2019-12-14, 09:03
Medlem
Kissdroppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Invandrare blir provocerade av allt. De mest lättkränkta av alla. Kritisera islam, invandring, dödsskjutningar eller våldtäkter så har du ett "håll käften jävla svennehora" och mordhot. Känns det som ett bra samhälle ni vänster PK-idioter har skapat?
Är han en vänster PK-idiot, bara för att han synar Lamottes affärsidé?
Citera
2019-12-14, 09:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kissdroppe
Varför är Lamottes affärsidé så jävla intressant då? Det finns väl miljoner affärsidéer och majoriteten är värre än vad han gör.
Citera
2019-12-14, 09:07
Medlem
Tillssons avatar
Pöbelns logik "Det är kvinnans fel att hon blev våldtagen, för om hon inte varit på platsen där hon blev våldtagen så hade hon inte blivit våldtagen där."
Citera
2019-12-14, 09:09
Medlem
Jag vet inte riktigt hur folk tänker när de röstar på visst parti. Enligt mig själv röstar man på parti som man känner igen sig själv i. Jag känner igen mig i ett parti som kan bygga vidare på ett land som en gång var skapat till för. Något historien har drivit fram ett kraftfullt land som tar hand om varandra. Joakim's besök i Trollhättan är djupt nedvärderande hur vi svenskar beter oss mot andra. Stefan Löfven borde skämmas och låsas in i någon låda med något hemskt inuti. Han har dragit landet så långt ner i botten att det inte finns möjlighet att han själv skulle klara av att rädda det som har hänt. Ekonomin i Sverige kommer vara i stort påfrestande att vi snart kommer gå i konkurs. SD kommer att öka efter att det här har kommit ut. Jag hoppas innerligt att svenskarna börjar bry sig om svenskarna.
Senast redigerad av Klaos 2019-12-14 kl. 09:12.
Citera
2019-12-14, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogstrollett
”Brukar” är ju ett starkt ord. Han har gjort 4 eller 5 såna rapporter på ett år. I övrigt sitter han mest och tigger pengar på Facebook.
Det var ju just för att han provocerat dessa människor och gick ut med att han skulle åka dit som gjorde att han stötte på dessa människor. Hade inte varit upplopp där om inte Joakim åkt dit.
Det är väl upplopp på Kronogården nästan varje natt? Är Joakim där varje gång?
Citera
2019-12-14, 09:11
Medlem
Kissdroppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Varför är Lamottes affärsidé så jävla intressant då? Det finns väl miljoner affärsidéer och majoriteten är värre än vad han gör.
Du undviker frågan.

Varför är man, enligt dig, en vänster PK-idiot bara för att man påpekar vad Lamottes affärsidé är?
Citera
2019-12-14, 09:17
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Till alla lågbegåvade här

Det spelar ingen roll om Joakim är på plats och filmar för att tjänar pengar. Han har i laglig mening all rätt att vara där precis som vem som helst. Därför är det inget argument.

Att alla dessa läkare, rymdforskare, lärare på något vis fått för sig att det är deras ort är ett fel i klantänkandet?

Att fly från krig. Tilldelas kläder, en varm lägenhet och tekniska prylar skulle väl få vem som helst att må bra. Tacken är att förstöra och ta över samhället. Mycket viktigt ur journalistisk synpunkt att förmedla detta till svenskarna.

Exakt.

Vill jag gå dit och spatsera kl 12 på natten med guldklocka på armen ska jag fan få göra det. Vi lever i Sverige och det är alla svenskars land. Det är inte "deras territorie".

Blir jag rånad och slagen där så är det svenska rättsstatens fel och fallerande, inte mitt egna.
Citera
2019-12-14, 09:20
Avslutad
Det borde inte ens handla om att vara för eller emot Lamotte, utan om för eller emot våldsamma ligister. Och om vi vill ha en demokrati och yttrandefrihet, där vem som helst ska kunna befinna sig i vilket område som helst. Han står inte direkt på torgen och skriker ”dra hem era jävla blattar”, han säger i princip ingenting provocerande på plats.

Man får såklart tvivla hur mycket man vill på hans agenda men det enda han gör på plats är att säga ”vill du prata och berätta hur du ser på saker, och varför du ser det så”. Något värre gör han ju inte i sändningarna, och de invandrare som är emot honom men har varit villiga att PRATA har fått göra det.

Det här kan därför omöjligt ses som en uppvigling till ett våldsamt beteende även om man tycker illa om honom, och de kan även göra som alla andra gör och har gjort tidigare: Svara på hans frågor, eller skita i honom.

Även invandrare som är emot honom har gjort så i sändningar förr, dessa väljer däremot en helt annan väg och betee sig hotfullt och våldsamt. Annars hade det här varit ur världen och Lamotte hade inte fått sina stålar och man hade kunnat visa hur fredliga de är. Osv.

Varför vill man inte hellre förespråka det bara för att man ogillar Lamotte!? Att man helt enkelt bemöter honom utan att gå till den formen av attacker. Något som exakt alla skulle vinna på. Inte minst invandrare. Eller snarare: framförallt invandrare!

Beteendet nu är olagligt och/eller odemokratiskt. Att åka dit och fråga folk vad de tycker, där man såklart även har all rätt att tycka annorlunda, är lagligt och demokratiskt. Det spelar ingen som helst roll om det så är en Miljöpartiets partiledare eller Lamotte som ställer frågorna, man har fortfarande ett val.
Citera
2019-12-14, 09:21
Medlem
Citat:

Hellre att Lamotte blir miljonär på att synliggöra Sveriges förfall, än att Aftonbladet tjänar ytterligare pengar på propagandan som lett till förfallet.
Citera
2019-12-14, 09:22
Bannlyst
Citat:
Du undviker frågan.

Varför är man, enligt dig, en vänster PK-idiot bara för att man påpekar vad Lamottes affärsidé är?
Anser du att du är moraliskt överlägen för att du anser det fel att en kille åker till en förort för att fråga frågor? Vad är det du anser vara så fel? Att Lamotte får pengar för att vänstermuppar hatar honom?
Finns det inte betydligt värre verksamheter att belysa i dagens materialistiska samhälle?
Citera
2019-12-14, 09:25
Medlem
Snarkarens avatar
Citat:
Du undviker frågan.

Det är valfritt att sponsra honom om man vill, det är ingen ren direkt affärsidé.
Citera
2019-12-14, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
text
.

Böter hjälper bara mot arbetare som måste betala med sina egna pengar, lever man på bidrag är det oväsentligt. Att låta dom härja runt verkar inte fungera heller, dom kan då flytta fram sina positioner och ta över större ytor i samhället.

Lösningen tror jag är att identifiera dom som är mest framåt alltså dom i ledarpositioner, vilket oftast brukar vara ytterst fåtal individer. Sätt dit dom hårt och se till att dom försvinner från området vilket kommer försvaga gruppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in