2019-12-14, 12:13
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartviol02
Jag har då sett att de söker dagtid..
Det gör de också, skrev inte ”enbart” nattetid.
Citera
2019-12-14, 12:41
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomteMedPondus
Kan vara så att det är lägre vatten-nivå på natten pga teknisk utrustning i ån.

Hur kan det vara lägre vattennivå på natten pga tekniskt utrustning?
Citera
2019-12-14, 12:48
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaire-Witch
Som jag skrev ” ville dela med mig av vad jag hört” när de blir säkra uppgifter är de nog offentliga också och alla kan få ta del av dem.

Nej, även om det är säkra uppgifter så blir de inte offentliga direkt, utan först när förundersökningen är klar.

Med 100% säkerhet kan jag säga att det finns massor av säkra uppgifter som vi inte har någon aning om, just pga förundersökningssekretess.

Du börjar gå mig på nerverna.
Citera
2019-12-14, 13:02
Medlem
ATWA.Mansons avatar
Tollarp börjar påminna om Twin Peaks, precis som Hörby gjort sen evigheter bakåt i tiden...
"Not what they seem..."
Citera
2019-12-14, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Gissar på att det låg ironi bakom det inlägget..
Citera
2019-12-14, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej det ska SilvrigaSara absolut inte göra! Hen får tipsa polisen och låta dem visa bilder så får vittnet välja ut den som liknar gråkappan.

Vittnet blir värdelöst för åklagaren och en eventuell rättegång. Försvarsadvokaten kommer hävda att vittnet blivit påverkat av att bara A.A:s bild visats upp i samband med efterfrågning om "gråkappan".

Aah, jag förstår. Sorry, my bad.
Citera
2019-12-14, 15:42
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ytterligare en "broder".

Citat:
Ska vi kanske dra upp MK igen?
Vad säger ni om det?

Varför inte?

Ytterligare en av de omtalade "bröderna".
Citera
2019-12-14, 15:48
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kände inte igen "Gråkappan".

Citat:
Ursprungligen postat av SilvrigaSara
Sorry, det är jag som skriver som en kratta. Mitt fel. Menade att vittnet ej kände igen personen!

Nej, vittnet kände inte igen ”Gråkappan”

Även om det du skrev var oklart skrivet, så uppfattade jag detta som att vittnet inte kände igen "Gråkappan". Bra att du har bekräftat hur det förhöll sig.
Citera
2019-12-14, 15:52
Medlem
Skaraborg2s avatar
Även MK är av intresse.

Citat:
Eller också är han det? Dels eftersom han också tillhör AAs vänner och hans bil syns flitigt med dem. Och dels eftersom han synts med en grå, lång hoodie ibland.

Ja just det.

Bara detta att han är en av dessa "bröder", så blir han intressant. Jag tror inte att han var delaktig i själva mordet men bara att han umgås i dessa kretsar runt AA, så blir MK intressant.
Citera
2019-12-14, 15:52
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Har ju varit fullmåne de senaste nätterna. Kan ha med ebb och flod att göra om det är lägre vattennivå vid fullmåne.
Citera
2019-12-14, 15:53
Medlem
Summer24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Att söka i terräng efter en vecka är något helt annat än att åka runt till olika orter & fråga om någon sett personen. I terrängen efter en vecka hittar man inte personen levande. Det var släktingar som förbjöd föräldrarna att delta i det organiserade söket. Det tjänar inget till att de är med annat än att de möjligen skulle kunna känna igen något fynd.

Efter att väskan hittats & blivit igenkänd så var stämningen närmast hysterisk. I det läget är det inte så lyckat om föräldrar är med. Sökandet involverar praktiska saker som tex att köra bil i trafik. Det kan vara direkt farligt om man är hysterisk. Ån i november är heller inte lyckad att gå ner i. Det orsakar bara besvär om någon plötsligt hamnar i vattnet & blir dyngsur av iskallt vatten.

Alla är vi olika, men mig hade de inte stoppat.
Citera
2019-12-14, 16:38
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Har ju varit fullmåne de senaste nätterna. Kan ha med ebb och flod att göra om det är lägre vattennivå vid fullmåne.
Nej, det blir inte ebb och flod i en å.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in