2019-12-02, 17:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Då det förekommit dementier om uppgifter att LWs och NWs relation även vid tidpunkten för mordet var ansträngd så kommer detta utdrag från Örebros åklagarmyndighet indikera motsatsen. Såtillvida LW ogillade att hennes äldsta barn ägnade sig åt brott.

Åtalsunderlåtelsen där NW erkänt brott är daterad 2018- 05-16 då hans mammas illa tilltygade kropp fortfarande låg bakom planket ( -och dom klantiga poliserna irrade omkring I vivallaskogen).

Frågan är om stölden kan ha något samband med mordet?

Ringa stöld avser ett egendomsbrott av något vars värde understiger 1000 sek i värde och ger böter eller fängelse i högst 6 mån,
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Ringa_st%C3%B6ld

Har din spökröst kvittrat igen?
För jag kan gissa att det här är inget du kom på själv.

Och är datumet då åtalunderlåtelsen sker?
Och när skedde brottet?

vilket sätt tror du att det här har med mordet att göra?

Finns inga gränser för dig.
Citera
2019-12-02, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Och när skedde brottet?

Det finns inga gränser för @Snor-Johan

Först hade @Snor-Johan SD som sin absolut säkra Gärningsperson, sedan därefter blev det plötsligt NW som var den säkra Gärningspersonen, sedan vände @Snor-Johan på steken ytterligare en gång till och fick med säkerhet fram att HD var den rätta Gärningspersonen och SD, som endast en liten stackars medhjälpare som fick städa upp efter HD, nu är @Snor-Johan tillbaka på ruta två igen och där står ju som bekant NW

@Snor-Johan vet nog inte riktigt hur vederbörande skall ha det med sin Gärningsperson i detta fallet

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-12-02, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Och när skedde brottet?

Vad menar du med att det inte finns gränser för SJ? Jag fattar inte den.
Jag tycker informationen om NW är intressant. Vill minnas att det har diskuterats vad LW pysslade med helgen innan hon försvann. en sak kan ju ha varit att lösa sonens bekymmer, genom samtal med honom och pappan t ex i synnerhet inför den resa hon skulle ge sig iväg på Enligt LWs sociala medier så hade hon en relation med NW och vad jag har hört var den rätt så nystartad efter flera års konflikter. Då måste den aktuella händelsen varit en rejäl spricka i kristallen.
Citera
2019-12-02, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag tycker informationen om NW är intressant. Vill minnas att det har diskuterats vad LW pysslade med helgen innan hon försvann. en sak kan ju ha varit att lösa sonens bekymmer, genom samtal med honom och pappan t ex i synnerhet inför den resa hon skulle ge sig iväg på Enligt LWs sociala medier så hade hon en relation med NW och vad jag har hört var den rätt så nystartad efter flera års konflikter. Då måste den aktuella händelsen varit en rejäl spricka i kristallen.

Nu när du är tillbaka i tråden. Hur låg det till med HD:s alibi?
Citera
2019-12-02, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Nu när du är tillbaka i tråden. Hur låg det till med HD:s alibi?

Enligt mina källor hade (har) hon alibi. Trodde jag hade förklarat det?
Citera
2019-12-02, 18:46
Medlem
Citat:
Enligt mina källor hade (har) hon alibi. Trodde jag hade förklarat det?

Om du har skrivit det efter att hon blev Skäligen misstänkt så missade jag det. Låter som ett ganska tunt alibi då med andra ord om du har sanningsenliga källor.
Citera
2019-12-02, 18:50
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Skulle uppskatta om du kan lägga upp en bild på informationen istället för en ihopbakad text med egna kommentarer.

En åtalsunderlåtelse antecknas i belastningsregistret, men N*a finns inte synlig vid koll på MrKoll.

Vill du ge sken av att NW har gjort en snabb kriminell uteckling från snatteri till mord?

SD sitter på Sannolika oavsett om NW snattat eller inte.

Finns ju en del som debuterat med mord
Citera
2019-12-02, 18:50
Medlem
Det här fallet blir bara konstigare och konstigare.
Vad är det som händer och varifrån kommer plötsligt alla dessa nya uppgifter?
Varför inte tidigare i så fall?
Det är frågor jag ställer mig nu.
Citera
2019-12-02, 19:15
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Finns ju en del som debuterat med mord

Jag vill inte tro att en 17 åring klarar av att bära på ett mord utan att berätta det för någon
Citera
2019-12-02, 19:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

När skedde brottet?
Kan inte varit precis då?

Det här borde varit sådant de har pratat om mycket tidigare?
Naturligtvis är det inte roligt för föräldrarna när barnen gör sådana här saker: Men vi vet inget vad det handlade om. Kan ha varit mindre allvarligt.

Från ringa stöld till mord.
Killen var 16 år när mordet skedde.

Den som nu sitter inne på sannolika skäl för mordet, skulle han då vara oskyldig medan NW var den skyldige, eller vad handlar det här om menar ni?

Jag anser att det är mycket okänsligt, oanständigt, smaklöst (jaa, jag har inte ord för det) på det sätt som Snoris lägger ut hela åtalsunderlåtelsen, med namn och p-nr, det kopplat till att det kunde ha med mordet att göra.

Nu får jag nästan fnatt av Snoris, hur hårt han har gått åt NW redan tidigare. Pekat med hela handen och kallat honom mycket, mycket nedsättande saker (även nedsättande saker om hans kropp) och insinuerat på både att han har använt både anabola och narkotika.

Nä, han har tappat all respekt för hur man kan prata med människor och hur man kan lägga upp resonemang runt en teori som man har, utan att grovt kränka personer.

NW har inte varit misstänkt för mordet och han har förlorat sin mor.
Citera
2019-12-02, 19:32
Medlem
Det är @Snor-Johan som drar upp NW på nytt igen

Jag tycker personligen, att man från och med nu, lämnar LW:s tre barn utanför de fortsatta tråd-diskussionerna, som jag tidigare låtit framföra, så vet jag med säkerhet att NW har ett vattentätt alibi för den sena måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 och som bekant, borde vara för samtliga tråd-deltagare och skribenter, att det är SD som sedan länge sitter häktad på sannolika skäl för att tidigare ha bragt livet om LW, dessutom hämtades den mordmisstänkte SD in med hjälpa av en hel insats-styrka under Augusti månad, men det tycks de allra flesta tråd-deltagare ha glömt bort, framför allt då @Snor-Johan som också anser att SD är en fullständigt normal Familjefar ... vad nu vederbörande har fått detta ifrån, övergår åtminstone mitt förstånd.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-12-02, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det är @Snor-Johan som drar upp NW på nytt igen

Jag tycker personligen, att man från och med nu, lämnar LW:s tre barn utanför de fortsatta tråd-diskussionerna, som jag tidigare låtit framföra, så vet jag med säkerhet att NW har ett vattentätt alibi för den sena måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 och som bekant, borde vara för samtliga tråd-deltagare och skribenter, att det är SD som sedan länge sitter häktad på sannolika skäl för att tidigare ha bragt livet om LW, dessutom hämtades den mordmisstänkte SD in med hjälpa av en hel insats-styrka under Augusti månad, men det tycks de allra flesta tråd-deltagare ha glömt bort, framför allt då @Snor-Johan som också anser att SD är en fullständigt normal Familjefar ... vad nu vederbörande har fått detta ifrån, övergår åtminstone mitt förstånd.

Mvh/ @JokerMannen

Enligt bekant med familjen så var NW hos LW den aktuella kvällen.
Då förmodar jag att syskon eller teknik ger honom det vattentäta alibi du nämner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in