2019-12-13, 22:28
Medlem
Nu är jag kanske sen på bollen då jag jobbat hela dagen kvällen och inte hunnit läsa ikapp.
Men jag läste i Expressen nu att utredningen gått in i en lite lugnare fas och nu inväntas mest en hel hög analys-svar från NFC.
Det jag reagera över i texten var att det ej framgick ett enda ord om att fortsätta finna hela Wilma.
Tidigare har det upprepats tydligt vikten av att hitta henne, både för anhöriga och för utredningen.
Inte nu.
Någon som vet vad det kan bero på? Kan dom ha funnit mer än vad dom gått ut med?
Eller söker dom fort?
Men då så klart inte i samma utsträckning som innan.
Eller har man helt enkelt bara slutat upprepa sig?
Citera
2019-12-13, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Nu är det ju trots allt inte bara åklagaren som ska tycka, det finns ju trots allt också en motståndare i form av advokater som ska säga sitt när det blir skarpt läge.
Det är som alltid lätt att säga att det mesta ser bra ut.

Ska man vara lite negativ i detta så kan man ju säga att visst han lyckades med att få MGM inlåst ett tag. Men han misslyckades helt med att få föräldrarna inlåsta.

Att vi kan fira en lugn jul är egentligen inte det minsta märkligt utifrån detta, Vi är ju inte drabbade av det här.
Värre är det för Wilmas nära och kära som inte får fira Jul tillsammans med Wilma . Inte bara denna julen, utan även alla andra jular och högtider. Dom får alltså aldrig någonsin se eller höra hennes stämma igen. Det är dessa vi ska ägna en tanke.
Advokaterna har visserligen en mer tacksam uppgift då ingen bevisbörda vilar på dem. Men om åklagaren har gjort sig berättigad till en del kritik de senaste veckorna har ju inte heller advokaterna imponerat nämnvärt. Blir smått parodiskt när de pekar på vad de "anser" är mer eller mindre obefintlig bevisning - de har ett jobb där de ständigt tvingas iklä sig rollen som Bagdad Bob, trots att de egentligen inte är dumma i huvudet... som sagt, det hör väl till yrket, men ändå.

Ja, självfallet tycker åtminstone jag synd om W anhöriga, det här fallet är fruktansvärt och jag kan inte ens föreställa mig deras situation - med det sagt, det ena utesluter inte det andra
Senast redigerad av Olbars 2019-12-13 kl. 22:36.
Citera
2019-12-13, 22:40
Medlem
MauricePs avatar
Är det inte lika bra att du går till polisen nu och berättar allt om olyckshändelsen som hände vid gångbron.
Jag vet att du är här ute.
Citera
2019-12-13, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är tur att det är många aktörer - då blir det lite rättvisa i det hela.
Ja du. Wilmas anhörigas jul. Stackars jävlar. Finns fler offers familjer i år som får fira jul utan sin tonåring. Peter Plax familj är ytterligare en.

Just därför blir det ju lite märklig minst sagt i att du lägger in en smiley i din text om hur du känner inför julen.”Så ni kan vi andra fira en lugn skön jul med nära och kära.”

Hela tråden är egentligen en stor sorg, sorg över att en ung tjej fick släppa livet till. Men också en sorg över att en ung kille fattade det korkade beslutet att släcka hennes liv. Två människor har nu fått sina liv förstörda pga ett idiotiskt beslut.

Men visst: vi andra kan kan ju fira en lugn och skön jul med nära och kära
Citera
2019-12-13, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Nu är jag kanske sen på bollen då jag jobbat hela dagen kvällen och inte hunnit läsa ikapp.
Men jag läste i Expressen nu att utredningen gått in i en lite lugnare fas och nu inväntas mest en hel hög analys-svar från NFC.
Det jag reagera över i texten var att det ej framgick ett enda ord om att fortsätta finna hela Wilma.
Tidigare har det upprepats tydligt vikten av att hitta henne, både för anhöriga och för utredningen.
Inte nu.
Någon som vet vad det kan bero på? Kan dom ha funnit mer än vad dom gått ut med?
Eller söker dom fort?
Jag reagerade också på detta. Jag har ärligt talat ingen aning om vad som händer, och ville inte dra egna slutsatser just då. Men jag noterade det absolut.

Tillägg: det har tidigare idag i tråden spekulerats kring huruvida polisen vet mer än de talar om. Tidigare uttalanden från åklagare talar emot, det faktum att inga aktiva sökinsatser pågår talar för detta.

EDIT: skrivfel
Senast redigerad av Olbars 2019-12-13 kl. 22:53.
Citera
2019-12-13, 22:51
Medlem
Citat:
Just därför blir det ju lite märklig minst sagt i att du lägger in en smiley i din text om hur du känner inför julen.”Så ni kan vi andra fira en lugn skön jul med nära och kära.”

Hela tråden är egentligen en stor sorg, sorg över att en ung tjej fick släppa livet till. Men också en sorg över att en ung kille fattade det korkade beslutet att släcka hennes liv. Två människor har nu fått sina liv förstörda pga ett idiotiskt beslut.

Men visst: vi andra kan kan ju fira en lugn och skön jul med nära och kära

Jag lägger inte så ofta in smileys, men jag är ganska nöjd över att en mördare sitter bakom lås och bom. Naturligtvis var smileyn enbart med tanke på just den familjen.

Jag kan inte ens föreställa mig hur Wilmas familj mår just nu. Jag har själv barn, de flesta i min ålder har barn. Att förlora en av dom kan jag inte ens föreställa mig. Så om någon tog illa upp av smileyn ber jag om ursäkt - den var enbart riktad till Ahmeds inlåsning.
Citera
2019-12-13, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Advokaterna har visserligen en mer tacksam uppgift då ingen bevisbörda vilar på dem. Men om åklagaren har gjort sig berättigad till en del kritik de senaste veckorna har ju inte heller advokaterna imponerat nämnvärt. Blir smått parodiskt när de pekar på vad de "anser" är mer eller mindre obefintlig bevisning - de har ett jobb där de ständigt tvingas iklä sig rollen som Bagdad Bob, trots att de egentligen inte är dumma i huvudet... som sagt, det hör väl till yrket, men ändå.

Ja, självfallet tycker åtminstone jag synd om W anhöriga, det här fallet är fruktansvärt och jag kan inte ens föreställa mig deras situation - med det sagt, det ena utesluter inte det andra

Jo då, men det är lite för enkelt att säga tjofaderittan lej. Nu är han fast och kommer aldrig ut.
Bara på vad åklagaren säger. Snart kommer det ett uttalande från nån advokat som säger motsatsen. Och vips så har vi en mindre tuppfäktning om vad som är vad, utan att det sägs för mycket om fallet. Och än har ju mig veterligen inte speciellt mycket bevisning kommit fram, ens från Nfc.

Men om jag skulle önska mig en trådönskning. Så vore det ett erkännande från GM och ett finnande av hela Wilma. Inte för egen skull, utan för samtliga i Wilmas familj.
Skulle det finnas någon korkad fan därute som håller inne på sanningen, så spotta ut den och säg var resten av Wilma ligger.
Senast redigerad av zebop 2019-12-13 kl. 23:06.
Citera
2019-12-13, 23:00
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MauriceP
Skulle vilja veta var W gick ut nånstans på onsdags kvällen och om hon besökte något inneställe?
Jag antar att hon gick dit och att hon skulle umgås med någon, vem är det?
Är det hennes syster E C?
Var sov egentligen W någonstans?
Varför påpekar syster E C i endast ett av sina inlägg om försvinnandet att W varit aktiv på sociala medier på torsdags morgonen fast i alla andra inlägg att det är på onsdagen hon menar att sista kommer i sociala medier från W enligt E C?
Varför stänger E C ner inläggen offentligt dagen efter det att jag skrev de här på Flashback?
Samt E C:s inlägg på Facebook: Torsdag 19:11 Wilmas syster skriver I ett inlägg på Facebook att Wilma skulle komma till henne på torsdagen men att “hon kom inte fram”, hur vet hon att W är på väg? W är ju inte aktiv på sociala medier på torsdagen. Systern E C vet mer om försvinnandet.

För övrigt så är en av dom uppbrända sakerna bagagerums luckan till reservhjulet man bränt upp troligtsvis. Den har ju klädsel på ovansidan men på undersidan är den inte klädd helt.
Gissar på att den skulle passa i en V70 eller liknande kombi.
Skorna är nog jympa dojjor av nåt slag eller stövlar, uppeldade för att dom gjort spår nånstans av GM.
Jackan-Kappan som bränts kan vara GM:s också, blodspår eller annat har kommit på den och GM eldar upp bevisen.
Hennes fb stängdes pga många delningar på sidan, samma hände för styvmamman men då messenger.
Fb räknar det som spam
Citera
2019-12-13, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Inte nu.
Eller söker dom fort?

Har tänkt så också. Det borde ju vara av största vikt, så att man kan gå vidare med huruvida MGM är GM
eller inte -
Publiken är sviken!
Citera
2019-12-13, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MauriceP
Är det inte lika bra att du går till polisen nu och berättar allt om olyckshändelsen som hände vid gångbron.
Jag vet att du är här ute.
Vem "pratar" du med?
Citera
2019-12-13, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag lägger inte så ofta in smileys, men jag är ganska nöjd över att en mördare sitter bakom lås och bom. Naturligtvis var smileyn enbart med tanke på just den familjen.

Jag kan inte ens föreställa mig hur Wilmas familj mår just nu. Jag har själv barn, de flesta i min ålder har barn. Att förlora en av dom kan jag inte ens föreställa mig. Så om någon tog illa upp av smileyn ber jag om ursäkt - den var enbart riktad till Ahmeds inlåsning.

Jag är inte nöjd förrän domen har vunnit laga kraft och GM sitter fängslad.

Smileyn är förlåten och jag kanske överreagerade. Dessutom så är du förbaskat bra, åtminstone här.
Citera
2019-12-13, 23:17
Medlem
Citat:
Jag är inte nöjd förrän domen har vunnit laga kraft och GM sitter fängslad.

Smileyn är förlåten och jag kanske överreagerade. Dessutom så är du förbaskat bra, åtminstone här.
Tack.
Ja, än har dom inte kastat bort nyckeln - men det kommer förhoppningsvis ske. Eller kastat bort - dom gömmer den i 25 år. Förhoppningsvis. Jag hoppas verkligen inte advokaten hittar några förmildrande omständigheter som domstolen måste ta hänsyn till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in