2019-12-13, 12:48
Medlem
CPJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snabbast-i-stan
Det jag undrar mest över. Vem kom på idéen med det Greta gjorde? Att sätta sig i Stockholm med en skylt i handen? Någon annan än Greta måste ju ha kommit på det? Hade jag gjort någon liknande (när jag var i hennes ålder) så hade mina föräldrar idiotförklara mig och tvingat mig till skolan och läsa på lite istället för att sitta där och se ut som en idiot...

Här har du den storyn.

https://uvell.se/2018/12/11/pr-spinnet-bakom-greta-thunberg/
2019-12-13, 12:59
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Så i kort: du baserar det på en magkänsla utan vidare belägg?

Har jag förstått saken rätt då?

Det är enligt mig alldeles för mycket tillfälligheter, Greta råkar bli upptäckt av nån när hon sitter med skylten osv.
Media börjar hypa henne så in i norden, hon får priser av varenda jävla institut som finns på Tellus.

Seglar miljädärsjolle över Atlanten osv osv, så nja inte bara magkänsla.

Och allt detta görs pro bono....haha kom igen liksom.

Sen så har jag fått ett visst sinne genom åren att jag kan se skitsnack och bluff med blotta ögat, lite som Greta och hennes röntgensyn.

Duger det åt herrn eller har du mer nedlåtande frågor?
2019-12-13, 13:02
Medlem
Gillar henne. Töntigt av vuxna män att hata på ett barn.
2019-12-13, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Det är enligt mig alldeles för mycket tillfälligheter, Greta råkar bli upptäckt av nån när hon sitter med skylten osv.
Media börjar hypa henne så in i norden, hon får priser av varenda jävla institut som finns på Tellus.

Seglar miljädärsjolle över Atlanten osv osv, så nja inte bara magkänsla.

Och allt detta görs pro bono....haha kom igen liksom.

Sen så har jag fått ett visst sinne genom åren att jag kan se skitsnack och bluff med blotta ögat, lite som Greta och hennes röntgensyn.

Duger det åt herrn eller har du mer nedlåtande frågor?

Nej det räcker bra så.
Magkänsla och inget däröver, nog borde det har framkommit lite mer uppgifter av substans vid det här laget?
2019-12-13, 13:11
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Nej det räcker bra så.
Magkänsla och inget däröver, nog borde det har framkommit lite mer uppgifter av substans vid det här laget?

Vad är det med mina teorier DU tycker är så galet?
2019-12-13, 13:14
Medlem
CPJesuss avatar
En rolig aspekt som jag inte vet om den avhandlats innan är hur målgruppen för Gretas revolt, alltså barnen själva ser på henne.
Är hon den Gud mediavänstern och röda lärare påstår henne vara, och köper barnen den gudsbild som lanseras?
Visst är det många som skolstrejkat men vem skulle inte gjort det om man var ung och gick i skolan och dessutom trött på skiten?

Vad gäller mina egna barn har min son bara sagt att "Jag gillar inte Greta för hon är ful och äcklig och vill inte att man ska få köra bil och åka på semester", vilket väl summerar en 11-årings sätt att se på tillvaron. Min dotter som är äldre har ö h t inte nämnt Greta. Inte heller då de bor hos sin mamma har de nämnt henne eftersom jag frågat min exfru om det.

Har Greta helt enkelt inte lyckats med sin mission bland målgruppen: att få barnen panikslagna och självmordsbenägna???
2019-12-13, 13:23
Medlem
Citat:
Vad är det med mina teorier DU tycker är så galet?

Galet och galet vet jag inte, däremot finns det inte så mycket bakom dem varpå jag tar de med en rejäl nypa salt.

Hade Greta varit den marionettdocka som hon ofta beskrivs som i forum likt denna med en hel verksamhet bakom som tjänar mångmiljonbelopp på det hela så hade någon form av information sipprat ut vid det här laget, det faktum att det inte finns några belägg alls (utöver magkänslan då) talar för att så inte är fallet.
2019-12-13, 13:26
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CPJesus
En rolig aspekt som jag inte vet om den avhandlats innan är hur målgruppen för Gretas revolt, alltså barnen själva ser på henne.
Är hon den Gud mediavänstern och röda lärare påstår henne vara, och köper barnen den gudsbild som lanseras?
Visst är det många som skolstrejkat men vem skulle inte gjort det om man var ung och gick i skolan och dessutom trött på skiten?

Mycket intressant fråga, tycker man borde gjort nån undersökning bland landets skolor. Sen varierar säkert svaren beroende på område och samhällsklass, tex tror jag att bland rika storstadsområden är många mer för Greta jämfört med förorter där dom flesta nog skiter i hela henne. (Mina fördomar)

Citat:
Vad gäller mina egna barn har min son bara sagt att "Jag gillar inte Greta för hon är ful och äcklig och vill inte att man ska få köra bil och åka på semester", vilket väl summerar en 11-årings sätt att se på tillvaron. Min dotter som är äldre har ö h t inte nämnt Greta. Inte heller då de bor hos sin mamma har de nämnt henne eftersom jag frågat min exfru om det.

Fråga din dotter hur hon och hennes kompisar ser på fenomenet.

Citat:
Har Greta helt enkelt inte lyckats med sin mission bland målgruppen: att få barnen panikslagna och självmordsbenägna???

Som sagt tror jag det varierar, men med vänsterblivna föräldrar tror jag nog att barnen är rätt skräckslagna.
2019-12-13, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det finns hur många bra Greta-memes som helst

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcSw03cw7dJ68LSHsEC9rGwZuiIgem1 pWLyCLIP4WPjLybf9Dltd

Greta påstod i TV att hon brukade roa sig själv med att kolla på dem.

Här är en till från Gretas twitterflöde som visar det absurda i hennes utspel om stulen barndom.

https://pbs.twimg.com/media/ELqjOlqWwAIeAFS.jpg
2019-12-13, 13:31
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Galet och galet vet jag inte, däremot finns det inte så mycket bakom dem varpå jag tar de med en rejäl nypa salt.

Hade Greta varit den marionettdocka som hon ofta beskrivs som i forum likt denna med en hel verksamhet bakom som tjänar mångmiljonbelopp på det hela så hade någon form av information sipprat ut vid det här laget, det faktum att det inte finns några belägg alls (utöver magkänslan då) talar för att så inte är fallet.

Tror du personligen att Greta skriver sina tal själv? Tror du inte att Greta och eller hennes föräldrar tjänar grova pengar på hela cirkusen kring henne?

Tror du att allt är en slump att hon satt med sin skylt och blev upptäckt och det tog hus i helvete med världsturnen och alla priser osv, alltså ingen inflytelserik människa har dragit i några trådar alls utan det bara föll sig naturligt?
2019-12-13, 13:34
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Greta påstod i TV att hon brukade roa sig själv med att kolla på dem.

Här är en till från Gretas twitterflöde som visar det absurda i hennes utspel om stulen barndom.

https://pbs.twimg.com/media/ELqjOlqWwAIeAFS.jpg
Memen är helt klockrena ibland, som dessa.
2019-12-13, 13:36
Medlem
Citat:
Tror du personligen att Greta skriver sina tal själv? Tror du inte att Greta och eller hennes föräldrar tjänar grova pengar på hela cirkusen kring henne?

Tror du att allt är en slump att hon satt med sin skylt och blev upptäckt och det tog hus i helvete med världsturnen och alla priser osv, alltså ingen inflytelserik människa har dragit i några trådar alls utan det bara föll sig naturligt?

Jag har träffat Greta och är övertygad om att hon skriver sina tal själv. Är för den sakens skull inte särskilt avancerat att skriva tal, jag skrev själv tal till högtider etc från 14-15års ålder. Hennes tal följer likväl ganska klassiska mallar så ser ingen som helst anledning att hon inte skulle skriva dom själv.

Nej, jag tror inte de tjänar "grova pengar" på henne. Finns inte heller några belägg (vad jag sett) för den ståndpunkten.

Slump och slump, rätt plats och rätt person vid rätt tillfälle. Naturligtvis hjälpes hon av media som rapporterade om det men det är inte samma sak som att hon är en marionett, på samma sätt som Åkesson inte är en marionett för att han utnyttjar media skickligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in