Citat:
Ursprungligen postat av
Olbars
Advokaterna har visserligen en mer tacksam uppgift då ingen bevisbörda vilar på dem. Men om åklagaren har gjort sig berättigad till en del kritik de senaste veckorna har ju inte heller advokaterna imponerat nämnvärt. Blir smått parodiskt när de pekar på vad de "anser" är mer eller mindre obefintlig bevisning - de har ett jobb där de ständigt tvingas iklä sig rollen som Bagdad Bob, trots att de egentligen inte är dumma i huvudet...

som sagt, det hör väl till yrket, men ändå.
Ja, självfallet tycker åtminstone jag synd om W anhöriga, det här fallet är fruktansvärt och jag kan inte ens föreställa mig deras situation - med det sagt, det ena utesluter inte det andra
Jo då, men det är lite för enkelt att säga tjofaderittan lej. Nu är han fast och kommer aldrig ut.
Bara på vad åklagaren säger. Snart kommer det ett uttalande från nån advokat som säger motsatsen. Och vips så har vi en mindre tuppfäktning om vad som är vad, utan att det sägs för mycket om fallet. Och än har ju mig veterligen inte speciellt mycket bevisning kommit fram, ens från Nfc.
Men om jag skulle önska mig en trådönskning. Så vore det ett erkännande från GM och ett finnande av hela Wilma. Inte för egen skull, utan för samtliga i Wilmas familj.
Skulle det finnas någon korkad fan därute som håller inne på sanningen, så spotta ut den och säg var resten av Wilma ligger.