2019-12-13, 05:54
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Jag försvarar de försvarslösa, de utsatta.

Om vi ska ta hänsyn till Wilmas familj och tex inte anklaga dem för att de nu mår dåligt, då måste vi väl också ta hänsyn till MGM och hans familj för att de nu mår dåligt, och därför även låta bli att anklaga dem.

"Gärningsmannen" säger du, men det är inte fastställt ännu vem det är. Och det kommer inte heller kunna fastställas på ett rättvist sätt, om man tar en massa hänsyn till Wilma och hennes familj och låter bli att anklaga dem. Förstår du inte det?

Jag må vara väldigt korkad, men jag förstår inte vad vi ska anklaga Wilma och hennes familj för ??

Kommer inte svara dig mer eller läsa dina inlägg......de är bortom allt sunt förnuft !!
Senast redigerad av cidertider 2019-12-13 kl. 06:00.
Citera
2019-12-13, 06:23
Medlem
Bambambis avatar
Citat:

Om vi ska ta hänsyn till Wilmas familj och tex inte anklaga dem för att de nu mår dåligt, då måste vi väl också ta hänsyn till MGM och hans familj för att de nu mår dåligt, och därför även låta bli att anklaga dem.

"Gärningsmannen" säger du, men det är inte fastställt ännu vem det är. Och det kommer inte heller kunna fastställas på ett rättvist sätt, om man tar en massa hänsyn till Wilma och hennes familj och låter bli att anklaga dem. Förstår du inte det?
Killen har mördat sin flickvän och det misstänks att hans familj är inblandad..
HUR kan det jämföras med ett offers familj som inte gjort något brott.
Alltså lägg av
Citera
2019-12-13, 06:25
Medlem
Citat:

Seriöst, det sitter en man häktad på sannolika skäl misstänkt för mord.
Hans mor och far är misstänkta för skyddande av brottsling och brott mot griftefriden, grovt brott.

Varför ska vi inte tala om dessa?
Vet du kanske vem som gjorde vad?

Ut med det isåfall och låt Wilmas familj få sörja i fred!

End.
Citera
2019-12-13, 06:37
Medlem
Citat:
Fokus på vadå?
Fokus i den här tråden borde enligt mig ligga på att hitta sanningen i fallet. Och det gör man bäst genom att granska allt och alla inblandade, och vända på alla stenar.

Utifrån de fakta som är kända i fallet så finns det inget som pekar mot Ws familj. Däremot en hel del mot MGM och polisen säger att misstankarna mot MGM har stärkts. Man kam anta att polisen sitter på ytterligare bevis mot honom.
Att då börja anklaga Ws syster på ett sätt som om du sitter på någon hemlig information är omdömeslöst. Om man läser dina inlägg så förstår man ju att du mest gissar fast du tycks själv tro att du vet var W är gömd.
Om du verkligen vet så mycket så är det bäst att kontakta polisen eller ta en spade och åk ut och gräv.
Citera
2019-12-13, 06:48
Medlem
Citat:

Kan bara inställa mig i kören, ser du inte själv hur det här börjar bli fruktansvärt banalt? Märker du inte att människor ifrågasätter dig? Det påpekas inte bara brister i logik, flera lyfter frågor rörande din agenda - vilket måste ses som särskilt allvarligt.

TILLÄGG: Jag skulle ärligt talat tro att du är ganska ung. Min personliga erfarenhet säger mig att du testar gränser för att lära dig viktiga saker, exempelvis vad som anses vara god rättvisa.

Jag tror du har kört fast och skulle må bra av att lämna tråden ett tag.
Senast redigerad av Olbars 2019-12-13 kl. 07:13.
Citera
2019-12-13, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Polisen konstaterade efter fyndet av kroppsdelen att personen inte längre fanns vid liv. Det är inte längre en försvunnen person man söker.

Från Missing Peoples hemsida läser jag

"Missing People Sweden är en ideell organisation som hjälper anhöriga och polis med att publicera efterlysningar och arrangera sökinsatser efter försvunna personer."

Där kanske svaret finns.
Har genom åren varit med om många sök, de flesta akut sök där man förväntas finna en levande person, men även många sök där man inte kan förvänta sig att den sökte är i livet, det har väl varit 50/50 så det tror jag inte stämmer med att man inte söker vidare. Det skall vara någorlunda meningsfullt att söka, fyndet som nu hittats kanske gör att man bedömer att inget kommer att hittas på traditionellt sätt att söka. Frågan är varför.
Citera
2019-12-13, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Har genom åren varit med om många sök, de flesta akut sök där man förväntas finna en levande person, men även många sök där man inte kan förvänta sig att den sökte är i livet, det har väl varit 50/50 så det tror jag inte stämmer med att man inte söker vidare. Det skall vara någorlunda meningsfullt att söka, fyndet som nu hittats kanske gör att man bedömer att inget kommer att hittas på traditionellt sätt att söka. Frågan är varför.
Jag tror att polisen tidigt misstänkte flera gärningsmän och därför ville minimera läckor. Det skulle förklara varför locket sattes på mer eller mindre samma ögonblick som W konstaterades avliden.
Citera
2019-12-13, 09:07
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:

Du verkar synnerligen svårt att ta in de reella omständigheter som faktiskt råder.

Tishko Ahmed Shabaz sitter häktad, och omhäktad på 4v, på sannolika skäl misstänkt för mordet. Bevisningen har skärpts allteftersom enligt ÅK.

De anhöriga som du tycker vi ska ta så mycket hänsyn till, dvs pappa Saed Shabaz och mamma Shahwnam Aziz, är båda misstänkta för inblandning i brottet - till skillnad från Wilmas anhöriga.

Vad är det som är så svårt att förstå? Hans föräldrar är PÅ SANNOLIKA SKÄL MISSTÄNKTA FÖR GROVT SKYDDANDE OCH GRIFTEFRIDSBROTT.

Det spelar ingen roll om du försöker plantera information i tråden eller försöker vända trådens blickar bort från släkten. Ju hårdare du jobbar på ditt försvar desto mer misstänksamma blir flashbackdeckarna och försöker bara gräva ännu djupare.

Det leder ingenstans. Flashback är ingen utredningsgrupp eller domstol. Rättssystemets kvarnar mal på, långsamt men oförtrutet och utan minsta hänsyn till dina eller mina åsikter.
Citera
2019-12-13, 09:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Du verkar synnerligen svårt att ta in de reella omständigheter som faktiskt råder.

Tishko Ahmed Shabaz sitter häktad, och omhäktad på 4v, på sannolika skäl misstänkt för mordet. Bevisningen har skärpts allteftersom enligt ÅK.

De anhöriga som du tycker vi ska ta så mycket hänsyn till, dvs pappa Saed Shabaz och mamma Shahwnam Aziz, är båda misstänkta för inblandning i brottet - till skillnad från Wilmas anhöriga.

Vad är det som är så svårt att förstå? Hans föräldrar är PÅ SANNOLIKA SKÄL MISSTÄNKTA FÖR GROVT SKYDDANDE OCH GRIFTEFRIDSBROTT.

Det spelar ingen roll om du försöker plantera information i tråden eller försöker vända trådens blickar bort från släkten. Ju hårdare du jobbar på ditt försvar desto mer misstänksamma blir flashbackdeckarna och försöker bara gräva ännu djupare.

Det leder ingenstans. Flashback är ingen utredningsgrupp eller domstol. Rättssystemets kvarnar mal på, långsamt men oförtrutet och utan minsta hänsyn till dina eller mina åsikter.

Försvarsadvokater arbetar ungefär på det här sättet som jag, vänder på varje sten, men i det dolda förstås. Så varför ska inte jag få göra det här i tråden, när det helt klart finns människor i tråden som agerar domare och åklagare?
Tycker du att det är rätt att bara åklagarsidan i fallet ska ha "representanter" på Flashback, men inte försvarssidan?

Sen tycker jag inte att det är rätt att misstänkta och häktade personer utnyttjas som slagpåse, av människor som är missnöjda med sitt liv och inte kan hantera det utan att attackera andra människor. Och det är vad som sker här inne i tråden.
Om ni vet något som är relevant för fallet så skriv det. Men om ni bara vill påpeka tex "det är sånt här som invandrare gör", då bör ni hålla tyst och hantera era besvikelser på annat bättre sätt, för det har inget med fallet att göra.
Citera
2019-12-13, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Troligen så ja! Frågan är varför hon flyttade dit öht. Det var ju inte trångt hos hennes föräldrar i en 4:a på 98 kvm.

Bortlovad till MGM?
Citera
2019-12-13, 09:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
^
Men haha.. och konstigt nog ligger inte fakta i fallet med ang anhållandet av pappan (eller mamman..) varken den första eller den andra .. weird.. nåja dags att gå vidare han kan få sitta där å uggla för sig!

Undrans om det kommer vara tyst nu fram till 3 januari, eller eventuellt när de tar in lilla pappsen igen.

Jag sökte efter häktningsprotokoll för att lägga i tråden, men jag ville ha en länk till tingsrätten först, för att det skulle vara säkra källor. Jag frågade efter det i tråden, men det fanns ingen sådan, och sen startade Twitter-spåret och jag fastnade i det och övergav i princip "min" tråd.

Vad händer 3 januari?
Citera
2019-12-13, 09:43
Medlem
Citat:
Om vi säger att polisen bara har hittat en hand, som de genom fingeravtryck eller DNA identifierar som Wilmas, men det finns inga medicinska tecken på att handen avskiljdes efter döden. Kan det vara så då att polisen har tänkt:
"man skär bara av någons hand i samband med styckning, och styckning innebär att personen är död, alltså är Wilma död"
Alltså att polisen egentligen inte har fastställt till 100% att Wilma är död, utan bara har fastställt att hon är död "bortom allt rimligt tvivel". Det är ju så domstolen dömer människor för brott, genom att de fastställer deras skuld "bortom allt rimligt tvivel". Så varför skulle det vara annorlunda när det gäller att fastställa att någon är död?

Om polisen har resonerat som i exemplet ovan, så skulle det alltså kunna innebära att Wilma trots allt inte är död, precis som dömda människor kan vara oskyldiga.
Att skära av någons hand kan man ju göra som ett straff, utan att döda personen. Men det kanske polisen anser är för orimligt och därför anser de att Wilma har blivit styckad och därför är död.

Hur taffliga tror du polisen är? Klart de inte resonerar så. De har allt mer på fötterna ....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in