2019-12-13, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Tycker att Lamotte är allt annat än en tönt efter idag. Skulle vilja se dig försöka göra samma sak, ensam, med kamera. För ensam var han ju verkligen, polis och de andra som skulle träffa Lamotte såg mest ut som fågelholkar. Samt den där juggen som verkligen skulle bevisa att två "rånoffer" inte hade blivit rånade senast i Göteborg. (Fanns 3-4 andra berättelser om rån också, men just de två var så viktiga att han var tvungen att hänga med till Trollhättan.

"Ensam med kamera"? Han hade ju poliser med sig och kan ändå inte få någonting vettigt sagt.
Om jag också satt på FB hela dagarna och skrev texter som är vinklade åt ett eller annat håll hade jag åkt till Husby direkt och tagit mig en rundtur om polisen stått där.
Säger det igen, Lamotte är en sån stor tönt att det är så komiskt
Citera
2019-12-13, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharmlessMan
Till att börja med har jag alltid röstat borgerligt så nån rödvinsvänster representerar jag inte.

Men vad jag nånstans försöker säga är ju att jag och många med mig varit naiva. Nu måste det bli en förändring för annars kan det utvecklas till en sorts inbördeskrig. En generell återvandring tror jag inte är praktiskt möjlig men stängda gränser och utvisning om man begår upprepade brott tror jag t ex på. Även en tydligare våldsanvändning vid problem, så som du beskriver har skett i Oslo. Nolltolerans och uppstädning på samma vis som framgångsrikt skedde i New York. Även jourdomstolar mm kan införas.
Som borgerlig röstare är du en del av problemet. Återvandring är möjligt, det krävs politisk vilja, obs: ej SD.
Citera
2019-12-13, 00:10
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinskeOlut
Det är ju hela tankesättet med "undermänniskor" som har triggat igång allting från början. Om man istället kunde skita i bakgrunden där personen kommer ifrån och istället göra sin bedömning efter att man pratat med personen i fråga.
Så brukar jag göra och de flesta fallen brukar det gå bra. Dock finns det ju riktiga idioter, som både är blattar och svennar, som inte borde få gå på våra gator.
Låter det otydligt? Brukar funka för mig.

Gällande hur kommuner och myndigheter som ger bidrag till invandrare grundar sig i att hela Sverige som land är helt åt helvete rent organisatoriskt. Vi har, utöver alla invandrare, flertalet svenskar som lurar myndigheter på pengar för att bl.a. knarka. Hur har vi hamnat där? Jo för att Sverige som land och svenskar överlag är extremt passiva som människor.
Vi lever i en fucked up värld, hoppa på tåget och skit it, neckbeard!
Fast dagen du behöver bo granne med en rasist (som är rasist emot din ras) eller lär känna en neger (eller viting) på djupet själv så vaknar du upp ur din koma & inser att alla inte är likadana varandra och alla inte är robotar i någon sorts "lika värde"-psykos.

Sett ur ett objektivt perspektiv så: det är underutvecklade länder en majoritet kommer ifrån, deras kultur är underlägsen som ett faktum, det finns kulturella skillnader som inte går att jämföra. Det är omöjligt att svara på om det har med genetiken att göra, men deras etniska folk (homogen genetisk uppbyggnad) har gett dem en sämre kultur, kort och gott så är dem undermänniskor sett ur ett normativt perspektiv med värden som idag ses som viktiga. (därtill kan vi ju bara titta på de objektiva siffror BRÅ precis lagt fram, helvete! Men återigen, kulturella skillnader)

Varje individ får svara för sina egna handlingar som du skriver, och det är den premissen jag går på, men jag tänker inte trycka undan de grundläggande aspekt människan har för att överleva - att vara kritiskt tänkande & fördomsfull. Lamotte gör det på ett väldigt provokativt sätt, resultatet blir att primaternas gängse beteende framträder som en arttypisk attribut. Om du påstår att det inte är arttypiskt så ber jag dig motivera dina ord.

PS. alla som kommer ifrån MENA som första generations invällare har växt upp i en kultur där självaste religionen är dyrkande till en pedofil, sug på den. Det är ju synd om barnen, egentligen, men gör det individen med denna normativa bas högre eller lägre stående?
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Vad har hänt med lamotte nu? Har han stuckit hem med svansen mellan benen?
Nej, han står kvar på torget, pläderar i ett hav av rosor.
Senast redigerad av GoUoD 2019-12-13 kl. 00:20.
Citera
2019-12-13, 00:10
Bannlyst
Vad har hänt med lamotte nu? Har han stuckit hem med svansen mellan benen?
Citera
2019-12-13, 00:13
Medlem
TheAlamos avatar
Stackars grabb som måste utsättas för mångkultur på det här viset samt hot mot familjen osv. Han kommer bli ihågkommen som martyr dagen han blir mördad och han kommer ha visat många svenskar "det nya Sverige" innan det börjar ta fart på riktigt. Synd att vi inte kunde ha ett normalt land som alla andra där såna här personer främst inte togs in, men när de väl togs in så sätts de i fängelse när de kulturberikar.
Citera
2019-12-13, 00:25
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dramagous
Det är bra att Lamotte går dit och filmar så man kan se vad det är för typer som står för kaoset. Nu är dom flesta förvisso delvis maskerade men man ser klart och tydligt att det är våra gäster från Afrika och Mellanöstern.
Hörs även på deras sociolekt.

Nej, gammelmedia kommer inte ta upp det här.

Edit: stöd Lamotte med pengar, han gör en god gärning för Sverige.

Jo, gammelmedia tog faktiskt upp det. Det nämndes på 22-sändningen tror jag det var.
Citera
2019-12-13, 00:27
Bannlyst
Vet ingen vad som hänt med Lamotte? E han hemma eller kvar i trollhättan?
Citera
2019-12-13, 00:30
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Tillåt mig att le. Han är opportunist, jag betalar inte ett öre, men det är viktigt att visa upp att det inte går att åka med kamera och filma, snacka diplomatiskt utan att det ska bli kaos.

Indeed. Drar man på sig en kippa och försöker leka "Lamotte" på en "NS-spelning", så löper man liten risk att undkomma med näsbenet i behåll.

Citat:
Bara för att de är födda här ger de ingen rätt att leva här.

Det är en otroligt farlig inställning och som kan komma att missbrukas av vemhelst du ger makten till i framtiden.

Citat:
Det är bara politisk vilja som fattas så står de där med lång näsa och undrar vad som hände när de helt plötsligt står i ett land de aldrig varit till, men som deras föräldrar kommer från.

...eller när bögar som Jag får makten och bestämmer att alla nazzar som misshandlade mitt bögvita skinn på 80- och 90-talet skall klassas som RASFÖRRÄDARE och utvisas tillsammans med sina familjer?

Tänk innan du Önskar, är du snäll!

Lamotte's sensationsjournalistiska Aftonbladet-horeri-journalistik verkar ha påverkat Dig så hårt att du är villig att förråda Din Ras för att ge näring åt hans framgång.
Watch out! Your Reasoning may Kill you when the political climate ain't what you Hoped for.
Citera
2019-12-13, 00:30
Bannlyst
Is bekämparen Jesper Söder skriver på Facebook

” Katastrof! Bevittna när Joakim Lamotte gjorde livesändningen på kronogården, stod och titta på hur maktlösheten hos både polisen och åskådare, trygghetsvärdar var fullständigt total. Polisen gjorde det lilla man kunde för att hjälpa Lamotte, men det spåra ut totalt. Slag och hot, stulen kamera och ett 100 tal ungdomar som pusha på varandra.
Ungdomarna är mellan 13-20 år. Trollhättan är en av Sveriges mest segregerade städer. Med utmaningar som uppenbarade sig under kvällen. Att det är ett särskilt utsatt område är tyvärr ingen nyhet.

Dagarna innan Lamotte kom för att göra denna live om situationen där det är bilbränder då och då, så hade det varit oroligt i två dagar.
Det lugnade sig tisdagen och onsdagen denna veckan. Man samlade på sig smällare och vänner, man inväntade på att Lamotte skulle komma, tanken var att jag skulle vara där, hade pratat med Lamotte dagarna innan och också förvarnat Polisen som hade extra resurser på plats och i beredskap just för att Lamotte skulle komma.
Att polisens direktiv var tydliga att vara passiva märktes, man tillät allt för mycket än vad man hade gjort. Dels för att inte utsätta sig själva och sina kollegor för våld. Dels för att visa ungdomarna att man inte använder sig av övervåld som de påstår.

Hela mixen av ungdomarna som härjat dagar tidigare med raketer och att bränna bilar, samt att Lamotte dök upp, att polisen var där gjorde att hela situationen urarta till något som är helt jävla otroligt sjukt.
Dessa ungdomar får härja fritt, vad sänder vi för signaler? Ska 13-20 åringar ha makt över yttrandefriheten och över delar av Sverige? För det är precis det budskapet som de gav. Och de fick bevisat att de får.
Jag var där från början till långt efter Lamotte hade åkt pga hotet och våldet som blev gentemot honom. Jag stod och prata med två av mina elever som var där och hurra och fråga vad fan de gör här!? De går i 8:an!
Vart är föräldrarna!? Vart är de vuxna!? Många vuxna stod och titta på liksom jag själv i ilska över hur jävla sjukt detta är.

Dessa ungdomar anser att gängen är viktigare än studier. De vill visa sig coola och stora för sina vänner. De skriker könsord och kallar Lamotte för det ena och det andra! Ord som de skulle få stryk i hemmet om de använde.
Trollhättan har lagt ner åtskilliga miljoner på kronogården på bekostnad av äldre, skola och vård. Vart är tacksamheten!?
För snorvalparna har ingen aning om konsekvenserna av deras handlande. Lamotte fick det material ni hatar att han sprider, och vet ni vad? NI (ungdomar) löste det helt utmärkt!
Ni spottar era föräldrar och de skötsamma i samhället i ögat med ert beteende! Jag stod och prata med många av er. Som säger respekt till mig osv... VISA DEN RESPEKTEN FÖR SAMHÄLLET ISTÄLLET!

Jag skäms och är förbannad! Jag älskar Trollhättan... Men ni förstör för svenskar och invandrare med ert beteende! Är så förbannad att jag kokar!
Hade ni betett er såhär i ert hemland så hade ni blivit inkastade i en trång cell där ni önskat ni var i Sverige!
Oavsett vad man tycker om Lamotte, så det han gjorde var modigt. Ensam mot 100. Polis var där, men inte mycket till hjälp. Men efter idag får jag säga detta leder bara till "vi mot dom" i större utsträckning!
Trollhättan represents gjorde staden till en bra reklampelare för kronogården! Hoppas ni är stolta och klappar er på axlarna, för att visa er tuffa inför varandra för att hata Lamotte för hans jobb, gjorde bara en det hela tydligare... ni är så jävla vilsna att ingen kommer bry sig tillslut om er! För det är den vägen ni tar!”

https://www.facebook.com/jesper.soder.9/posts/10157249634179094
Citera
2019-12-13, 00:31
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Vet ingen vad som hänt med Lamotte? E han hemma eller kvar i trollhättan?

Lamotte är lika överlevnadsbelevrad som en kackerlacka. Inte ens vid ett globalt kärnvapenkrig kan vi vara säkra på att han är död. Råttor hittar alltid ett sätt att överleva på.
Senast redigerad av Trolltestet 2019-12-13 kl. 00:35.
Citera
2019-12-13, 00:35
Medlem
jjagares avatar
Tänk på att de är framtida sosseväljare som bor i Kronogården som var med ikväll. Skulle polisen göra ngt större mot dem så hade de skitit sig för sossarna, de är fredade helt enkelt.
Citera
2019-12-13, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 420istheonlyhope
Vad snackar du om!? Killen ska ha creed. Han hade förståelse för situationen samt ville väl. Säkert även en av alla med potential som kastades bort i den humanitära hormakten.

Vem är egentligen förvånad. Finns massa internetkrigare som skriver massa skit men dessa grabbar som lever där, lever med konsekvenserna av vad dom efterblivna politikerna och maktmissbrukarna har skapat.

Ni fick det skamhälle som ni tiggde om. Varför lipar ni nu!?

Ska man skylla på någon så är det på dom äckliga politikerna som tog ifrån oss alla vår framtid för att dom var egoistiska horor. Endast horor försvarar detta skamhälle.
(Det heter "cred", "creed" betyder bekännelse.)

Han var på besök från Göteborg, har var på besök och försökte tala för bråkstakarnas del.

Han antog alltså inte bara att de ville ha hans hjälp, utan också att de behöve den och att de dessutom står på samma sida - verkligheten var en annan, han har inte förstått situationen och blev påhoppad.

Han passade också på att än en gång i en av Lamottes livesändingar understryka hur företagsam och god han är; den här killen är intresserad av att vara hjälte, med fokus på hans person och inte eventuell hjältegärning - därav narcissist.

Det roliga var alltså att en narcissist fick smaka på verkligheten av sina egna fränder; den multikultimacka Albanen själv menar att försvara.
Senast redigerad av AgNO3 2019-12-13 kl. 00:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in