2019-12-13, 12:41
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dic3man
Varför inte?
Möter jag livets ord, Jehovas etc på stan (har hänt flera ggr i Uppsala) som vill bjuda på kaffe och kaka så tar jag det och sen debatterar jag gärna med dessa.
Skulle dessutom ngn av dessa ha en kamera och sända LIVE på FB (eller whatever) så är det ju en perfekt plattform för mig och debattera med idioterna.
En vältalig invandrare (eller vanlig Svensson för den delen) med ngt innanför pannbenet hade säkert kunna prata ner Lamotte och fått hans följare att fundera, men icke.
Ja men nu är detta adidaskrigare.
Vem fan har påstått att dom är smarta?
Citera
2019-12-13, 12:41
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Klart Janne hamnar i blåsväder men har han stått i en förort med kanske 50 pers runt om som vill "göra kaos" med honom?
Tror nog att Janne faktiskt hade lämnat platsen då och lagt ner "Jag filmar var jag vill, dra åt helvete".
Snacka med snuten och civila och få fram nått vettigt, vad fan är det för mening att stå där och framkalla kravaller och filma skrikande ortengrabbar som i slutändan spöar upp honom och tar hans grejer?

Fetat: Meningen är att visa för folk som inte bor i dessa förorter hur asylmigranterna beter sig. Våldsamma, aggressiva, normaliserar hot om våldtäkt, sexistiska, dålig svenska, ingen respekt för polisen, får bete sig hur som helst för polisen.

Många i medelklassen tror att det är utsatta och nedtryckta kvinnor och barn; de behöver se att det är aggressiva och sexistiska män. Nu har ju inte Lamotte så bra spridning som Josefsson hade (Eller Aschberg har nu), men varje vecka så är det några tusen till som söker sig till alternativmedia.
Citera
2019-12-13, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Så undrar folk på Östermalm och Södermalm och resten av kultureliten varför SD växer Så här ser det ut på de flesta ställen i Sverige. Frågan är om det är rätt att kalla dessa för svenska ungdomar?

Problemet finns och ingen vill prata om det. hmm

Jo vi pratar da fint om det her, og mange andre ikke PK inficerede steder.

Prat og problemerkendelse er vejen til løsninger i et demokrati - så prat med alle mennesker om problemerne - så er du ikke længere en del af problemet, men en del af løsningen.
Citera
2019-12-13, 12:43
Medlem
Hur är det med Lamotte?
Ni som har facebook har han varit inloggad något idag?
Citera
2019-12-13, 12:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Kmr ni ihåg vad som hände med han som senast kaxade upp sig mot Robert aschberg?

Var det inte en kille som dog kort efter att han konfronterat ascjberg?

Var är lamotte förresten? Livstecken?
Citera
2019-12-13, 12:44
Medlem
ElvisFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Og så er det fastslået at banditter besidder voldsmonopol og ikke Politiet.

Er det den retstilstand svenskerne ønsker?

Japp! Vi har röstat för det och vi är tacksamma för att det utvecklats så fint.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MandySkolman
Jo jo jag håller med mig i det du säger så klart.
Men Lamotte vet mycket väl om att kaosfolket kommer att börja gorma när han kommer, det är hans levebröd att bli utsatt och att kunna slänga på sig offerkoftan.
Ju mer påhopp och gnäll per minute desto mer pengar för honom.

Han är en charlatan och affärsman, ingen journalist eller ideolog.

Enig. Sen har han en stor skara i sitt följe som verkligen inte har någon som helst koll på hur man uttrycker sig. Många gånger far de med liknande ordval som man hörde igår, om inte värre.
Jag följer honom och ser hans reportage när jag kan. Retar mig mest på hur folk beter sig och ibland ljuger för att få fram sin åsikt.
Kan dock inte se att det JL gör är fel, han går och pratar med folk mest och frågar hur de upplever saker och ting. Att han sen får uppskattning och donationer för det känns väl rimligt tycker jag.
Han är en opportunist skulle jag säga, inte en uppviglare.
Vanlig media vågar fan inte sig in i områdena för att avstämma en rapport. Aftonbladet använder sig av ungdomarnas videos, som AB antagligen betalat för. Jag anser att public service och skräpmedia borde ta sig i kragen och göra det jobb JL gör.

Sen att han inte skulle vara journalist... Jo, han är ju det, han har många år på SVT och UG på sitt CV, utbildad och presskort har han innehaft, men han är inte med i journalistförbundet längre, vad jag vet. På eget bevåg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Ja men nu är detta adidaskrigare.
Vem fan har påstått att dom är smarta?

Lite min poäng, men om ngn av dessa på torget (var ju en som försökte prata itag men blev överröstad av tomtarna) hade försökt föra ett samtal (istället för hora, knulla etc) så hade iaf jag tyckt det vart mer intressant.
Citera
2019-12-13, 12:45
Medlem
ElvisFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Var det inte en kille som dog kort efter att han konfronterat ascjberg?

Var är lamotte förresten? Livstecken?

Vilken grejj om han är mördad.
Citera
2019-12-13, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Hur är det med Lamotte?
Ni som har facebook har han varit inloggad något idag?

Mest troligt låter han hela saken marineras lite till, han är säkert hemma och välbehållen.
Senaste jag läste igår var att han fick hjälp av polis till sin bil. Inget konkret, bara vad jag läste som hastigast.
Citera
2019-12-13, 12:46
Medlem
Journalist är ingen skyddad titel så min hund får kalla sig journalist om denne vill och kan.
Citera
2019-12-13, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Japp! Vi har röstat för det och vi är tacksamma för att det utvecklats så fint.

Har du en meningsmåling som beskriver at svenskerne ønsker at banditter skal besidde voldsmonopolet istedet for Politiet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in