2019-12-02, 13:47
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Det är ett prepaid debitkort så tror inte det går att övertrassera öht.
Så om man har 100 dollar på revolutkontot och ska handla för 101 dollar så går inte köpet igenom helt enkelt?

Tack för svar. Skaffade mig precis då vi äntligen kan åka ut och resa med barnen i världen.
Citera
2019-12-02, 13:55
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Så om man har 100 dollar på revolutkontot och ska handla för 101 dollar så går inte köpet igenom helt enkelt?

Tack för svar. Skaffade mig precis då vi äntligen kan åka ut och resa med barnen i världen.

Jo, om du har motsvarande 101 dollar i en annan valuta så kommer det gå igenom, revolut använder saldot i valutan köpet görs i i första hand, i "hemvalutan" (sek i vårt fall) i andra hand och godtycklig valuta bara saldot räcker vid växling i tredje hand.

Tyvärr dras inte 100 dollar från USD kontot och 1dollar växlas utan istället växlar revolut 101 dollar från SEK alt annan valuta vid en sådan situation så det lönar sig att hålla lite koll på kontot(na) innan man drar kortet.
Citera
2019-12-03, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Det är ett prepaid debitkort så tror inte det går att övertrassera öht.

Jag hade Forex debitkort och råkade övertrassera några gånger. Det hände med köp i SL-automater och när jag testade kontaktlös betalning i livsbutiker. Summan reserverades/drogs inte direkt och X timmar/dagar senare drogs summan och jag kunde få minus och ofta 100 kr i avgift om jag glömt bort köpen och använt pengarna till annat.
Med kontaktlös betalning verkar det vara standard att inte reservera direkt (Forex, ej testat med Revolut).
Medan t.ex. om någon streamingtjänst försökte dra en summa så nekades den bara om jag inte hade tillräckligt saldo.
Revolut borde nog fungera liknande antar jag?

Har någon lyckats göra en banköverföring så summan kommer in på måndag morgon på Revolut? Jag har Swedbank så jag antar det kan variera.
Daterad tisdag ger fredag morgon (~00:00).
Daterad onsdag ger konstigt nog fredag kväll (~23:00)
Daterad torsdag ger tisdag morgon
Kanske manuell onsdag efm. skulle måndag morgon?
Senast redigerad av iumaspi 2019-12-03 kl. 18:31.
Citera
2019-12-03, 23:16
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iumaspi
Har någon lyckats göra en banköverföring så summan kommer in på måndag morgon på Revolut? Jag har Swedbank så jag antar det kan variera.
Själv så sätter jag alltid in direkt med ett annat kort nu till Revolut men det kanske är någon fördel med att göra utlandsöverföring som jag har missat?
Citera
2019-12-04, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Själv så sätter jag alltid in direkt med ett annat kort nu till Revolut men det kanske är någon fördel med att göra utlandsöverföring som jag har missat?

Vill inte ha kreditkort eller betala för ett debitkort. Visst, det finns PFC men det vill jag inte heller ha av några anledningar.
Senast redigerad av iumaspi 2019-12-04 kl. 18:53.
Citera
2019-12-04, 20:27
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iumaspi
Vill inte ha kreditkort eller betala för ett debitkort. Visst, det finns PFC men det vill jag inte heller ha av några anledningar.
Bynk har också debitkort men det kanske du också är emot av någon underlig anledning?
Citera
2019-12-11, 16:34
Medlem
trattfans avatar
Tjena,
Är de några avgifter nu eller vaddå?

Jag växlade precis 10.000 SEK till bath och nu står det att mina bath är värda 9795kr när jag fört över? Dvs en sekund efter att jag överfört.
Citera
2019-12-11, 21:46
Medlem
Paddan1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Tjena,

Jag växlade precis 10.000 SEK till bath och nu står det att mina bath är värda 9795kr när jag fört över? Dvs en sekund efter att jag överfört.

Just Baht och några få valutor till är det avgift på.
Citera
2019-12-12, 14:56
Medlem
derivats avatar
Hur går ID verifieringen till på Revolut?
Har nyligen fixat ett Ferratum konto och det var inte skoj att verifiera, fick filma mitt pass i en evighet och hålla på.

Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Tjena,

Ca 2% växlingsavgift i bath? Eller är det fast avgift kanske.
Någon liten avgift får man ju räkna med, men 2% är ju rätt saftigt med tanke på deras skryt.
Är Ferratum bättre på bath?
Citera
2019-12-12, 15:23
Medlem
När jag var utomlands hade jag krångel med appen och bytte nummer från mitt svenska till ett utländskt nummer. Tappade bort det utländska simkortet och nu kommer jag inte in i appen för att det behövs det gamla numret för att ändra till svenska numret.

Hur fan ska jag accessa appen?
Citera
2019-12-12, 18:22
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derivat
Hur går ID verifieringen till på Revolut?
Har nyligen fixat ett Ferratum konto och det var inte skoj att verifiera, fick filma mitt pass i en evighet och hålla på.

Skicka in några kort på id-kortet och nån selfie sen va det klart. Tog nån dag kanske?
Citera
2019-12-13, 04:15
Bannlyst
Vad är detta för skräp? Förstår inte alls vitsen. Föra över pengar? Känns som rena stenåldern.
Vad är poängen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in