Citat:
Ursprungligen postat av
Turphiee
Storleken på träbiten ser ut som en skärbräda, ytskiktet ser ut som en masonitskiva men tjockleken känns som något mellanting mellan skärbräda och masonitskiva.
OM det är en skärbräda så kan det mycket väl vara så att Wilma har blivit puttad in i köket och därefter avlidit efter att ha slagit huvudet i den utdragbara skärbrädan.
Jag tycker dock inte man ska låsa sig så mycket vid att det är just en skärbräda eftersom den ser lite tunn ut för just det ändamålet.
Storleksmässigt (area) kan det vara en träbit som man har sågat till för att skapa ett "golv" mellan extradäcket och mattan i bagageutrymmet, Det kan vara en skärbräda, det kan vara en gammal stolsdyna, det kan vara ett hyllplan från en garderob etc. etc.... Baserat på att den inte har brunnit så länge förstås.
Där "slog" du nog huvudet på spiken.
Men om man i förhållande till det som ligger på marken och är förkolnat tar och jämför, så är just denna träbit mera svedd, eller alternativt så har den haft "någonting" som legat ovanpå och skyddat strukturen!
Hade det varit plast, så hade det försvunnit i vilket fall.
Men trä klarar sig ganska bra om ett mindre brännbart "material" är ovanpå.
Att bränna en kropp kräver massor med värme.
När man ser där dom brännt renkadaver så ligger alltid ben kvar, och de som gör det har TID att underhålla elden hela tiden. Tror inte att någon vill göra en jättebrasa mitt i natten nära staden bara så där (fast här ute i urskogen där jag är så skulle nog någon göra det)
Grundar man med nåt likt termit eller napalm så är ju allt möjligt men nu är vi i Sverige, Uddevalla och i stridens hetta så något har legat på den träbiten.