2019-12-14, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kissdroppe
Du kanske ska läsa inläggen innan du börjar anklaga folk för att inte fatta "enkel logik". Problemet verkar ligga hos dig och inte mig. Är du förmögen att tänka på egen hand?

Helt rätt. Ingen har sagt att det inte stämmer.

Någon poängterade att det här är Lamottes affärsidé. Återigen, personen la ingen politisk vikt i det - han konstaterade enbart hur det fungerar.

Den andra skribenten börjar då skrika om att ovanstående är en "vänster PK-idiot". Och det var det jag undrade över. Varför är man en "vänster PK-idiot" för att man konstaterar fakta?

Hans ursäkt till varför han kallade honom vänster PK-idiot, var för att kommunister och vänstermänniskor tidigare kallat honom rasist och nazist. Det innebär tydligen att han kan kalla invandringskritiker för "vänster PK-idioter". Det är vad jag ifrågasätter, inte "affärsidén".

Tidigare var det nästan uteslutande vänsteranhängare som ägnade sig åt att försöka omyndighetsförklara folks åsikter genom att kategorisera dem som X och Y. Men tyvärr har nu även lågintelligenta inom högern började ägna sig åt samma oärliga tekniker - mot sina egna, dessutom!

Den här tråden är däremot ett lågvattenmärke, så jag kanske inte ska förvänta mig något annat. Den här tråden tycks fyllas av högerns svar på irrationella feminister och vänstermuppar.

Så som du skriver så är du själv inkluderad i det lågvattenmärke som du påstår fast åt vänster hållet.
Citera
2019-12-14, 10:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sdhataren
Lamotte är ju också väldigt provocerande och älskar när det blir sånna här reaktioner, för få får han lite uppmärksamhet och swishdonationer från sina följare....
Naturligtvis inte rätt sätt o bete sej som gängen gjorde men va hade han där o göra???

Hur korkad är du? Han rör sig vart han vill. Det är inte Nordkorea du bor i även om vi är på god väg dit.
Sverige är ett djupt dysfunktionellt land just pga personer som resonerar som du gör.
Citera
2019-12-14, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Inget nytt under solen alltså. Låtit likadant i 30 år nu. Inte undra på allt går alltmer åt helvete.
Ingen vågar se problemen. Ingen vågar fatta de obekväma och riktigt hårda besluten.

Det blir fler fritidsgårdar och mer saft och bulle. Och mer insatser mot rasism, men såklart inte invandrarnas rasism gentemot den vita befolkningen.

Ungefär så, ja. Och det värsta är att de förökar sig som kaniner. Ungarna föds in i det och känner inte till något annat. Det är normalt att bränna bilar och kasta sten mot räddningstjänst och polis. Och så finns det de som tycker att Lamotte inte har där att göra för att han visar det vi andra inte ska se: det stora svenska misslyckandet.
Citera
2019-12-14, 10:26
Medlem
Kissdroppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaos
Så som du skriver så är du själv inkluderad i det lågvattenmärke som du påstår fast åt vänster hållet.
Du har försökt få min uppmärksamhet ett bra tag, så nu har du den.

Vad gör mig till vänster?
Citera
2019-12-14, 10:28
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Så du tycker det är ok att ta till våld mot någon som mobilfilmar?
Eller menar du att Lamotte själv har hyrt in våldsblattarna för att få uppmärksamhet?

Har inte sagt att det är ok att ta till våld eller menar att han "hyrt in" någon - säger bara att det är precis den effekten han söker med sina så kallade live-sändningar! Han när sig på den här typen av konflikter.
Citera
2019-12-14, 10:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kissdroppe
Du kanske ska läsa inläggen innan du börjar anklaga folk för att inte fatta "enkel logik". Problemet verkar ligga hos dig och inte mig. Är du förmögen att tänka på egen hand?

Helt rätt. Ingen har sagt att det inte stämmer.

Någon poängterade att det här är Lamottes affärsidé. Återigen, personen la ingen politisk vikt i det - han konstaterade enbart hur det fungerar.

Den andra skribenten börjar då skrika om att ovanstående är en "vänster PK-idiot". Och det var det jag undrade över. Varför är man en "vänster PK-idiot" för att man konstaterar fakta?

Hans ursäkt till varför han kallade honom vänster PK-idiot, var för att kommunister och vänstermänniskor tidigare kallat honom rasist och nazist. Det innebär tydligen att han kan kalla invandringskritiker för "vänster PK-idioter". Det är vad jag ifrågasätter, inte "affärsidén".

Tidigare var det nästan uteslutande vänsteranhängare som ägnade sig åt att försöka omyndighetsförklara folks åsikter genom att kategorisera dem som X och Y. Men tyvärr har nu även lågintelligenta inom högern började ägna sig åt samma oärliga tekniker - mot sina egna, dessutom!

Den här tråden är däremot ett lågvattenmärke, så jag kanske inte ska förvänta mig något annat. Den här tråden tycks fyllas av högerns svar på irrationella feminister och vänstermuppar. Ifrågasätt någon av dessa autister och man får hela Samhall efter sig.
Du är off topic som helvete. Men, Vi måste förhålla oss till den faktiska verkligheten. https://nyheteridag.se/lofven-naziststamplar-moderaterna-och-sverigedemokraterna/
Stefan Löfven är därför en vänsterbliven kommunist. Jag använder bara samma logik.

All kritik är äcklig kommunism
Citera
2019-12-14, 10:30
Medlem
Kissdroppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Du är off topic som helvete. Men, Vi måste förhålla oss till den faktiska verkligheten. https://nyheteridag.se/lofven-naziststamplar-moderaterna-och-sverigedemokraterna/
Stefan Löfven är därför en vänsterbliven kommunist. Jag använder bara samma logik.

Helt rätt. Stefan Löfven kallar någon för något, så du kallar invandringskritiker för "vänster PK-idioter" - helt utan anledning.

Jobbar ni inte på Samhall idag?
Citera
2019-12-14, 10:31
Medlem
Ornus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Har inte sagt att det är ok att ta till våld eller menar att han "hyrt in" någon - säger bara att det är precis den effekten han söker med sina så kallade live-sändningar! Han när sig på den här typen av konflikter.
Men det er fortsatt ikke problemet. Problemet er jo konflikt-villigheten til de han filmer.
Citera
Medlem
Citat:

Han är en av de modigaste journalisterna i landet. Och han gör det jobb kassa gammelmedia varken vågar eller vill utföra.

Lamotte skall ha all uppbackning och beröm han kan få.

Önskar honom alla pengar i världen, så att han kan fortsätta med sitt viktiga arbete.

Men jag förstår att lågintelligenta kräk som du hellre när vänsterblivna journalister i SVT-huset.
Senast redigerad av blueberrycake 2019-12-14 kl. 10:35.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme

Nu har väktarna fått nog.
https://www.expressen.se/gt/vaktare-stoppas-fran-att-patrullera-i-kronogarden/
Citera
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
JO ankdammspolitruker som Flintfeldt o M - alla i Mp - RumpNisse Morgan o Mygelman o
de flesta azozialdemokrater - det är därför landet ser ut så här i motsats till Ungern o Saudi
Igen, det är vuxna män som beter sig så här. Jag anser att vuxna har eget ansvar.
Citera
2019-12-14, 10:32
Bannlyst
Citat:
Är det han som är ansvarig för hur Sverige ser ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in