Citat:
Ursprungligen postat av
Prora
Jag tippar på att han inte alls fick sparken från SVT.
Det brukar ju oftast röra sig om vikariat/projektanställningar i den branschen. Såg en intervju med Janne Josefsson för inte så länge sedan på nätet, där han berättade en anekdot om JL som på ett möte högt påtalat en obekväm sanning (minns inte just nu vad det rörde sig om). Tyvärr är det ju så att i en värld med osäkra anställningsförhållanden så måste man hålla käft och slicka uppåt. Han ansågs nog obekväm och fick väl inte förlängt kontrakt helt enkelt. Och nej, jag skulle inte heller vilja ha honom på min arbetsplats.
Jag tycker det är bra att JL pekar på avarter i samhället, men han är enerverande att lyssna på. Avsaknaden av redaktionell uppbackning och finansiella medel gör att hans inslag saknar djup och man tappar ganska fort intresset.
Jag håller helt med dig.
Det enda jag minns, är att det pratades en del om att JL blev uppsagd från Uppdrag Granskning och SVT, efter något reportage och/eller inslag, att han därefter medverkade i något Debatt (om någonting) och sedan försvann från "rutan". Det är fullt möjligt att hans reportage skulle framstå som seriösare, om han hade ett team bakom sig. Nu blir det mest Kurt Olsson-reportage av allt, totalt omöjligt att ta på allvar.