2019-12-14, 01:10
Medlem
Kanske de bara inte har nån lokal?
Det har ju varit ett problem tidigare :-)
Citera
2019-12-14, 01:11
Medlem
Diskuterarns avatar
Dessa människor beter sig 100 gånger värre än b*bi*ner, vad fan är det för fel på dem. Rösta på SD innan det blir värre än så här.
Citera
2019-12-14, 01:11
Medlem
Pengabingens avatar
Min analys: Lamotte kommer som en vanlig medborgare i Svearike till en stadsel i Trollhättan relativt nollställd vad har vi här, han är en hjälte som vågar riskera sin egen hälsa för sin nyfikenhet, vad han möts av är babbar som totalt visar att han inte hör hemma där detta område i trollhättan är inte hans land han får mottaga stryk i olika former, och vad ser man, en polis som står och får bangers och fyrverkerier i huvudet och nära på ber om ursäkt för att dom måste stå där och sedan beskyller medborgaren lamotte för vad har han för agenda o dyl, fy fan vad man mår illa över klippet och hur det är ställt i många områden i Svearike.
Citera
2019-12-14, 01:12
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Tja, USA tycker kanske inte jag är något direkt föredöme vad gäller samhällsbyggande i största allmänhet. Men någon poäng här och där har de kanske ändå.
Eller alternativt bara inse att dessa områden inte längre utgör offentligt område, utan snarare privat område, eller ännu snarare: en utdömd no-go-zon, ett pestsmittat babianreservat som ingen vettig människa vill vara ens i närheten av. Snuten kan lika gärna lägga ner, lämna bara skiten åt sitt ödsliga förfall. Vem fan orkar längre ens bry sig?

V har idag dom samma problem som USA har.
Dom kommer inte att nöja sig med att hållas i sina egna kvarter och att ingen framtid har dom.
Är man så gravt skadad att man inte pratar som en människa.. dom kan säkert inte sitt eget språk heller, det finns bara en väg, mer droger mer våld, att dom tar vad dom vill ha.
Dom där snubbarna får inte ens kvinnor av sin egen sort, det är det sista som dom får.

Vi har helvete på halsen, tänk dig dom där stackarna om tio år framåt. yalla uh uh uh ba ba knulla hora det försvinner inte av sig självt, samhället måste agera.
Citera
2019-12-14, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Det handlar inte om Ryssland eller om nazi Tyskland, det handlar om Sverige. Det handlar om dig och mig, det handlar om trygghet, det handlar om att jag skall kunna ge mitt barnbarn 20kr som han skall kunna cykla iväg med och köpa götta för, utan att jag som farfar skall behöva vara orolig för att han blir rånad förnedrad och misshandlad för. Som det är nu så kan jag inte ge mitt barnbarn en slant som han kan handla götta för, jag kan som farfar inte skämma bort honom med en märkes jacka, jag kan inte ens vara trygg med att han kommer tryggt till skolan varje dag. Det är inte längre en självklarhet, det har blivit en ständig oro. När kommer samtalet från min son? Som talar om att mitt barnbarn blivit rånad och förnedrad på väg hem från skolan. När jag som farfar och en relativt hård person skall ta lagen i egna händer. Jag slår och har så gjort många gånger hellre en människa än ett djur. Kalla mig gärna vad ni vänster äckel vad ni vill, men så är det.

Instämmer! Denna jävla oro, har tidigare generationer sluppit. Eller oro över sina barn/barnbarn, är naturligt. Men inte på denna nivå, och över saker som är helt horribla att behöva tänka på i Sverige.
Citera
2019-12-14, 01:15
Medlem
Pengabingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Instämmer! Denna jävla oro, har tidigare generationer sluppit. Eller oro över sina barn/barnbarn, är naturligt. Men inte på denna nivå, och över saker som är helt horribla att behöva tänka på i Sverige.

Vi hade en svarting i klassen per klass på åttiotalet.
Stackars våra barn.
Citera
2019-12-14, 01:19
Medlem
Vad fan förväntar ni er, jag bodde 'vägg i vägg' så att säga på andra sidan motorvägen i 2 år och det cirkulerade ständigt helikoptrar över kronogården och när flaxandet från dem tystnade så small det som bomber mest hela tiden, det är vardag i kronogården. Tur det var lugnt dagtid när man skulle hämta sina postpaket där hos kiosken.... Är det nåt nytt eller vad har jag missat?
Citera
2019-12-14, 01:26
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Vi borde ta efter USA hur dom arbetar, dom stod i en värre situation för 20 år sedan och har klarat upp det hela.
Att buset punktmarkeras, in med polis i områdena, ned med buset på marken, maskering av, visitering och fotografering, tatueringar, kännemärken, nolltolerans, jourdomstolar.
Det ska vara jobbigt att vara en gangster.

Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Polisen kan inte ge efter. Om det trappas upp så måste dom alltid trappa ännu mer.
Dom får aldrig backa.

Det funkar inte så vid en ordningsstörning, och det är verkligen inte med framgång som USA har forcerat fram. Kolla hur det idag ligger till med uppfattningen om polisvåld mot svarta/afroamerikaner. Inget önskvärt resultat direkt.
Sådant som visas i Lamotte´s klipp ett för löst scenario för att ens kunna applicera någon våldstrappa på, i generell mening.
Givetvis ingriper polisen om något ballar ur, men man gör det i punkt (mot enstaka), helst inte i helomfattning. Man är mycket försiktig kring risk för eskalering och det har sina anledningar bla beskrivet i artikel jag länkat sist i detta inlägg.
Nu syns det kanske inte helt i klippen från Lamotte, men den knuffas och skuffas en hel del. Många gånger ett bara ett fjantigt spel som pågår mellan poliserna och packet. Men - Polis jagar och lägger ned personer i vissa delar som ej syns i kamera, men som man hör beskrivas.

Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Du är så fel ute som det går att vara. Hela problemet är fabricerat från början till slut och är helt beroende av att maktmonopolet är degenererat och ovilligt att agera. Det är tankar som dina som driver vänstern. För att citera Moldbug:

Problemet är inte fabricerat. Däremot kan jag till viss del hålla med om att lösningsorientering är för trög, med hänvisning till den tveksamma politiska styrningen. Hittills har det inte spelat någon roll om det är sosserött eller lättmjölksblå styrning.
Tro mig, polisen önskar att man kunde få gå på hårdare.
Jag skiter fullkomligt i om vänstern finner poäng i resonemang likt mitt. Du är bra liten om du fastnar i tankebanan redan där...
Känns som att du har mycket att läsa/lära ikapp. Börja här:
https://www.newscientist.com/article/dn26081-crowd-control-policing-in-the-us-is-stuck-in-riot-mode/
Citera
2019-12-14, 01:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snygginggg
Jag tänker att du och dina liktänkande bör flytta till Ryssland. Paradiset där barn blir ihjälpåkörda och anses vara berusade och ha hoppat under bilen, där du blir tvungen att samla in pengar från hela världen för att bota din cancer. Där tusentals djur slaktas varje år, mitt på ljusa dagen i Hufvudstaden och där våldtäkter och misshandeln anses vara "famljeproblem". Еще вопросы, sötnos?

Mina liktänkande? ni ifrån två sidor är programmerade att...just vara idioter. All makt finns i mitten~conductor......ni är inte så smart som ni tror.

Globalism är en perfekt punkt ifrån all livets start.....att hålla er i schack. Är det inte så att den som håller alla egregores~tanke om religion/land/flagga kan spela ER ALLA i harmoni/kaos....

Nej du är inget....
Senast redigerad av Ashtaroth2 2019-12-14 kl. 01:31.
Citera
2019-12-14, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Är själv invandrare (från Norden) mina päron, nu döda blev (i dagens utryck) head huntade till Sverige för deras yrkes kunskap och vilja att arbeta, de tjötade hål i huvudet på mig att jag skulle plugga, jag är uppvuxen i (Hammarkullen ) om det skall spela någon roll. Men de gav mig ändå goda råd, lär dig tala svenska och ”lär” dig ett yrke, det gjorde jag, tycker att jag kan utrycka mig någorlunda civiliserat, och har ett jobb som är välbetalt, ett yrke som är mi. Hobby, att skruva med fordon.
Citera
2019-12-14, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godssouljah777
Alla invandrare är inte flyktingar. . De flesta Europeiska invandrarna är på Svenskens sida.

Nja, även de så kallade "välintegrerade" juggarna dansar på TikTok och gör narr över hur "svennar" är korkade och fega. De allra flesta invandrare är ekonomiska migranter.
Citera
2019-12-14, 01:32
Medlem
Snyggingggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ashtaroth2
Mina liktänkande? ni ifrån två sidor är programmerade att...just vara idioter. All makt finns i mitten~conductor......ni är inte så smart som ni tror.
Det var precis det jag menade, att sanningen är någonstans i mitten. Ingen form av radikalisering är bra:-) Men men. Ha en bra natt du också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in