Citat:
Ursprungligen postat av
Chokladmums
Ok, men länka till något som visar vad du menar?
Jag röstar inte SD. Men jag tycker det är viktigt att få veta varför SD gått från ett litet parti i marginalen till att bli kanske Sveriges största. Och då kan det kanske vara så att även "unkna" frågor måste få ställas och "unkna" svar höras.
Det blir svårt att få fram vettiga motargument annars. Sedan kan det finnas saker som man inte kände till som man faktiskt behöver veta.
Reportaget från Trollhättan gjorde i alla fall mig helt övertygad om att det man ser där är en situation som inte kan accepteras. Hoppas vi är ense om det i alla fall?
Vi är helt eniga där.
Dock kvarstår ju en del intressanta frågor. Exempelvis, vilka positiva skillnader förväntar sig de nya SD-väljarna (vanligt folk)? SD
är ett mörkblått parti, mörkblåare än M och KD tillsammans, "vanligt folk" kommer att få det än sämre (gällande det mesta i sin vardag, förutom att invandringen kommer att minska kraftigt, dock kommer ju "gangstrarna" som är här att stanna) och än mer utsatt (än vad de upplever sig idag) om SD blir största parti 2022. SD är ett parti för medel- och överklassen , inte arbetarklassen (eller människor utanför arbetsmarknaden, sjuka, gamla, etc).
Stod Lamotte på "vanligt folks" sida (och inte bara på sin egen narcissistiska och/eller höger-om-högerns sida) skulle han begripa, att han gör dem en otjänst när han med sina knattereporter-reportage i förorter och i utsatta småorter i det närmaste enbart blåser upp eldar med sina delvis vinklade (och ärligt talat) korkade "reportage". Lamotte är en vindflöjel, som enbart är in it for the fame and for the money. Glöm inte.