Citat:
Ursprungligen postat av
FinskeOlut
"Ensam med kamera"? Han hade ju poliser med sig och kan ändå inte få någonting vettigt sagt.
Om jag också satt på FB hela dagarna och skrev texter som är vinklade åt ett eller annat håll hade jag åkt till Husby direkt och tagit mig en rundtur om polisen stått där.
Säger det igen, Lamotte är en sån stor tönt att det är så komiskt

"Poliser med sig"? Tror du att det är Lamottes poliser? Eller tror du att dom var där för att just HAN är problemet? Det var ju inte så att Lamotte var i Trollhättan dagen innan i Kronogården, Trollhättan, där unga män, i arbetsför ålder stod i klungor på tisdagskvällen – omkring dem cirkulerade fem, sex polisbilar.
Två dagar tidigare har det bränts bilar och skjutits raketer mot blåljuspersonal.
Men Lamotte är problemet och de här jävla avarterna är gullgossar som är missförstådda såklart. Det är ju synd om dom..
Låt mig berätta vilka det är synd om, på riktigt. De hemlösa. De som förlorar sin assistans de behöver för att kunna uppfylla sina grundläggande basbehov som att klara att äta och andas.
Det är synd om alla som jobbar så svetten lackar med att rädda liv på sjukhus.
Det är synd om dom som betalar skatt och inte får vård.
Det är synd om de som betalar skatt och har autistiska barn som knuffas bak i kön för hjälpåtgärder pga att det kommer barn från andra länder som har förtur.
Det är synd om fattigpensionärerna, som inte ens har råd att överleva, än mindre gå till tandläkaren.
Dessa människor har inga val.
De DU pratar om, de unga arbetsföra männen, de har ett val och de har valt att stå utanför samhällets lagar och de kostar oss pengar. Och om du är svensk kan jag tala om för dig att de här snubbarna tycker att du är en hora du också. För att du är svensk.