2019-12-12, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fezzik
Det har dock varit ett intressant brottsfall. Jag önskar bara att straffen för gärningsmännen kunde ha varit lite mer utmätta, inte för att det hjälper dig i din saknad. Inte heller för att det kommer att hjälpa andra som snart står i din situation.

Jag önskar av hela mitt hjärta att det blir en förändring i det här med straffskalorna. Bort med rabatter när det gäller grova brott!
Sedan är väl jag den första att beklaga att det finns några i den här härvan som har fått ALLT för lindriga straff.
Sedan stör det mig också att man kan sitta under polisförhör och säga "inga kommentarer", för att sedan "berätta" vad som är sk "sanning" under en rättegång, som de då helt jäkla plötsligt kommer ihåg, just då, vid den tidpunkten. Jo men visst!

Jag håller tummar för en förändring när det gäller grova brott/straff, oavsett ålder på förövaren. Någon måste sätta ner foten och göra en markering. Det är inte OK att nyttja unga personer för att utföra grövre brott, just på grund av att de får inga längre sk straff, just pga sin ålder.
Citera
2019-12-12, 23:45
Medlem
Magnus blev mördad den 6/12-2017. Den 11/12 (måndag) ringer polisen mig och frågar om jag vet vart Magnus är. Den 13/12 så startar Missing People sök efter Magnus, I UDDEVALLAOMRÅDET!

Fredag den 13/12 förstod jag att man letade inte efter en LEVANDE MAGNUS, utan en kropp. Redan den 8/12 så letade polisen efter kläder med Magnus blod, på Uddevallabron.

Nu under september 2019 så har ett tv3 ett program som heter Svenska fall, där de har tagit upp händelsen om Magnus.

Rubriken på händelsen heter: Den ofrivillige mördaren? I två avsnitt.

Avsnitten om den Ofrivillige mördaren finns att se på viafree under Svenska fall.
Citera
2019-12-13, 16:02
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSeeker2018
Magnus blev mördad den 6/12-2017. Den 11/12 (måndag) ringer polisen mig och frågar om jag vet vart Magnus är. Den 13/12 så startar Missing People sök efter Magnus, I UDDEVALLAOMRÅDET!

Fredag den 13/12 förstod jag att man letade inte efter en LEVANDE MAGNUS, utan en kropp. Redan den 8/12 så letade polisen efter kläder med Magnus blod, på Uddevallabron.

Nu under september 2019 så har ett tv3 ett program som heter Svenska fall, där de har tagit upp händelsen om Magnus.

Rubriken på händelsen heter: Den ofrivillige mördaren? I två avsnitt.

Avsnitten om den Ofrivillige mördaren finns att se på viafree under Svenska fall.

konstigt dom bara sände två avsnitt..det står nämligen på viafree det är hela 7 delar
Citera
2019-12-14, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
konstigt dom bara sände två avsnitt..det står nämligen på viafree det är hela 7 delar

Olika fall, under huvudrubriken Svenska fall.

Det som gäller Magnus, går under "Den ofrivillige mördaren", två avsnitt, under programmet Svenska Fall.
Citera
2019-12-14, 22:37
Medlem
flashblakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSeeker2018
Jag önskar av hela mitt hjärta att det blir en förändring i det här med straffskalorna. Bort med rabatter när det gäller grova brott!
Sedan är väl jag den första att beklaga att det finns några i den här härvan som har fått ALLT för lindriga straff.
Sedan stör det mig också att man kan sitta under polisförhör och säga "inga kommentarer", för att sedan "berätta" vad som är sk "sanning" under en rättegång, som de då helt jäkla plötsligt kommer ihåg, just då, vid den tidpunkten. Jo men visst!

Jag håller tummar för en förändring när det gäller grova brott/straff, oavsett ålder på förövaren. Någon måste sätta ner foten och göra en markering. Det är inte OK att nyttja unga personer för att utföra grövre brott, just på grund av att de får inga längre sk straff, just pga sin ålder.

Jag håller med. Helt förkastligt är det!
Och hur fan kan nämndemännen och domarna leva med sig själva, som utdelar såna löjliga straff?
Hoppas dom själva drabbas nån gång, fy fan alltså.

Otroligt stark du är som står ut
Citera
2019-12-16, 17:38
Medlem
StoffeAPBTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youfuckingbitch
Du har alla rätt om det vore en frågesport.

Sociala förhållanden. Han hängde i Angereds centrum och rökte weed. Man blir dum i huvudet av umgänget som sysslar med det
Uhm.. man blir inte psykopat av weed, man föds till det, sen blir man inte våldsam öht av weed.
Citera
2020-01-07, 19:44
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashblakk
Jag håller med. Helt förkastligt är det!
Och hur fan kan nämndemännen och domarna leva med sig själva, som utdelar såna löjliga straff?
Hoppas dom själva drabbas nån gång, fy fan alltså.

Otroligt stark du är som står ut
Lyssnade på rättegångspodden extramaterial ang Felix och skuld, en professor vittnade om att vem som helst kan bli påverkade att göra hemska handlingar 😳
Något jag inte alls kan förstå
Citera
2020-02-05, 18:12
Medlem
Hej! Jag såg dokumentären om det hemska mordet på Magnus förra året och idag såg jag plötsligt Felix dyka upp på TV, i ett reprisavsnitt av Wahlgrens värld, som hotellanställd/kypare-ish (hade bara TV:n på i bakgrunden när jag jobbade så tittade inte så noga tyvärr). Pernilla och hennes väninna är i avsnittet på en resa i Göteborg och drar Göteborgs-skämt och pratar med honom en bra stund på hotellet. Samtidigt sitter jag och tänker: "vem fasen är det han liknar..." Några sekunder senare slår det mig att det är Magnus mördare han liknar. Mindes dock inte vad han hette så jag googlade och i exakt samma ögonblick som jag får upp Felix Rosell Nyberg på datorn, säger de typ "Tack Felix!" på TV och min misstanke bekräftas. Helt SJUK känsla att se honom i det sammanhanget - innan denna vedervärdiga händelse med Magnus.

Någon mer som har sett detta? Jag vet inte om det kanske har nämnts i tråden tidigare, men annars tänkte jag bara dela med mig. Det handlar alltså om Wahlgrens Värld, säsong 4, avsnitt 11. Sändes på kanal 5 idag kl. 16 och går i repris imorgon kl. 12. Fortfarande chockad!
Citera
2020-02-06, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emee
Hej! Jag såg dokumentären om det hemska mordet på Magnus förra året och idag såg jag plötsligt Felix dyka upp på TV, i ett reprisavsnitt av Wahlgrens värld, som hotellanställd/kypare-ish (hade bara TV:n på i bakgrunden när jag jobbade så tittade inte så noga tyvärr). Pernilla och hennes väninna är i avsnittet på en resa i Göteborg och drar Göteborgs-skämt och pratar med honom en bra stund på hotellet. Samtidigt sitter jag och tänker: "vem fasen är det han liknar..." Några sekunder senare slår det mig att det är Magnus mördare han liknar. Mindes dock inte vad han hette så jag googlade och i exakt samma ögonblick som jag får upp Felix Rosell Nyberg på datorn, säger de typ "Tack Felix!" på TV och min misstanke bekräftas. Helt SJUK känsla att se honom i det sammanhanget - innan denna vedervärdiga händelse med Magnus.

Någon mer som har sett detta? Jag vet inte om det kanske har nämnts i tråden tidigare, men annars tänkte jag bara dela med mig. Det handlar alltså om Wahlgrens Värld, säsong 4, avsnitt 11. Sändes på kanal 5 idag kl. 16 och går i repris imorgon kl. 12. Fortfarande chockad!

Jag tycker inte de liknar varandra
Senast redigerad av aurorasangel 2020-02-06 kl. 12:29.
Citera
2020-02-07, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aurorasangel
Jag tycker inte de liknar varandra

Inte alls? Kan jag ha fått det helt om bakfoten? Tycker att liknandet i utseende (i mina ögon) och sammanträffandet att han heter Felix och träffas på i Göteborg var anmärkningsvärt. Har inte sett dokumentären på länge och minns inte riktigt hans röst, så vet därför inte om den liknar den hotell-Felix i Wahlgrens värld...

Fler åsikter, ni som har sett?
Citera
2020-02-07, 19:07
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emee
Inte alls? Kan jag ha fått det helt om bakfoten? Tycker att liknandet i utseende (i mina ögon) och sammanträffandet att han heter Felix och träffas på i Göteborg var anmärkningsvärt. Har inte sett dokumentären på länge och minns inte riktigt hans röst, så vet därför inte om den liknar den hotell-Felix i Wahlgrens värld...

Fler åsikter, ni som har sett?
Det är intressant att folk från landet tror att Göteborg är lika litet som deras by.
I storGöteborg bor det ca 1 miljon människor.
Om vi räknar lågt så heter eventuellt 7-800 människor Felix i hela regionen.
Att Felix mördaren jobbat på hotell har jag inte läst någonstans.
Citera
2020-02-08, 02:24
Avstängd
micro113s avatar
Tittar på en repris på Svenska Fall, som tog upp detta ...

Hur fan kan någon ens försöka låtsas att Felix var oskyldig i detta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in