Citat:
Ursprungligen postat av
blueberrycake
Möjligt. Men inte i en vudare bemärkelse om du frågar mig. Uffe är ingen "djup ideolog". Han är karriärpolitiker. Ytan och fernissan är tunn, oerhört tunn. Jag är övertygad om att han skulle kasta omkull det mesta bara för att få sitta i Regering. Principfasthet är det minsta han besitter.
Det är min bild av honom.
Det är nog en riktig bild. Få politiker har bestått av hundra procent yta som Kristersson. Jag följer honom på Facebook och det finns hundratals bilder av honom där han ser allvarlig ut, bekymrad, glad, upprymd, bedrövad, ledsen, inkännande, osv, allt efter olika dagspolitiska händelser. Jag tror inte det finns två bilder där han har exakt samma kläder på sig. Det är bisarrt. Ingen politiker som jag minns har varit lika mycket yta som Ulf Kristersson.
Jag vet inte om det finns något under ytan, om han egentligen tycker något om någonting. Förmodligen inte.