu verkar det ju finnas tillräckligt med bevisning för att häktning ska fortgå och dom inte blir frisläppta pga det.
Citera
2019-12-13, 09:57
Medlem
postaposcouts avatar
Citat:
Mariehäll....
Vem, vad, vadå Mariehäll?
Citera
2019-12-14, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postaposcout
Vem, vad, vadå Mariehäll?
Dom som är insatta vet jag orkar inte förklara med googla mariehäll skjutning
Citera
2019-12-17, 20:35
Medlem
postaposcouts avatar
Citat:
Dom som är insatta vet jag orkar inte förklara med googla mariehäll skjutning
Well, för mig kändes Mariehäll som enda ord rätt apart / goddag yxsskaft i kontexten. Det var mao inte helt uppenbart att det handlade om JMB-skjutningen i Fredhäll, Bredäng-Östbergakonflikten, 2017 i just denna tråd (Cph, DP-SZ, 2019). Men tack Tellus för klargörandet, då tror jag att jag förstår...
Citera
2019-12-21, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postaposcout
Well, för mig kändes Mariehäll som enda ord rätt apart / goddag yxsskaft i kontexten. Det var mao inte helt uppenbart att det handlade om JMB-skjutningen i Fredhäll, Bredäng-Östbergakonflikten, 2017 i just denna tråd (Cph, DP-SZ, 2019). Men tack Tellus för klargörandet, då tror jag att jag förstår...
Ursäkta.
Men vi får se vi vet ju ingenting egentligen. Dom kanske har hittat mordvapnen med DNA och allting men bara DNA i en flyktbil räcker inte i Sverige för en fällande dom. Får en känsla av att polisen klarar detta.

Detta mordet måste nog tillsammans med Norrköping betraktas som det värsta eller största 2019. Därför att det krävdes särskild planering, koordination mm.
Citera
2019-12-27, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Gucci, vafan? De svenska gangstrarna har sett för mycket på amerikanska filmer där buset har namn som Ashtray, T-Dog osv.
HAHAHA ashtray som o-dog som i menace to society och dont be a menace sjuk film
Citera
2019-12-27, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gossen016
HAHAHA ashtray som o-dog som i menace to society och dont be a menace sjuk film

Med tanke på kroppsbyggnad hos flera så vore nog Needle och Toothpick mer passande nick 😛
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in