Citat:
Ursprungligen postat av
jonte400
Men fattar du inte enkel logik. Alla arbetar, inte alla men hederliga medborgare. Lamotte är journalist som bevakar utvecklingen i det svenska samhället gällande segeration. Vad är problemet för dig??
Du kanske ska läsa inläggen innan du börjar anklaga folk för att inte fatta "enkel logik". Problemet verkar ligga hos dig och inte mig. Är du förmögen att tänka på egen hand?
Citat:
Ursprungligen postat av
Klaos
Joakim har som affärsidé att bidra med live sändning och frågor till folket alltså journalistik.
Han var inte provocerande över huvud taget. Korkade folket som var där kunde bemött på ett mer civiliserat sett än vad som skedde. Händelseförloppet var överdrivet från de som var där och kastade bangers och försökte vandalisera Joakim's kamera. Det är ett brott.
Här kommer citat från brottsbalken.
12 kap. Om skadegörelsebrott
1 § Den som förstör eller skadar egendom till men för någon annans rätt till den döms för skadegörelse till fängelse i högst två år. Lag (2017:442).
Helt rätt. Ingen har sagt att det inte stämmer.
Någon poängterade att det här är Lamottes affärsidé. Återigen, personen la ingen politisk vikt i det - han konstaterade enbart hur det fungerar.
Den andra skribenten börjar då skrika om att ovanstående är en "vänster PK-idiot". Och det var det jag undrade över. Varför är man en "vänster PK-idiot" för att man konstaterar fakta?
Hans ursäkt till varför han kallade honom vänster PK-idiot, var för att kommunister och vänstermänniskor tidigare kallat honom rasist och nazist. Det innebär tydligen att han kan kalla invandringskritiker för "vänster PK-idioter". Det är vad jag ifrågasätter, inte "affärsidén".
Tidigare var det nästan uteslutande vänsteranhängare som ägnade sig åt att försöka omyndighetsförklara folks åsikter genom att kategorisera dem som X och Y. Men tyvärr har nu även lågintelligenta inom högern började ägna sig åt samma oärliga tekniker - mot sina egna, dessutom!
Den här tråden är däremot ett lågvattenmärke, så jag kanske inte ska förvänta mig något annat. Den här tråden tycks fyllas av högerns svar på irrationella feminister och vänstermuppar. Ifrågasätt någon av dessa autister och man får hela Samhall efter sig.