2019-12-14, 13:14
Medlem
Rikspolischefen intervjuas just nu om gängvåldet:

Citat:
Hur ska Polisen få stopp på gängen, Anders Thornberg, rikspolischef?

https://sverigesradio.se/ekotslordagsintervju
Citera
2019-12-14, 13:15
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moshindeiru
Och du ser det du vill se. Du bryr dig säkert lika mycket som honom om det svenska folket, eller hur? Så det där med att kasta sten i glashus blev väldigt tydligt här. Han gör något medans du sitter bakom tangentbordet och gnäller på att han gör något. Alla bygger vi våran karriär, på ett eller annat sätt, även du käre Brutus.

Han gör Sverige björntjänster.
Citera
2019-12-14, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Fast då ser du ju vad du vill se.

Vad vi ser är en grupp av ungdomar som inte gillar Lamotte pga av hans tidigare "reportage" och rasismen. Inte en sten flög, inte en bil brann och inte en kniv höggs i hans "reportage". Dom ville ha bort honom och var arga. Sen snodde dom hans kamera, och han kunde använda det för att få in en miljon i Swish. Tror du på riktigt att Lamotte bryr sig om Sverige, bilden av Sverige eller folket som bor i dessa områden? Han bygger karriär.

Vad jag ser är hur en journalist blir slagen, får kameran stulen och till slut tvingas lämna en allmän plats.

Han gav dem chansen att lägga fram sina åsikter. Han ber dem flera gånger tom. Det enda svar han får är hot och okvädningsord. Pöbelbeteende...

Jag har ingen aning om vad som driver Lamotte. Däremot så är det helt enkelt oacceptabelt att lokala kriminella skall bestämma vem som får vara på en allmän plats.

För övrigt, vad gör övriga media när en journalist blir fördriven från ett svenskt torg. Jag har sett noll mediatäckning och noll uppbackning. Ynkligt...
Citera
2019-12-14, 13:17
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Han gör Sverige björntjänster.
Skitsnack. Han visar hur nyadeln beter sig. Såna som du vill att förfallet fortsätter.
Citera
2019-12-14, 13:18
Medlem
Dessa lillgamla förlorare utan framtid, boende i landsorten leker ortenhårdingar, när de i själva verket är lantisar och bor långt från orten
Citera
2019-12-14, 13:21
Medlem
Gustaf.Horns avatar
Det här är exakt samma problem som NMR har tjatat högljutt om i åratal. Polisen dyker upp på deras sammanställningar för att skydda den attackerande våldsvänstern, men om de försöker skydda sig med nödvärn upphör polisens passivitet. Polisen är där som trygghetsvärdar för de svenskfientliga krafterna.

I den här videon är de passiva så länge som ingen svensk får för sig att vara våldsam tillbaka. Det är verkligen inte något nytt under solen.

Hur i hela friden kan det vara chockerande för så många flashbackare?
Citera
2019-12-14, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarryScheinen
Jag håller med dig i stort. Men, att Lamotte provocerar och upprör med sin blotta närvaro och agenda i dessa utsatta områden är ju heller ingen raketforskning? Det Lamotte gör, skulle ju även en halvdresserad apa kunna göra, han framstår inte som en bildad och påläst journalist med konstruktiva frågor och svar, han framstår mer som en knattereporter som hör hemma på en hästhopptävling eller en Älvsjömässa tyvärr. Han lär få svårt att hitta försörjning inom yrket när swish-kariären är över (för det kommer den att bli inom ett par år).

vem ska göra det då? vi behöver uppenbarligen en Lamotte? Spelar hans "agenda" någon roll ens? Vi behöver en person av kött och blod som åker till dessa områden och pratar med folk och släpper videos. Förstår inte varför dessa meta-diskussioner om dold agenda ens är värt att diskutera?
Citera
2019-12-14, 13:23
Medlem
Citat:
Varsågod.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/efter-stenkastningen-i-trollhattan-barnen-bad-om-ursakt

Borde inte pensionärerna be barnen om ursäkt för att de var där och provocerade med sin kamera så att de blev triggade och kastade sten på dem?

Det var ju lugnt dagen innan!
Citera
2019-12-14, 13:23
Medlem
Citat:
Nej, det gör han inte.
Jag tycker det och det har du ingen rätt att ändra på. Du varken kan eller ska ändra på åsikten om vilka nyheter som är viktiga för mig.
Citera
2019-12-14, 13:25
Medlem
Citat:
Well, Lamotte visar ju bara upp en sida av myntet (den sida som passar hans inkomstbringande agenda) via sina "reportage" och uppsökande "journalistik". Vad ska Polisen göra (inom gränserna för sina befogenheter) mot ett gäng utåtagerande och skrikiga "ungdomar" i förorten, som upplever att Lamotte har en tydlig rasistisk agenda med sina "reportage"? Hade "kidsen" spöat Lamotte är jag övertygad om att de agerat, dock kan man ju tycka att Lamotte i viss mån får skylla sig själv när han ger sig in i leken?
Vad skulle vara den andra sidan av myntet? Tror du att Lamotte mellan filmsnuttarna sprang runt med ett järnrör och heilade?

Polisen ska givetvis spärra in de som kastar smällare mot folk. Försök till misshandel kan väl vara en lämplig rubricering. De som utdelar slag ska in för misshandel. Hur är det möjligt att det ska behöva förklaras för dig? Det borde vara självklart.

Är Lamotte en våldsverkare? Var det han som kastade första smällaren? Om svaret är nej så får han inte skylla sig själv. Det är en självklarhet att man ska få röra sig fritt i samhället. Om man tycker att Lamotte gör dålig swishjournalistik så får man säga det, men man får inte puckla på folk för det. Är det svårt på något sätt?
Citera
2019-12-14, 13:27
Medlem
Proras avatar
Citat:
Jag har bara kikat på ett tiotal reportage/youtube-klipp av Lamotte. Jag är ingen expert på honom, jag vet som sagt inte varför han fick sparken från SVT ens. Jag tycker att hans reportage är kraftigt vinklade (min åsikt som sagt), otroligt mycket unkna ledande frågor, och han söker i det närmaste enbart upp en viss typ av människor, etc. Allt för att det ska passa hans format, program, inkomst, etc. Visst ska problem i samhället upp i ljuset, men jag tycker att han är för transparent med sin egen politiska ståndpunkt, vilket sänker hans seriositet avsevärt. Det är vad jag tycker/ser.

Jag tippar på att han inte alls fick sparken från SVT.

Det brukar ju oftast röra sig om vikariat/projektanställningar i den branschen. Såg en intervju med Janne Josefsson för inte så länge sedan på nätet, där han berättade en anekdot om JL som på ett möte högt påtalat en obekväm sanning (minns inte just nu vad det rörde sig om). Tyvärr är det ju så att i en värld med osäkra anställningsförhållanden så måste man hålla käft och slicka uppåt. Han ansågs nog obekväm och fick väl inte förlängt kontrakt helt enkelt. Och nej, jag skulle inte heller vilja ha honom på min arbetsplats.

Jag tycker det är bra att JL pekar på avarter i samhället, men han är enerverande att lyssna på. Avsaknaden av redaktionell uppbackning och finansiella medel gör att hans inslag saknar djup och man tappar ganska fort intresset.
Citera
2019-12-14, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Rikspolischefen intervjuas just nu om gängvåldet:

https://sverigesradio.se/ekotslordagsintervju

Sveriges rikspolischef och chefer är handutplockade av Sarnecki och dennes lärjungar. De scannas av Sarnecki först och går på hans obligatoriska sekteristiska gallimatiasförläsningar. Thornberg ligger kunskapsmässigt betydligt mer än 20 år efter sina danska polischef kollegor. Thornberg är dessutom rekorderligt decinformerad. Fel diagnos, fel behandling. Ni skall alla vara jävligt glada att Thornberg inte är er familjs husläkare. Och Danmark skall tacka gud att Sarnecki bor i Stockholm.

Lamotte är modig. - Thornberg och Aschberg är inte modiga.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2019-12-14 kl. 13:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in