Citat:
Ursprungligen postat av
Fezzik
Det har dock varit ett intressant brottsfall. Jag önskar bara att straffen för gärningsmännen kunde ha varit lite mer utmätta, inte för att det hjälper dig i din saknad. Inte heller för att det kommer att hjälpa andra som snart står i din situation.
Jag önskar av hela mitt hjärta att det blir en förändring i det här med straffskalorna. Bort med rabatter när det gäller grova brott!
Sedan är väl jag den första att beklaga att det finns några i den här härvan som har fått ALLT för lindriga straff.
Sedan stör det mig också att man kan sitta under polisförhör och säga "inga kommentarer", för att sedan "berätta" vad som är sk "sanning" under en rättegång, som de då helt jäkla plötsligt kommer ihåg, just då, vid den tidpunkten. Jo men visst!
Jag håller tummar för en förändring när det gäller grova brott/straff, oavsett ålder på förövaren. Någon måste sätta ner foten och göra en markering. Det är inte OK att nyttja unga personer för att utföra grövre brott, just på grund av att de får inga längre sk straff, just pga sin ålder.