2019-12-13, 18:22
Medlem
Väldigt mycket snack i den här tråden utan substans och det mesta är obekräftat Det sägs att det har hittats blod i MGM:s lägenhet? Är det bekräftat? Och vems blod i så fall och hur gammalt? Hade hon blivit mördad och styckats i lägenheten så hade eventuella blodspår redan nu varit ett bevis.
Blodspår i en bil borde också redan vara analyserade. Finns ju massor med tjuvjägare och halalslaktare som har blodförekomst i sin lägenhet eller i sin bil.
Som jag har förstått så har man inte hittat något blod som kommer från Wilma. I så fall vore fallet löst!
Citera
2019-12-13, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Det vore önskvärt! Dess fortare är pinan över även för mgm och medbrottslingarna! Mgm & kompani kommer ändå inte ur detta ostraffat!
Nån slags medkänsla för W och hennes anhöriga vore på sin plats, om man vill visa någon slags pytteheder!
Min önskan av Jultomten i år är att Wilmas anhöriga och vänner får svar och en kropp att begrava..
allt annat kan kvitta... VI får inte glömma Wilma!
Citera
2019-12-13, 18:28
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junglunsen
Väldigt mycket snack i den här tråden utan substans och det mesta är obekräftat Det sägs att det har hittats blod i MGM:s lägenhet? Är det bekräftat? Och vems blod i så fall och hur gammalt? Hade hon blivit mördad och styckats i lägenheten så hade eventuella blodspår redan nu varit ett bevis.
Blodspår i en bil borde också redan vara analyserade. Finns ju massor med tjuvjägare och halalslaktare som har blodförekomst i sin lägenhet eller i sin bil.
Som jag har förstått så har man inte hittat något blod som kommer från Wilma. I så fall vore fallet löst!
Gillar att raljera lite? Orsaken till brist på substans är brist på information. Polisen läcker inte i det här fallet. Blod i lägenheten från Wilma samt i mgm2 bil tar jag för konfirmerat när flera tidningar och Veckans brott går ut med uppgiften, men källan är okänd. Att fallet skulle vara löst med blod från Wilma i en lägenhet där hon bott och en bil hon alldeles naturligt kan ha åkt i, är att underskatta beviskraven å det grövsta.
Citera
2019-12-13, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junglunsen
Blodet i lägenheten är bekräftat (av media)
Blodet i bilen är bekräftat (av polisen)
Vi har inte hört om ifall analyserna bekräftat att blodet är Wilmas. Men när man haft tekniker i bilen så sa man att misstankarna stärkts mot Tishko.
Kroppsdel som hittats har i pressmeddelande från polisen bekräftats vara Wilmas och att hon är död.

Jag tror man ligger jäkligt lågt nu med att visa vad man har. Tishko sitter häktad till 3 januari. De har arbetsro och behöver inte ha kontakt med andra än Wilmas föräldrar. Jag hoppas att de berättar om och när man hittar något för dessa två. Föräldrarna till Tishko är på fri fot men fortfarande misstänkta för skyddande av brottsling samt griftefridsbrott (båda två misstänkta med båda rubriceringarna).

Jag har med all säkerhet missat något väsentligt. I så fall får gärna nån fylla på.
Citera
2019-12-13, 18:50
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
KBV 032 (Pollution Control Vessel) är på in i hamnen just nu.

Sannolikt för att kontrollera de 6 nya anlända fartygen.
Speciellt Kem fartyget DUTCH EMERALD.

No cause of alarm!!

Jag enbart rapporterar.

https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:11.884/centery:58.336/zoom:14

EDIT: Det var 6 fartyg
Vet inte om du bara kollar på skärmen eller om du har fin utsikt i verkligheten. Om du har fin utsikt över hamninloppet vill jag bara påpeka att det är bra om du kollar in fåglarna också. Om du ser ovanliga beteenden och skräniga flockar kan det vara värt lite extra uppsikt.
Citera
2019-12-13, 18:50
Medlem
Korta-kjolars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det bjuder jag på

Skulle nog ändå påstå att Picasso2 väldigt ofta har fog för sina inlägg. Sen är jag inte alltid inne på samma linje men väldigt ofta
Citera
2019-12-13, 18:52
Medlem
Citat:
Blodet i lägenheten är bekräftat (av media)
Blodet i bilen är bekräftat (av polisen)
Vi har inte hört om ifall analyserna bekräftat att blodet är Wilmas. Men när man haft tekniker i bilen så sa man att misstankarna stärkts mot Tishko.
Kroppsdel som hittats har i pressmeddelande från polisen bekräftats vara Wilmas och att hon är död.

Jag tror man ligger jäkligt lågt nu med att visa vad man har. Tishko sitter häktad till 3 januari. De har arbetsro och behöver inte ha kontakt med andra än Wilmas föräldrar. Jag hoppas att de berättar om och när man hittar något för dessa två. Föräldrarna till Tishko är på fri fot men fortfarande misstänkta för skyddande av brottsling samt griftefridsbrott (båda två misstänkta med båda rubriceringarna).

Jag har med all säkerhet missat något väsentligt. I så fall får gärna nån fylla på.
Det beror väl på var de hittat blod. I lägenheten kan det finnas blodspår nästan var som helst, men blodspår i skuffen på bilen har ingen naturlig förklaring.
Citera
2019-12-13, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Det beror väl på var de hittat blod. I lägenheten kan det finnas blodspår nästan var som helst, men blodspår i skuffen på bilen har ingen naturlig förklaring.
Helt klart. Vi har ju knappt fått veta något alls. Så det är massor av plats för spekulationer ang lägenheten. Om blodspåret i bilen fanns i skuffen eller i baksätet har heller inte framkommit. Blir intressant med en fup så småningom.
Citera
2019-12-13, 19:00
Medlem
Okejj.... massa skit säger personer att det är i denna tråden.. i agree..
Men vad vet vi?
har idag hört av obekräftade källor att man funnit Wilma nära sommarhemmet ( skola)
att det ska vara en " stor kroppsdel" att kanske huvudet är inkluderat där! ( jag hoppas att det är sant)
Sommarhemsskolan ligger nära strandpromenaden som jag fattat! känner till Uddevalla lite, tog mitt körkort där, och som fd Färgelanda bo så var det där man shoppade.. mkt mer vet jag inte om staden.
har fått till mig att ungdomarna som kände BO och vet vem MGM man är tysta just nu..
vad vet vi mer?

mina egna spekulationer är att polisen sköter detta med en sån fingertopps känsla så det finns inte..
man har ringat in både mgm och mgm1-2 och säkert fler.. de väntar på Nfc ska ge svar på diverse förfrågningar i fallet.. vi kommer få vänta på svar just av en anledningen.. proffsiga utredare! Eloge till polisen..!! I detta fallet kommer GM och dennes medhjälpare åka dit så det skriker om det..
önskar vakna en dag med rubriken i tidnigen att Wilmas Mördare & gärningsmän är fast och inlåsta..
är dock besviken på vilka straff de lär få.. och MG om de va en olycka du har dolt de med dina snälla släktingar så nej dina släktingar har gett dig ett par år extra å kåken som jag hoppas blir en pina med mkt snobb i rumpan & många blåa ögon.. vet du MG jag önskar du blir slagen så illa att du aldrig mer kan använda din KUK efter att drogat en tjej mördat en annan.. NU önskar jag alla andra . en trevli Lucia! ta hand om er.. !
Citera
2019-12-13, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Vilket blod skulle vara naturligt menar du att man hittar annars? vi har snackat Mensblod i flera dagar, men nej mnesblod är inte " blod" i bemärkelsen blod, det är faktiskt mest livmoderslemhinna å rester av obefruktat ägg.. så vilket blod för övrig menar du är vanligt i bostäder?
Citera
2019-12-13, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5
Kan han inte bara berätta var resterna av henne är så de kan få begrava henne?
Tror inte MGM vet vart ens.. tror föräldrarna tagit hand om detta så mGm kan varva ner och åka till sitt arbete ... går ju bra om man kräks ner en bil jippey å grattis
Citera
2019-12-13, 19:06
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Helt klart. Vi har ju knappt fått veta något alls. Så det är massor av plats för spekulationer ang lägenheten. Om blodspåret i bilen fanns i skuffen eller i baksätet har heller inte framkommit. Blir intressant med en fup så småningom.
Kan inte tänka mig att åkl går till åtal på sannolika, på blod i säten på bilen. De fattar också att det krävs mer. Att sedan domare o åklagare har olika syn på bevisvärdet är nog mycket mer hårfint än så. Fattar inte varför åkl ville ha ”sannolika skäl”? Hade det blivit häktning om de begärt på skäligen misstänkt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in