Citat:
Ingen är dömd. De nu misstänkta skulle kunna vara oskyldiga. Så du har en dubbelmoral där, vilka man kan prata om.
Detta är inte en tidning, det här är ”köksbordssamtal”. Det som skrivs är inte avsett för anhöriga till BO, jag skulle avråda från att läsa här. Men om man ska fundera över vad som hänt, måste allt och alla få nagelfaras och undersökas.
Det har hänt förr att närstående mördar, tex sin syster eller sitt barn.
Detta är inte en tidning, det här är ”köksbordssamtal”. Det som skrivs är inte avsett för anhöriga till BO, jag skulle avråda från att läsa här. Men om man ska fundera över vad som hänt, måste allt och alla få nagelfaras och undersökas.
Det har hänt förr att närstående mördar, tex sin syster eller sitt barn.
Jag menar att ingen ska smutskastas, att språket kan vara vårdat och att spekulationerna kan hållas på en rimlig nivå. Om du läser igenom samtliga inlägg i denna tråd så har folk anklagat familjen för att de tillät W att vara tillsammans med den MGM, de har dragit in pizzabagare och W's svåger mm mm.
Jag tycker inte att familjen ska utsättas för vidriga kommentarer för att de inte "hindrade" dottern att vara ihop med pojkvännen. MGM är inte dömd och vi vet ej vad det finns för bevis, men då det typ 9 av 10 ggr är pojkvännen/sambon/äkte mannen och W befann sig hos honom runt försvinnandet, samt att han sitter häktad med sannolika skäl och hans agerande fram till häktningen så lutar det väl ganska starkt åt hans håll. Och om det är han som tog hennes liv så är det han som ska bära skuld och ansvar för denna handling och ingen annan - speciellt inte offrets föräldrar.
Ej personligt riktat utan mer allmänt: Kan inte dessa pajkastnings-ageranden få ett slut, det verkar som att många här med flit vill missförstå varandra, försöka provocera, skapa bråk och osämja här på FB - tycker det är lite onödigt.