2019-12-14, 13:29
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
vem ska göra det då? vi behöver uppenbarligen en Lamotte? Spelar hans "agenda" någon roll ens? Vi behöver en person av kött och blod som åker till dessa områden och pratar med folk och släpper videos. Förstår inte varför dessa meta-diskussioner om dold agenda ens är värt att diskutera?
Det är inte heller så att blattarna har någon som helst jävla aning om vilken agenda Lamotte har, dom vet sannolikt inte ens vem han är.

Vilken icke-blatte som helst med en kamera hade åkt på samma behandling.

Snacket om hans "agenda" är bara tröttsam damage control, som syftar att ta bort fokus från de verkliga problemen. Det kanske funkade 2015, men idag är det mest pinsamt & tragiskt.
Citera
2019-12-14, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Sveriges rikspolischef och chefer är utplockade av Sarnecki och dennes lärjungar. De scannas av Sarnecki förstm och går på hans obligatoriska sekteristiska gallimatiasförläsningar. Thornberg ligger kunskapsmässigt betydligt mer än 20 år efter sina danska polischef kollegor. Thornberg är dessutom rekorderligt decinformerad. Fle diagnos, fel behandling. Ni skall alla vara jävligt glada att Thornberg inte är er familjs husläkare.

Lamotte är modig. - Thornberg och Aschberg är inte modiga.
Thornberg är i alla fall ute i verkligheten.
Citera
2019-12-14, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Han gör Sverige björntjänster.

Åter igen - vad var det Lamotte gjorde för att få kräken att kaoza dagarna innan han kom dit?

I varenda film jag sett honom i så har han åkt till en plats pga att det redan kaozats där. För inte så länge sedan var han i Brandkärr - pga att det hade kastats sten på polisen och vandaliserats i flera dagar, bl.a. hade en skola blivit föremål för omfattande vandalisering.
Såklart att idioterna blir förbannade när han kommer! De vet ju att han filmar och de vill ju inte att folk ska få se vilka kompletta idioter de är. En sak att vara "cool" och slå sönder saker - men inte så kul att få stå tillsvars för det i direktsändning och de visar på riktigt vilka fega råttor de är som inte kan ta eget ansvar för sina efterblivna handlingar.
Citera
2019-12-14, 13:32
Medlem
"Journalist" är ingen skyddad titel. Vem som helst kan kalla sig journalist och ska kunna utföra sitt uppdrag utan trakasserier.

Detta är en av demokratins grundpelare.

Trots detta strävar såväl vänster som extremhögern efter att begränsa och ta makten över journalistiken. Vi ser i Sverige hur den statskontrollerad journalistiken begränsas genom att vissa fryses ut eller helt enkelt inte får några jobb. Det är här ni har agendan: Sverige och den totalhavererade invandringen får inte skildras så den framstår som negativ.

Och ja, Lamotte får inga jobb. Han är obekväm som vill skildra det ingen annan får eller vågar göra. Därför gör han det på sitt sätt, genom att vi frivilliga betalar hans lön. Och ja, det är vinklat. All journalistik är vinklad och det är arbetsgivaren som bestämmer vinkeln.
Lamotte är fri och arbetar på sitt sätt.

Sverige ligger fortfarande högt på World Press Freedom Index men vi faller. Och gång på gång
kommer förslag vars syfte är att inskränka yttrandefriheten och journalisters frihet.
Den lagstiftande makten kan vi inte lita på, samhällskontraktet är brutet för länge sedan.

Lamotte är värd all beundran och jag bidrar med glädje till hans lön. Det är, än så länge, min frihet.
Citera
2019-12-14, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Om dy lyssnar i Lamottes video så är det just dessa saker invandrarna skriker åt honom.

Nej, ingen skriker ”du suga min nigga kuuuuuuk”. Det var dina demoner som skrek det. Om vi inte håller oss till fakta så är hela informationskriget förlorat. Därmed är vårt land förlorat på grund av att en del av extrem-högern inte kan hålla sig till fakta. Du får alla på din sida att se dåliga ut. Du har lika låg IQ som Kronogårdens förgörare.

Lamottes video räcker i sig för att visa hur saker och ting ligger till. Det behövs inte överdrivas, alla med ögon och öron ser vad som pågår. Att gå till överdrift behövs ej.
Citera
2019-12-14, 13:34
Medlem
Gustaf.Horns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Du missförstår, jag har inga problem med att Lamotte tjänar pengar. Dung.Beetle.Knight har däremot det. Han och Arschelberg anser att Lamottes journalistik inte är kosher.

Det här folket blir väldigt upprörda när pengar är involverade, pengar som annars hade kunnat bli deras. Det är omöjligt för oss européer att förstå exakt hur upprörande det här är för det här särskilda folkslaget.
Citera
2019-12-14, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Thornberg är i alla fall ute i verkligheten.

Läser han DN eller? Danska polisen vet att man måste splittra gängen och det gör man genom att vräka hela familjen från deras hem redan i tidig ålder. Gängbildningar krossas direkt. kastar du sten på politiker eller jounalister i DK blir du utvisad. - Danska polisen anlitar psykologer och läkare som djupintervjuar kiriminella araber. Thornberg läser DN och pratar med batikkärringarna på Fryshuset. Därför går allt åt helvete.

Danmark styrs av en stark kvinna som är Socialdemokrat. Hon tar inte skit från nykomlingarna. Sverige styrs av Stefan "DN" Östrogen och hans entourage och DÄR är problemet.

Att lösa sveriges problem är enkelt. Kopiera Danmark.
Citera
2019-12-14, 13:35
Avstängd
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums
Ok, men länka till något som visar vad du menar?

Jag röstar inte SD. Men jag tycker det är viktigt att få veta varför SD gått från ett litet parti i marginalen till att bli kanske Sveriges största. Och då kan det kanske vara så att även "unkna" frågor måste få ställas och "unkna" svar höras.

Det blir svårt att få fram vettiga motargument annars. Sedan kan det finnas saker som man inte kände till som man faktiskt behöver veta.

Reportaget från Trollhättan gjorde i alla fall mig helt övertygad om att det man ser där är en situation som inte kan accepteras. Hoppas vi är ense om det i alla fall?

Vi är helt eniga där.

Dock kvarstår ju en del intressanta frågor. Exempelvis, vilka positiva skillnader förväntar sig de nya SD-väljarna (vanligt folk)? SD är ett mörkblått parti, mörkblåare än M och KD tillsammans, "vanligt folk" kommer att få det än sämre (gällande det mesta i sin vardag, förutom att invandringen kommer att minska kraftigt, dock kommer ju "gangstrarna" som är här att stanna) och än mer utsatt (än vad de upplever sig idag) om SD blir största parti 2022. SD är ett parti för medel- och överklassen , inte arbetarklassen (eller människor utanför arbetsmarknaden, sjuka, gamla, etc).

Stod Lamotte på "vanligt folks" sida (och inte bara på sin egen narcissistiska och/eller höger-om-högerns sida) skulle han begripa, att han gör dem en otjänst när han med sina knattereporter-reportage i förorter och i utsatta småorter i det närmaste enbart blåser upp eldar med sina delvis vinklade (och ärligt talat) korkade "reportage". Lamotte är en vindflöjel, som enbart är in it for the fame and for the money. Glöm inte.
Citera
2019-12-14, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Läser han DN eller? Danska polisen vet att man måste splittra gängen och det gör man genom att vräka hela familjen från deras hem redan i tidig ålder. Gängbildningar krossas direkt. kastar du sten på politiker eller jounalister i DK blir du utvisad. - Danska polisen anlitar psykologer och läkare som djupintervjuar kiriminella araber. Thornberg läser DN och pratar med batikkärringarna på Fryshuset. Därför går allt åt helvete.

Danmark styrs av en stark kvinna som är Socialdemokrat. Hon tar inte skit från nykomlingarna. Sverige styrs av Stefan "DN" Östrogen och hans entourage och DÄR är problemet.

Att lösa sveriges problem är enkelt. Kopiera Danmark.
OK. Du lyssnade inte på intervjun . . . . .
Citera
2019-12-14, 13:41
Medlem
LadySwedens avatar
Jag har följt tråden och ser att det viktigaste att diskutera rörande ämnet anses vara:
Anställningsformer VS donationer.
Vem provocerar vem?
Islam
Judar
Polisens agerande

Själv har jag levt nära denna utveckling sedan 80- talet, undantaget de senaste tre åren. Vi kan diskutera orsak och verkan i en evighet, men mer relevant kanske är vilka lösningar på problemet som kan presenteras?

De som fått godkänt på värdegrundskursen har skapat problemet och kan givetvis inte delta i någon lösning, men vi andra förstår att personen Joakimär irrelevant för problemet som synliggörs i hans film.
Citera
2019-12-14, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Hur är de vuxna män?
Jag hade full skäggväxt och var 183cm lång när jag var 14 år gammal.
Jag är 89% Skandinav/Islänning/Finsk. Hur tänker du nu? Mina 11% är inte MENA.

Jag har ungefär samma gener, när jag var 14 så var jag 175cm. Nu är jag 199cm.

Om personerna i filmklippen är 14 så har det tagits en hel del anabola. Skäggväxt fanns inte ens på kartan för en normal 14-åring på min tid. Men det kanske har förändrats.

Bland mina vänner när vi var 14 så var INGEN så storväxt som på filmerna. De gungar fram som om de är tränade i kampsport, Lamotte är tränad i kampsport så han såg dessa attacker direkt. Därav hans direkta feedback så fort som han blev attackerad men undvek direkta slag.

Du är en pissluffare, kan du göra mig en tjänst och hålla dig borta ifrån diskussioner där dina ståndpunkter ej håller?

Tack och kram.
Citera
2019-12-14, 13:43
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
varför slutade han svara efter att dom snodde kameran, han fick göra en liten avslutning med sin "extra kamera" och lägga ut sitt swishnummer. Sen åker "journalisten" hem och lät pengar rulla in. Job done liksom.
Kan ju bero på att de stal hans mobiltelefon. Du vet den där manicken som man använder för att kommunicera och använda sociala medier? I det läget kan det ju vara vettigt att så snabbt som möjligt spärra och begränsa åtkomst till allt sådant som finns tillgängligt genom mobiltelefonen, för att inte tala om hur svårt det är att fortsätta kommunicera när själva kommunikationsmedlet försvunnit.

Förmågan att dra logiska och rimliga slutsatser verkar rent allmänt ha gått ner ordentligt på senare år. Åtminstone hos vissa. Förmågorna på Sveavägen 68 ligger på en all time low.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in