Citat:
Ursprungligen postat av
online_always
Fast då ser du ju vad du vill se.
Vad vi ser är en grupp av ungdomar som inte gillar Lamotte pga av hans tidigare "reportage" och rasismen. Inte en sten flög, inte en bil brann och inte en kniv höggs i hans "reportage". Dom ville ha bort honom och var arga. Sen snodde dom hans kamera, och han kunde använda det för att få in en miljon i Swish. Tror du på riktigt att Lamotte bryr sig om Sverige, bilden av Sverige eller folket som bor i dessa områden? Han bygger karriär.
Vad jag ser är hur en journalist blir slagen, får kameran stulen och till slut tvingas lämna en allmän plats.
Han gav dem chansen att lägga fram sina åsikter. Han ber dem flera gånger tom. Det enda svar han får är hot och okvädningsord. Pöbelbeteende...
Jag har ingen aning om vad som driver Lamotte. Däremot så är det helt enkelt oacceptabelt att lokala kriminella skall bestämma vem som får vara på en allmän plats.
För övrigt, vad gör övriga media när en journalist blir fördriven från ett svenskt torg. Jag har sett noll mediatäckning och noll uppbackning. Ynkligt...