Citat:
Ursprungligen postat av
Hursomhelsting
Vi borde ta efter USA hur dom arbetar, dom stod i en värre situation för 20 år sedan och har klarat upp det hela.
Att buset punktmarkeras, in med polis i områdena, ned med buset på marken, maskering av, visitering och fotografering, tatueringar, kännemärken, nolltolerans, jourdomstolar.
Det ska vara jobbigt att vara en gangster.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kaptenstjärt
Polisen kan inte ge efter. Om det trappas upp så måste dom alltid trappa ännu mer.
Dom får aldrig backa.
Det funkar inte så vid en ordningsstörning, och det är verkligen inte med framgång som USA har forcerat fram. Kolla hur det idag ligger till med uppfattningen om polisvåld mot svarta/afroamerikaner. Inget önskvärt resultat direkt.
Sådant som visas i Lamotte´s klipp ett för löst scenario för att ens kunna applicera någon våldstrappa på, i generell mening.
Givetvis ingriper polisen om något ballar ur, men man gör det i punkt (mot enstaka), helst inte i helomfattning. Man är mycket försiktig kring risk för eskalering och det har sina anledningar bla beskrivet i artikel jag länkat sist i detta inlägg.
Nu syns det kanske inte helt i klippen från Lamotte, men den knuffas och skuffas en hel del. Många gånger ett bara ett fjantigt spel som pågår mellan poliserna och packet. Men - Polis jagar och lägger ned personer i vissa delar som ej syns i kamera, men som man hör beskrivas.
Citat:
Ursprungligen postat av
rrpiper
Du är så fel ute som det går att vara. Hela problemet är fabricerat från början till slut och är helt beroende av att maktmonopolet är degenererat och ovilligt att agera. Det är tankar som dina som driver vänstern. För att citera Moldbug:
Problemet är inte fabricerat. Däremot kan jag till viss del hålla med om att lösningsorientering är för trög, med hänvisning till den tveksamma politiska styrningen. Hittills har det inte spelat någon roll om det är sosserött eller lättmjölksblå styrning.
Tro mig, polisen önskar att man kunde få gå på hårdare.
Jag skiter fullkomligt i om vänstern finner poäng i resonemang likt mitt. Du är bra liten om du fastnar i tankebanan redan där...
Känns som att du har mycket att läsa/lära ikapp. Börja här:
https://www.newscientist.com/article/dn26081-crowd-control-policing-in-the-us-is-stuck-in-riot-mode/