2019-12-14, 10:53
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Tack!

Ja, jag har ju misstänkt Springare p.g.a.
alla missar som gjordes i början av
utredningen men det finns tydligen fler
kräk bland Örebros poliser.

För en polis som kände till hot och
trakasserier från SD så kan det inte ha
varit svårt att kasta misstankarna mot
honom
.

Jag skulle vilja säga att eftersom LW frikostigt berättat inför såväl sina vänner som de som är bekant med SD och henne om alla upplevda oförrätter så är det ganska lätt för alla dessa att fläcka honom i förhör. Givetvis kan de inte manipulera utredningen på samma sätt som en polis som arbetar med densamma.
Men någon som genom LWs egna berättelser s a s känner till LWs krigföring och inte är ett dugg intresserad av att bli föremål för okynnesanmälningar, förtal i gemensamma bekantskapskretsen etc.
Citera
2019-12-14, 12:11
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
De som skriver något negativt om LW blir
direkt påhoppade och misstänkta för att
vara GMs.
Därför så kan det finnas info som inte
kommer fram till tråden p.g.a. att man
inte vill utsätta sig för det. Speciellt om
man inte tyckte om LW så kanske man
inte bryr sig tillräckligt mycket om att
mordet ska lösas.
Jag tror att det finna postare i tråden som
hellre ser att fallet blir olöst än att de får
sin helgonbild av LW förstörd.

Det vågar jag skriva under på också. Trots det kompakta motståndet om vem LW var och vad LW gjort har det ändå "läckt" ut en del som hennes fingerade hjälpare inte kunnat sopa under mattan. Hade vi inte blivit varse ful-knullandet och hennes aggressiva och provocerande sätt så hade tråden gått miste om så mycket värdefull information att dess existens varit hotad.

Hur tänker man om man prenumerant-knullar grannen som man gemensamt och intensivt med andra gubbar/älskare delar den 24/7 catchingen med? Trodde hon att ingen skulle ana något?

Att skithögar som SD vill lura sin fru och skjuta några svidande skott i grottan är tyvärr alltför vanligt men att bygdens pastor trodde sig ro ibland med detta utan upptäckt är så uppseendeväckande att det inte går att förstå.

Hur tänkte LW här?
Sket hon i vilket och lät åtrån styra över förnuftet.
Trodde hon som i sagan att riddar SD skulle fly bygden tillsammans med henne?
Oskicklig med män är nog ett snällt omdöme.
Fullständigt inkompetent med män och i avsaknad av konsekvenstänk är nog en bättre beskrivning.

Edit: Appropå poliser, Var inte NWs flickväns mamma polis med särskild kompetens? Ett namn som dök upp är Lisa Rehn?
Läste något om att mycket av Åkl krut läggs på relationen SD & LW
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-12-14 kl. 12:42.
Citera
2019-12-14, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det vågar jag skriva under på också. Trots det kompakta motståndet om vem LW var och vad LW gjort har det ändå "läckt" ut en del som hennes fingerade hjälpare inte kunnat sopa under mattan. Hade vi inte blivit varse ful-knullandet och hennes aggressiva och provocerande sätt så hade tråden gått miste om så mycket värdefull information att dess existens varit hotad.

Hur tänker man om man prenumerant-knullar grannen som man gemensamt och intensivt med andra gubbar/älskare delar den 24/7 catchingen med? Trodde han attt ingen skulle ana något?

Att skithögar som SD vill lura sin fru och skjuta några svidande skott i grottan är tyvärr alltför vanligt men att bygdens pastor trodde sig ro ibland med detta utan upptäckt är så uppseendeväckande att det inte går att förstå.

Hur tänkte LW här?
Sket hon i vilket och lät åtrån styra över förnuftet.
Trodde hon som i sagan att riddar SD skulle fly bygden tillsammans med henne?
Oskicklig med män är nog ett snällt omdöme.
Fullständigt inkompetent med män och i avsaknad av konsekvenstänk är nog en bättre beskrivning.

Edit: Appropå poliser, Var inte NWs flickväns mamma polis med särskild kompetens?
Läste något om att mycket av Åkl krut läggs på relationen SD & LW

Ja det framstår som att såväl LW och SD har drabbats av vad som brukar beskrivas som 40 års kris. Inte bara risken att nesligt bli upptäckt men även risken för var andra i gemensamma sammanhanget lägger sina sympatier. GC kretsen är ju bekant med HD också. Hon blir ju "backstabbed" av såväl maken som pastorn som vigde henne. Jag vet inte hur trevlig och cool någon ska vara för att bortse från det.
Citera
2019-12-14, 12:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
HD har enligt senaste artikeln tillgång till SD bostad med bevakade besök.

Var det verkligen HD???

Jag har mycket svårt att tro att man skulle släppa in en misstänkt i villan, även om det var under uppsikt.

Från NA:
(min fetning)

"Nu har tingsrätten fattat ett beslut om huruvida avspärrningarna ska vara kvar eller tas bort.

"Av vad som kommit fram i målet finner tingsrätten att det fortfarande finns anledning att anta att NN:s bostad kan ha betydelse för utredningen om brottet", skriver tingsrätten i sitt beslut.

Tingsrätten anser att ingen för närvarande har behov av bostaden och att avspärrningarna ska vara kvar. Enligt tingsrätten har polisen sett till att 45-åringens anhöriga haft tillfälle att "både sköta bostaden och att hämta de saker som de önskar"
."

https://www.na.se/logga-in/misstankte-hjarstamordaren-ville-hava-avsparrningarna-sa-blev-beslutet
Citera
2019-12-14, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Var det verkligen HD???

Jag har mycket svårt att tro att man skulle släppa in en misstänkt i villan, även om det var under uppsikt.

Från NA:
(min fetning)

"Nu har tingsrätten fattat ett beslut om huruvida avspärrningarna ska vara kvar eller tas bort.

"Av vad som kommit fram i målet finner tingsrätten att det fortfarande finns anledning att anta att NN:s bostad kan ha betydelse för utredningen om brottet", skriver tingsrätten i sitt beslut.

Tingsrätten anser att ingen för närvarande har behov av bostaden och att avspärrningarna ska vara kvar. Enligt tingsrätten har polisen sett till att 45-åringens anhöriga haft tillfälle att "både sköta bostaden och att hämta de saker som de önskar"
."

https://www.na.se/logga-in/misstankte-hjarstamordaren-ville-hava-avsparrningarna-sa-blev-beslutet

Jag tänker ju att det kanske är döttrarna. Om de behöver något som finns hos SD.
Citera
2019-12-14, 13:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tillbaks till hundarna som diskuterats:

Är urusel på att hitta gamla artiklar, men hittade denna som iaf bekräftar att hundar varit på plats i söket av Lena. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/l10rAM/polischef-hon-borde-ha-hittats-tidigare

Jag minns att hundföraren hette nåt på M, kan ha varit Mats. Ska se om jag kan hitta artrikeln där det står att han blev beordrad att avsluta söket, trots att hans hund var ivrig och drog åt ett visst håll. Jag vet t.o.m att jag sett honom uttala sig framför kamera. Är 100% säker på det! Det torde ha varit runt 20e maj 2018.

Privatpersonen däremot heter Erik och han var ute med sin hund, som också drog mot planket.

Jag minns ett videoreportage från media i samband med att kroppen hittades.
Då intervjuades boende i området, som hade gått med hund nära planket och han (en medelålders man) berättade hur hans hund varit intresserad av planket och dragit dit under tiden hon var förvunnen. Som jag minns det var den intervjuade personen upprörd över att polisen inte hittat henne tidigare.

Det är möjligt att denne Erik var samme person, med det är inget jag minns längre. Det finns en artikel med en privatperson som berättar om att hans hund drog på ett sätt mot planket som hunden aldrig gjort tidigare. Tror att artikeln är citerad här någonstans.

Någon intervju med en hundförare kan jag inte minnas. Dessutom misstänker jag (utan att veta) att man enbart överlät intervjuer till polisens presstalesman eller åklagare, då det var locket på redan från start.

Det enda jag minns om M, är de artiklar som skriver om Mats Rupla, chef för hundenheten (fritt ur minnet nu ) som var upprör över att L*ena inte hade hittats tidigare. Någon videointervju med honom minns jag inte.

Jag tycker att jag lyssnat och läst det mesta, men kan naturligtvis missat eller glömt något.
Citera
2019-12-14, 13:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag tänker ju att det kanske är döttrarna. Om de behöver något som finns hos SD.

Det är vad jag också tror.
De har väl både sina kläder, datorer, mobiler och böcker mm där.

Sedan vet jag inte hur man gör med skötsel av en flispanna (eller vad det nu heter/var). Men som jag minns min granne berättat måste det fyllas på med flis för att huset ska kunna hålla värmen, vilket de tyckte var jobbigt när de var borta en längre tid från huset.

Kanske man har haft någon tekniker från ett sådant bolag där för att sköta pannan och kolla att allt är ok när det gäller den biten.
Citera
Medlem
Citat:
Polisen JJ som begärts häktad för
våldtäkt.

http://corruptiosweden-bilder.blogspot.com/2014/08/poliser-jorgen-jansson-och-maria-hard.html?m=1

Någon som vet om han varit inblandad i
utredningen av mordet på LW?

Någon som vet om LW och han kände
varandra?

Vilket rötägg! Kände "vår" MGM och han varandra??
Citera
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja det framstår som att såväl LW och SD har drabbats av vad som brukar beskrivas som 40 års kris. Inte bara risken att nesligt bli upptäckt men även risken för var andra i gemensamma sammanhanget lägger sina sympatier. GC kretsen är ju bekant med HD också. Hon blir ju "backstabbed" av såväl maken som pastorn som vigde henne. Jag vet inte hur trevlig och cool någon ska vara för att bortse från det.

Då det bor ett antal församlingsmedlemmar i det direkta grannskapet är det nog uteslutet att LW kunnat räknat med att bo kvar när dom blev avslöjade. Hur många av dom som också är GC:are kan man fråga sig.

Återstår att hon inte förstod att det skulle avslöjas eller att hon tänkte fly bygden med älskaren. Det finns uppgifer i tråden att hon såg sig själv som ofelbar.

Då några i GC kretsen och församlingen måste varit medvetna om det långvariga slemhinnegnuggandet är det lätt att moralisera över att dom inte agerat med tanke på offret HDs utsatthet.

Kanske detta avkortade inlägg kan ge oss en hint.
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Ja, jag kände till relationen med SD. Vet inte exakt hur länge, men länge. Jag tror att L*na länge såg SD som en nära vän. Hon trodde att de skulle bilda familj, att de skulle gå från hemligt till officiellt. Det var också något som SD bedyrade att de skulle. Det bedyrade han dock inte inför andra. Det är möjligt att han menade det när han sa det, men det var inget han tog fasta på.

Lena såg inte HD som en vän. JG har jag ingen aning om. Hon berättade om diverse personer hon försökte få i hop det med genom åren, men jag har aldrig riktigt orkat sätta mig och jämföra alla namn på alla möjliga snubbar i min konversation med L*ena med de namn som förekommer här i tråden. Jag är en usel FB-deltagare. Alls inte lika driven som dig och flera av dina kreativa kollegor.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-12-14 kl. 13:22.
Citera
2019-12-14, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Om du har skrivit det efter att hon blev Skäligen misstänkt så missade jag det. Låter som ett ganska tunt alibi då med andra ord om du har sanningsenliga källor.

Källorna kan ha fått information om alibi direkt från den misstänkta?
Citera
2019-12-14, 13:25
Medlem
Citat:
Då det bor ett antal församlingsmedlemmar i det direkta grannskapet är det nog uteslutet att LW kunnat räknat med att bo kvar när dom blev avslöjade. Hur många av dom som också är GC:are kan man fråga sig.

Återstår att hon inte förstod att det skulle avslöjas eller att hon tänkte fly bygden med älskaren. Det finns uppgifer i tråden att hon såg sig själv som ofelbar.

Då några i GC kretsen och församlingen måste varit medvetna om det långvariga slemhinnegnuggandet är det lätt att moralisera över att dom inte agerat med tanke på offret HDs utsatthet.

Kanske detta avkortade inlägg kan ge oss en hint om att hon inte tänkte.

Från Blessedfruits inlägg som du citerade
Citat:
Lena såg inte HD som en vän. JG har jag ingen aning om. Hon berättade om diverse personer hon försökte få i hop det med genom åren

Det kanske inte då var så att det givet var så att män misstolkade oavsiktliga signaler? Utan att LW kanske raggade ganska offensivt?
Frågan är om hon var lite barnsligt romantiker, eller kanske sexmissbrukare?
Citera
2019-12-14, 13:28
Medlem
Citat:

Kanske detta avkortade inlägg kan ge oss en hint.

Självklart hade både hon och han kunnat bo kvar! Vi lever inte under medeltiden så måla inte upp de religiösa värre än de är i dagens läge! GCkretsen tyckte väl heller inte att det angick dem. Du får en enkel resa till Dramaten i jul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in