Citat:
Ursprungligen postat av
Junglunsen
Väldigt mycket snack i den här tråden utan substans och det mesta är obekräftat Det sägs att det har hittats blod i MGM:s lägenhet? Är det bekräftat? Och vems blod i så fall och hur gammalt? Hade hon blivit mördad och styckats i lägenheten så hade eventuella blodspår redan nu varit ett bevis.
Blodspår i en bil borde också redan vara analyserade. Finns ju massor med tjuvjägare och halalslaktare som har blodförekomst i sin lägenhet eller i sin bil.
Som jag har förstått så har man inte hittat något blod som kommer från Wilma. I så fall vore fallet löst!
Blodet i lägenheten är bekräftat (av media)
Blodet i bilen är bekräftat (av polisen)
Vi har inte hört om ifall analyserna bekräftat att blodet är Wilmas. Men när man haft tekniker i bilen så sa man att misstankarna stärkts mot Tishko.
Kroppsdel som hittats har i pressmeddelande från polisen bekräftats vara Wilmas och att hon är död.
Jag tror man ligger jäkligt lågt nu med att visa vad man har. Tishko sitter häktad till 3 januari. De har arbetsro och behöver inte ha kontakt med andra än Wilmas föräldrar. Jag hoppas att de berättar om och när man hittar något för dessa två. Föräldrarna till Tishko är på fri fot men fortfarande misstänkta för skyddande av brottsling samt griftefridsbrott (båda två misstänkta med båda rubriceringarna).
Jag har med all säkerhet missat något väsentligt. I så fall får gärna nån fylla på.