Citat:
Ursprungligen postat av
MandySkolman
Jo jo jag håller med mig i det du säger så klart.
Men Lamotte vet mycket väl om att kaosfolket kommer att börja gorma när han kommer, det är hans levebröd att bli utsatt och att kunna slänga på sig offerkoftan.
Ju mer påhopp och gnäll per minute desto mer pengar för honom.
Han är en charlatan och affärsman, ingen journalist eller ideolog.
Enig. Sen har han en stor skara i sitt följe som verkligen inte har någon som helst koll på hur man uttrycker sig. Många gånger far de med liknande ordval som man hörde igår, om inte värre.
Jag följer honom och ser hans reportage när jag kan. Retar mig mest på hur folk beter sig och ibland ljuger för att få fram sin åsikt.
Kan dock inte se att det JL gör är fel, han går och pratar med folk mest och frågar hur de upplever saker och ting. Att han sen får uppskattning och donationer för det känns väl rimligt tycker jag.
Han är en opportunist skulle jag säga, inte en uppviglare.
Vanlig media vågar fan inte sig in i områdena för att avstämma en rapport. Aftonbladet använder sig av ungdomarnas videos, som AB antagligen betalat för. Jag anser att public service och skräpmedia borde ta sig i kragen och göra det jobb JL gör.
Sen att han inte skulle vara journalist... Jo, han är ju det, han har många år på SVT och UG på sitt CV, utbildad och presskort har han innehaft, men han är inte med i journalistförbundet längre, vad jag vet. På eget bevåg.