2019-12-13, 05:23
Avstängd
Nya Sverige.

Det sjuka är att det på sin höjd blir en notis i gammelmedia när en journalist blir misshandlad och rånad. Trots att det sker i direktsändning och framför ett stort antal poliser.

Om journalisten hade haft en annan "värdegrund" och om de som utförde attacken hade varit etniska svenskar hade det blivit krigsrubriker. Nu blir det en liten notis, där man försöker skademinimera och använder termer som "lite oroligheter".
Senast redigerad av borskungen 2019-12-13 kl. 05:25.
Citera
2019-12-13, 05:23
Medlem
Om jag inte minns helt tokigt, så var han ju förr en extrem PK-riddare. Så det är ju alltid kul när de som försökt att få ner vårat land i träsket vaknar! Om än sent, men en spännande cancersvulst på vänstereliten är det ju!
Citera
2019-12-13, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyrr
När kommer fucking uppvaknandet?
När släpper västerlänningarna sargen och inser att demokratin är en jävla bluff och att dom här luffarna från Afrika och MENA har noll berättigande att befinna sig här.
Det kommer inte något. De flesta under 75 år känner till situationen, men många betalar och belånar sig tungt för att bo vitt och friktionsfritt. Sedan röstar man på de som tar bort värnskatten och annat. De tycker det är vad som är viktigt. Det är först när dessa människor förlorar allt som det händer något. Detta är de drivna i samhälle. Inte de som ylar på sidlinjen och inte gör något åt saken.

Alla kunde engagera sig i NMR, AFS, Det fria Sverige, göra något dagligen. Men ni väljer istället att skriva på nätet och hoppas att något ska ske. Ynkligt
Citera
2019-12-13, 05:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Aerotank
Om jag inte minns helt tokigt, så var han ju förr en extrem PK-riddare. Så det är ju alltid kul när de som försökt att få ner vårat land i träsket vaknar! Om än sent, men en spännande cancersvulst på vänstereliten är det ju!

Det är svårt att säga vilka hans privata åsikter var.

Mediebranschen är tuff med hård konkurrens om jobben. Ägarna bestämmer innehållet och kan lätt byta ut enskilda journalister. De har inte så mycket att säga till om.
Senast redigerad av borskungen 2019-12-13 kl. 05:40.
Citera
2019-12-13, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Nya Sverige.

Det sjuka är att det på sin höjd blir en notis i gammelmedia när en journalist blir misshandlad och rånad. Trots att det sker i direktsändning och framför ett stort antal poliser.

Om journalisten hade haft en annan "värdegrund" och om de som utförde attacken hade varit etniska svenskar hade det blivit krigsrubriker. Nu blir det en liten notis, där man försöker skademinimera och använder termer som "lite oroligheter".
Det hade blivit en världshändelse.
Citera
2019-12-13, 05:40
Medlem
Anton Lundin hade behövts nu.
Citera
2019-12-13, 05:45
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonTrump
Anton Lundin hade behövts nu.
Hyllar du barnamördare har du något fel i huvudet.

Däremot hade polisen gott kunnat hantera bråkstakarna betydligt mer resolut. Kavallerichock och massarresteringar. Sen upp och gräva i en myr i Norrland ett år, därefter utvisning.
Citera
2019-12-13, 05:45
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinskeOlut
"Ensam med kamera"? Han hade ju poliser med sig och kan ändå inte få någonting vettigt sagt.
Om jag också satt på FB hela dagarna och skrev texter som är vinklade åt ett eller annat håll hade jag åkt till Husby direkt och tagit mig en rundtur om polisen stått där.
Säger det igen, Lamotte är en sån stor tönt att det är så komiskt

"Poliser med sig"? Tror du att det är Lamottes poliser? Eller tror du att dom var där för att just HAN är problemet? Det var ju inte så att Lamotte var i Trollhättan dagen innan i Kronogården, Trollhättan, där unga män, i arbetsför ålder stod i klungor på tisdagskvällen – omkring dem cirkulerade fem, sex polisbilar.

Två dagar tidigare har det bränts bilar och skjutits raketer mot blåljuspersonal.

Men Lamotte är problemet och de här jävla avarterna är gullgossar som är missförstådda såklart. Det är ju synd om dom..

Låt mig berätta vilka det är synd om, på riktigt. De hemlösa. De som förlorar sin assistans de behöver för att kunna uppfylla sina grundläggande basbehov som att klara att äta och andas.
Det är synd om alla som jobbar så svetten lackar med att rädda liv på sjukhus.
Det är synd om dom som betalar skatt och inte får vård.
Det är synd om de som betalar skatt och har autistiska barn som knuffas bak i kön för hjälpåtgärder pga att det kommer barn från andra länder som har förtur.
Det är synd om fattigpensionärerna, som inte ens har råd att överleva, än mindre gå till tandläkaren.
Dessa människor har inga val.

De DU pratar om, de unga arbetsföra männen, de har ett val och de har valt att stå utanför samhällets lagar och de kostar oss pengar. Och om du är svensk kan jag tala om för dig att de här snubbarna tycker att du är en hora du också. För att du är svensk.
Citera
2019-12-13, 05:54
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det är svårt att säga vilka hans privata åsikter var.

Mediebranschen är tuff med hård konkurrens om jobben. Ägarna bestämmer innehållet och kan lätt byta ut enskilda journalister. De har inte så mycket att säga till om.
Det är viktigare för mig att de här reportagen görs än vad Lamotte har för motivation.
Citera
2019-12-13, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos

Däremot hade polisen gott kunnat hantera bråkstakarna betydligt mer resolut. Kavallerichock och massarresteringar. Sen upp och gräva i en myr i Norrland ett år, därefter utvisning.

Helt rätt. Polisen måste återta våldsmonopolet, allt annat leder till kaos.
Citera
2019-12-13, 06:16
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos

Fast det var efter omständigheter likt detta som fick Anton att gå bananas. Det var självklart fel sätt att få ur sin frustration, men jag har full förståelse varför han kände som han gjorde. Det är trots allt hundratusentals svenskar som känner den där klumpen i halsen, men som tur är så har de flesta vett att inte göra vansinnes dåd.

Det blir tramsigt att hela tiden upprepa samma gamla floskler om vad som behöver göras med dessa horder av dysfunktionell invandrare. Alla vet vad som egentligen krävs, och det är såklart massdeportation. Det är där fokus ska och kommer ligga de närmsta decennierna.

Talade förövrigt med en bekant som själv inte är etnisk svensk och som levt ett liv med masskriminalitet, drogförsäljning, skottlossningar etc. Nu la han detta livet vid som för cirka 10 år sedan men han har kvar många gamla vänner från den tiden. I alla fall, enligt honom så är det totalt kört där ute. Den kommande generationen är så pass gangsterromantiserade och hjärndöda att de inte har vett att begripa hur livet ska levas. Hans svar var på det hela är militären. Och den ska patrullera 24/7 år efter år.

Men då är vi där igen, om det är vägen att gå, varför inte då förespråka massdeportation? Det är något Svärjevänner borde ta sig en funderare på.
Citera
2019-12-13, 06:21
Medlem
fejsetnr1s avatar
Fan kolla nu...visste vad jag skulle se orkar igentligen inte titta blir så himla arg. Men klara kolla typ 2 min. Sen fick ja stänga ner o lugna ner mig igen,,,Tack löven\reinfeldt m.m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in