2019-12-14, 11:26
Medlem
https://www.magasinetparagraf.se/nyheter/kronikor/196641-ett-ar-med-joakim-lamotte/?fbclid=IwAR2G39to4iOes6J-13WlI95p6RNMhaT68XBXBNRHLJz4-9qkwVOeC2Nl7Qo

Han är en pajas som majoriteten av folket här!
Rasistisk jävla pack! Vita apor är ni...OO AA OO AA
Citera
2019-12-14, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Tror de flesta här är överens om att Lamotte provocerar ...

Jag ser en individ som försöker prata lugnt och sansat. Blir man provocerad av detta, så har man grava problem. Polisen är ju också provocerande om de är närvarande i dessa områden. Ser du inte hur fel det är i ett samhälle.

Du svarade inte på frågorna heller.
Citera
2019-12-14, 11:29
Avstängd
HarryScheinens avatar
Varför fick Lamotte kicken från SVT, och varför har han ingen tjänst inom annan traditionell media, och vad är hans egentliga agenda, och hur seriös är hans swish-jornalistik egentligen (eller handlar det enbart om swish), är han rent av en bitter och utfryst figur av samma snitt som Katerina Janouch? Många frågor som väcks kring denne "udda figur".
Citera
2019-12-14, 11:30
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Yeah, right! Och DNs agenda är att i lugn ton sprida liberalismens vackra budskap ...

De som läser DN är total befriade från att ha egna åsikter.
Citera
2019-12-14, 11:31
Medlem
Citat:
Det är inte enbart invandrare som blir våldsamma när de provoceras!

Minns du inte överklass-safari i Saltsjöbaden ... https://www.youtube.com/watch?v=MU77bHy0Wcs

Det var da en rigtig fin og konstruktiv video du der lagde ind.

Den viser hvordan man fredeligt og roligt besøger områder som adskiller sig fra flertallet af områder.

Man tale fredeligt og roligt med områdets beboere, og de argumenterer på civiliseret vis for deres synspunkter.

Det er et mønstereksempel på opsøgende journalistik.

Mønsterjournalistik må og kan udføres i alle områder så længe journalistikken omhandler områder som ikke bebos af indvandrere.

Lamotte udbreder nu mønsterjournastikken til de områder hvor det hidtil har været tabu at bedrive mønsterjournastik - det er stærkt påkrævet og nødvendigt - så stor tak til Lamotte.
Citera
2019-12-14, 11:31
Medlem
Fregrettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SopperoGossen
Hur vet vi att Lamotte inte har typ skrikit fucking blatteungar eller något sådant innan han började filma för att helt enkelt hetsa upp ungdomarna och få det han vill ha på film?

Tror du det själv eller? Då kommer globo käpphästhomopolisen och ingriper för HMF på momangen.
Citera
2019-12-14, 11:32
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Det var da en rigtig fin og konstruktiv video du der lagde ind.

Den viser hvordan man fredeligt og roligt besøger områder som adskiller sig fra flertallet af områder.

Man tale fredeligt og roligt med områdets beboere, og de argumenterer på civiliseret vis for deres synspunkter.

Det er et mønstereksempel på opsøgende journalistik.

Mønsterjournalistik må og kan udføres i alle områder så længe journalistikken omhandler områder som ikke bebos af indvandrere.

Lamotte udbreder nu mønsterjournastikken til de områder hvor det hidtil har været tabu at bedrive mønsterjournastik - det er stærkt påkrævet og nødvendigt - så stor tak til Lamotte.

What ever. Jag förväntar mig inte sympatier på FB.
Citera
2019-12-14, 11:33
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Nej, de flesta anser nog att Lamotte (eller vem som helst) får åka till ett område och erbjuda folk att säga sin åsikt på hans kanal, utan att få mordhot, bli missandlad och få sin utrustning stulen.

Det är fler journalister som blivit attackerade - är dessa också bara ute för att provocera?
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6636262
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/se-tv-teamet-attackeras-pa-rinkeby-torg
Senast redigerad av 15minFame 2019-12-14 kl. 11:43.
Citera
2019-12-14, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarryScheinen
Varför fick Lamotte kicken från SVT, och varför har han ingen tjänst inom annan traditionell media, och vad är hans egentliga agenda, och hur seriös är hans swish-jornalistik egentligen (eller handlar det enbart om swish), är han rent av en bitter och utfryst figur av samma snitt som Katerina Janouch? Många frågor som väcks kring denne "udda figur".

Ja, det är så jävla konstruktivt fokusera på personen Joakim Lamotte, istället för på problemen han belyser.

Det var inte så upplysande på den tiden när alla hade tjänster på ”traditionell media” och public service. Indoktrineringen var liksom ännu skoningslösare då.

Edit: ”Utfryst” för att man är regimkritisk. Är det sådant du ser som positivt i ett samhälle?
Senast redigerad av Siix 2019-12-14 kl. 11:38.
Citera
2019-12-14, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarryScheinen
Jag vet inte så mycket om Lamotte, men frågorna som väcks hos mig är mer av snittet:
Vad håller polisen och pyroteknikerna på med?

Alla är vi olika.
Citera
2019-12-14, 11:39
Medlem
Citat:
What ever. Jag förväntar mig inte sympatier på FB.

Du skal da som alle andre have sympati når du kommer med oplysende indlæg som konstruktivt beskriver virkeligheden.

Jeg beskæftiger mig ikke med ukonstruktivt at sætte folk i kasser som der ingen mulighed er for at komme ud af.

Hvis du kommer med oplysende konstruktive indlæg fremover skal du selvfølgeligt have kredit for det.
Citera
2019-12-14, 11:41
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
På vilket sätt provocerar han? Sitt utseende? Jag ser inte att han stör eller säger något provocerande.

Vi har sett flera exempel på olika journalister & TV-team som attackerats i förorterna, har även dessa på något vis "provocerat"?

"De flesta här är överens"..... nej, det är dom inte & även om dom vore, så är det inget argument.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in