2019-12-13, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Att klubba ner dom på plats, eller på annat vis gå på offensivt direkt på plats ger tyvärr samma...

Jag har inte sagt att böter i efterhand hjälper eller stävjar problemet. Men det är iaf något som sker enligt rättsstaten vi nu lever i. Bättre än inget....

Sådant tänk skapar anledning till upptrappning...

OK herr polisstrateg, din lösning är alltså...böter?
Då kommer de givetvis att tänka tilll...

Snälla sluta.

Med ditt resonemang så har ju faktikt dessa unga grabbar helt rätt när de säger "vårt område". Du har ju gett bort det. Med den vetskapen att det är så lätta så kommer naturligtvis område efter område landet runt att "ockuperas".

Jag har hört ditt resonemag i flera år. Tycker du strategin har fungerat?
Citera
2019-12-13, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
De är dolda makthavare och ingifta i sosseadelssläkter. Samtidigt är de utvalda.

Ja, det är det som gör det så komiskt när Kajsa Klein - se länken nedan - ska låtsas å ena sidan vara en vanlig enkel människa å andra sidan ”forskare” (i vad?) och ”oberoende” opinionsbildare.

Mindre roligt är hur självklart de tycker det är att de ska ta polisresurser i anspråk för tjafs på twitter. Detta i ett Sverige där någon mitt under pågående sändning och polisbevakning lyckas ta en telefon från Lamotte.

Eftersom vi har begränsade polisresurser måste man prioritera mera framledes.

https://youtu.be/kmoxynIgON4
Citera
2019-12-13, 23:47
Medlem
Arkiaters avatar
Undrar vad som hade hänt ifall kidsen hade uppfört sig på samma sätt om rysk polis hade varit på plats?
https://www.youtube.com/watch?v=ABYFhPejRGM/URL
Senast redigerad av Arkiater 2019-12-13 kl. 23:51.
Citera
2019-12-13, 23:52
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealFtalkNY
Bland det sjukaste jag sett. Otroligt att vi accepterar sådant här beteende, det verkar tyvärr som om vi behöver ställa om vårt rättssystem för att efterlinka USA. Hårdare straff och 3 times and you're out.

Stora props till Lamotte som vågar rapportera från områden som ingen annan journalist vågar.
Håller med dig om nästan allt. Men det känns som att han drivs av att synas.
Citera
2019-12-13, 23:53
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Att klubba ner dom på plats, eller på annat vis gå på offensivt direkt på plats ger tyvärr samma, eller ofta ett värre resultat - Gissa vad som händer när kringområdet får vetskap om att man buntat ihop 30-50 bråkmakare på plats?
Eller om nyheten att polisen skickat på med både tårgas, elpickor och bojor går upp i massmedia. Vipps har man protester på andra liknande orter, och så går det runt.
Upprinnelsen till detta är enligt bråkmakarna själva att polisen varit tuffa tidigare. Skitsamma om det är sant eller inte - Man ser ju resultatet av deras uppfattning?
Går man på hårt, kommer dom erhålla mer makt & support av sina gelikar. Samt kunna ingjuta mer skräck i resten av samhället.

Jag har inte sagt att böter i efterhand hjälper eller stävjar problemet. Men det är iaf något som sker enligt rättsstaten vi nu lever i. Bättre än inget.
Visst, jag tycker man borde vara tuffare i vissa sammanhang, men det är sjukt svårt att plocka fram ett recept på framgång i sådana här händelser.
Jag kan ju någonstans tycka att när upproret blir fysiskt mot polis och/eller allmänhet, då borde man få öppna den stora verktygslådan, men det är nog en lövtunn gräns kring när det blir värt att steppa upp i offensiv så.

Det börjar med små grupperingar, ja. Det är ganska enkelt att titta på resultatet från andra länder.
Det är ju smartast att hålla grupperingen så liten som möjligt. Offensiv är lätt att ta som provokation, och fler kommer då "undsätta" de sina.
Precis som man själv nog känner att man vill undsätta Lamotte eller dom utsatta poliserna i klippen han nu laddat upp.
Sådant tänk skapar anledning till upptrappning, hur djävla mycket man själv skulle vilja stå där och sätta hårt mot hårt.

Du är så fel ute som det går att vara. Hela problemet är fabricerat från början till slut och är helt beroende av att maktmonopolet är degenererat och ovilligt att agera. Det är tankar som dina som driver vänstern. För att citera Moldbug:

Citat:
Progressivism has become a veritable religion of quack goverment. Its policies are always counterintuitive: it preaches leniency as the cure for crime, timidity as military genius, profligacy as the acme of economics, “special education” as the heart of pedagogy, indulgence as oversight, appeasement as diplomacy. As it goes from one disaster to the next, progressivism never considers the possibility that the obvious, rather than its opposite, could be the case.
Citera
2019-12-13, 23:56
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealFtalkNY
Bland det sjukaste jag sett. Otroligt att vi accepterar sådant här beteende, det verkar tyvärr som om vi behöver ställa om vårt rättssystem för att efterlinka USA. Hårdare straff och 3 times and you're out.

Stora props till Lamotte som vågar rapportera från områden som ingen annan journalist vågar.

Sverige är ju världens mesigaste och fega land, har en kompis som nyligen besökte Filippinerna, om det hänt liknande i Filippinerna att deras kriminella invandrare betett sig så här skulle predident Duterte personligen hängt upp dessa slödder i sina egna ballar i en lyftkran och släppt ner dem i en kloakbrunn.
Citera
2019-12-13, 23:56
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Vi borde ta efter USA hur dom arbetar,
Tja, USA tycker kanske inte jag är något direkt föredöme vad gäller samhällsbyggande i största allmänhet. Men någon poäng här och där har de kanske ändå.
Citat:
dom stod i en värre situation för 20 år sedan och har klarat upp det hela.
Att buset punktmarkeras, in med polis i områdena, ned med buset på marken, maskering av, visitering och fotografering, tatueringar, kännemärken, nolltolerans, jourdomstolar.
Det ska vara jobbigt att vara en gangster.
Eller alternativt bara inse att dessa områden inte längre utgör offentligt område, utan snarare privat område, eller ännu snarare: en utdömd no-go-zon, ett pestsmittat babianreservat som ingen vettig människa vill vara ens i närheten av. Snuten kan lika gärna lägga ner, lämna bara skiten åt sitt ödsliga förfall. Vem fan orkar längre ens bry sig?
Senast redigerad av Condottieri 2019-12-14 kl. 00:02.
Citera
2019-12-13, 23:58
Medlem
outback4s avatar
Var är Anton Lundin Pettersson när vi behöver honom som mest??
Citera
2019-12-14, 00:03
Medlem
ceciliastenbocks avatar
Var är det fega rövhålet Aschberg då?
Citera
2019-12-14, 00:03
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Att klubba ner dom på plats, eller på annat vis gå på offensivt direkt på plats ger tyvärr samma, eller ofta ett värre resultat - Gissa vad som händer när kringområdet får vetskap om att man buntat ihop 30-50 bråkmakare på plats?
Eller om nyheten att polisen skickat på med både tårgas, elpickor och bojor går upp i massmedia. Vipps har man protester på andra liknande orter, och så går det runt.
Upprinnelsen till detta är enligt bråkmakarna själva att polisen varit tuffa tidigare. Skitsamma om det är sant eller inte - Man ser ju resultatet av deras uppfattning?
Går man på hårt, kommer dom erhålla mer makt & support av sina gelikar. Samt kunna ingjuta mer skräck i resten av samhället.

Jag har inte sagt att böter i efterhand hjälper eller stävjar problemet. Men det är iaf något som sker enligt rättsstaten vi nu lever i. Bättre än inget.
Visst, jag tycker man borde vara tuffare i vissa sammanhang, men det är sjukt svårt att plocka fram ett recept på framgång i sådana här händelser.
Jag kan ju någonstans tycka att när upproret blir fysiskt mot polis och/eller allmänhet, då borde man få öppna den stora verktygslådan, men det är nog en lövtunn gräns kring när det blir värt att steppa upp i offensiv så.

Det börjar med små grupperingar, ja. Det är ganska enkelt att titta på resultatet från andra länder.
Det är ju smartast att hålla grupperingen så liten som möjligt. Offensiv är lätt att ta som provokation, och fler kommer då "undsätta" de sina.
Precis som man själv nog känner att man vill undsätta Lamotte eller dom utsatta poliserna i klippen han nu laddat upp.
Sådant tänk skapar anledning till upptrappning, hur djävla mycket man själv skulle vilja stå där och sätta hårt mot hårt.

Polisen kan inte ge efter. Om det trappas upp så måste dom alltid trappa ännu mer.
Dom får aldrig backa.
Citera
2019-12-14, 00:07
Medlem
Helt sjukt, de skulle ju lastat in dem i en buss och iväg med dem, kontrollera papper och se över asylskäll och sättas i förva. SÅ lamt av polisen!
Citera
2019-12-14, 00:08
Medlem
Snyggingggs avatar
Sluta hylla Rysslands äckliga polis! Vill ni verkligen bli sönderslagna, utan att ha gjort något kriminellt? Vill ni bli framtvingade vittnesmål fastän ni är helt oskyldiga?!
Jävla idioter som hyllar Ryssland, flytt dit då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in